Het Limburgse ruiter- en menroutenetwerk gaat digitaal. Dat is een Belgische primeur. Door het initiatief worden bijna 600 km paardvriendelijke paden in het noorden van de provincie gratis online beschikbaar gesteld. Zo kunnen ruiters een route op eigen maat uitstippelen, inladen op hun gps of afdrukken om mee te nemen. Ze kunnen ook bijzondere locaties langs de route (zogenaamde ‘points of interest’, zoals parkings, ruitervriendelijke cafés en logies…) selecteren. Gewoon de knooppunten aanklikken en de routeplanner berekent de route en het aantal kilometers.
Nu al zijn meer dan 350 km paardvriendelijke paden online beschikbaar via de website van Toerisme Limburg. Over enkele weken worden daar ook de 220 km routes in het Nationaal Park Hoge Kempen aan toegevoegd.
De paden in het Nationaal Park Hoge Kempen zijn echt een aanrader voor iedereen! Als je even vergeet waar je bent, waan je je echt in een steppe in een of ander ver land Prachtige galopwegen trouwens ook Ik ga er altijd met plezier wandelen.
Nationaal Park Hoge Kempen is inderdaad een aanrader
Mabotje
Geplaatst: 08-11-10 15:57
Ik zie helemaal geen routes gratis te downloaden via de website van Toerisme Limburg... of ben ik nou zo en als ik op 'brochure bestellen' klik zie ik alleen autoroutes, maar geen ruiterroutes...
Jawel hoor. De knooppunten vormen samen ruiterpaden. die punten kun je met elkaar verbinden en zo je eigen route samenstellen. Je weet ook precies hoelang het is.
Elfie
Geplaatst: 09-11-10 09:10
Super dat het nationaal park hoge kempen erbij komt! Ik was al van plan om daar deze winter eens te gaan verkennen.
Seppe
Geplaatst: 09-11-10 14:11
Ik zou het daar ook wel eens willen verkennen... Maar alleen is zo saai hé! Dus als er iemand gezelschap wil...
Elfie
Geplaatst: 09-11-10 16:51
Ha Seppe, ik wil wel eens afspreken om het daar samen te gaan verkennen Rij ook zeer vaak alleen dus vind het wel gezellig om eens samen te kunnen rijden.
Moet wel mijn paardje zijn conditie eerst opnieuw wat opbouwen na een blessure, maar tegen januari zou dat in orde moeten zijn.
Seppe
Geplaatst: 09-11-10 17:44
Komt goed uit, Elfie! Mijn merrie is 2 jaar "out" geweest door veulens. En het is een quarter, dus alles easy en op het gemak!
ow zat net te kijken dat ik daar eens graag wil gaan rijden ik zit vlak bij lanaken en maasmechelen dus even kijken van waar daar de ruiterroutes lopen