Cees Visser verwacht het eerste veulen van Totilas

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Cees Visser verwacht het eerste veulen van Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 16:15

http://www.horses.nl / http://www.dressage-news.com

Het eerste veulen van Totilas (v. Gribaldi) wordt waarschijnlijk geboren in de stallen van Cees Visser, de voormalige eigenaar van Totilas. Het veulen wordt eind januari 2011 verwacht. Visser heeft in totaal drie merries drachtig van de wereldberoemde hengst. "Hopelijk brengt hij een nieuwe generatie van beweging in de dressuurwereld", zegt Visser in een interview met Dressage-News.com.

Een week na de Wereldruiterspelen kreeg Visser een miljoenenbod van de Duitse handelaar Paul Schockemöhle die hij niet kon afslaan. Vervolgens viel de hele wereld over hem heen. Hij vertelt in het interview dat hij verbaasd was over de reacties. "Voetballers spelen overal in de wereld en komen alleen terug naar Nederland voor hun nationale teams. Ze verdienen hun geld overal en daar hebben we geen enkel probleem mee."

Visser is van plan in de toekomst opnieuw in paarden voor Edward Gal te investeren, maar erkent dat het lastig is een paard als Totilas te vinden. "Ik hoop er wel tien te kopen. Het zou prachtig zijn voor de sport. Maar er zijn meer goede investeerders die de mogelijkheden, kennis en geld hebben om goede paarden te kopen." Visser hoopt dat in enkele jaren een nieuwe generatie van Totilas-nakomelingen een aantal paarden oplevert die in staat zijn op het hoogste niveau te presteren.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:17

Ben heel benieuwd naar de nafok van Totilas!
Zouden het net zulke bewegingswonders worden? }>

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:18

Ben benieuwd naar de afstamming van de merries die drachtig zijn.. :j

Poiuytrewq

Re: Cees Visser verwacht het eerste veulen van Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:20

Ik ben benieuwd hoe die het gaan doen!

Tof dat ie er nu 3 drachtig heeft van hem :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:20

Ja, voetballers wel, zou goeie grap zijn om Totilas op te roepen voor het Nederlands team, zie hem al midden in de nacht uit z'n stalletje sluipen om zich te melden bij Edward _O-

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:24

nou hier nog een die erruug benieuwd is naar de nakomelingen!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:25

ben heel benieuwd wat eruit gaat komen...en hoe t uiteindelijk zich gaat ontwikkelen op 3 jarige leeftijd

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:26

bigone schreef:
Ja, voetballers wel, zou goeie grap zijn om Totilas op te roepen voor het Nederlands team, zie hem al midden in de nacht uit z'n stalletje sluipen om zich te melden bij Edward _O-

Ik ben voor! :D

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:29

bigone schreef:

Hahaha,

Ik vindt het ook een vreemde vergelijkig die de Dhr Visser noemt, Een mens is vrij om te blijven of te gaan.
Zo'n paard heeft geen keuze, het moet doen wat wij zeggen!
Hij voelde zich goed onder Gal en bij hun op stal dacht ik zo, en ze deden hele gave dingen op wedstrijden.
En het zette Nederland echt weer op de kaart. Dat lijkt mij toch wel wat waard? Het ging toch om de sport, of ging het nu om geld?

Maargoed (ik draaf door) wie zegt dat hij zich niet goed gaat voelen onder een Duitse ruiter?
Maar ik blijf het zonde vinden.

Ik ben ook erg benieuwd naar de veulens, kijken of hij net zo goed kan fokken als dat hij kan lopen :D

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:34

Ben benieuwd :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:39

Ben er een beetje bang voor dat de verwachting van zijn veulens wat te hoog zal zijn.
Jeetje het zal je gebeuren dat je zoveel geld en moeite gedaan hebt om je merrie drachtig te krijgen van Toot en dat de veulens dan helemaal niets blijken te zijn.

Overigens vind ik de vergelijking ook nergens over gaan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:42

Daar ben ik ook bang voor; het is een combinatie van factoren die een paard tot een succes maakt, het zou wel erg bijzonder zijn dat een veulen van hem nu net al die factoren tegelijk erft die Totilas tot zo'n superpaard maken. We zullen zien, het zou wel mooi zijn natuurlijk. :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:44

Ja hoop het ook maar aan de andere kant gaan we dan wel erg wennen aan al dat dressuurgeweld, nu is het nog bijzonder om Tootje te zien lopen.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:53

Wel leuk dat Visser in paarden voor Edward wil investeren!
't Zou doodzonde dat nu Toot weg is we tijdenlang niks meer van Edward horen, net zoals destijds na Lingh

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:54

Ik ben heel benieuwd! :)

Newtotilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:54

Oew, ik ben benieuwd.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:55

Hij had alle recht van de wereld om Totilas te verkopen, maar die vergelijking met een voetballer die terugkomt om voor zijn nationale team te spelen, snap ik ook niet :D

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:56

ben benieuwd wat van toppers er uit komen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:57

Urose schreef:
Ben benieuwd naar de afstamming van de merries die drachtig zijn.. :j

staatspremie/elite (in duitsland, dus hier hetzelfde als pref en prest) en rontgen goed merrie van lauries crusadorxx uit een calypso I holsteinstamm 2895 waar oa de hengsten castro (is vader van solos carex, welke vader is van scandic) en landco (v. landgraf) uit komen

ben benieuwd, eind januari is al snel zeg!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:59

easygoing schreef:
Ben er een beetje bang voor dat de verwachting van zijn veulens wat te hoog zal zijn.
Jeetje het zal je gebeuren dat je zoveel geld en moeite gedaan hebt om je merrie drachtig te krijgen van Toot en dat de veulens dan helemaal niets blijken te zijn.

Overigens vind ik de vergelijking ook nergens over gaan.

Krijgen een een veulen die krom op de poten staat, een hertenhals heeft en geen deuk in een pakkie boter loopt :))

Hoewel ik verwacht dat Dhr Visser vast wel na heeft gedacht over de fokcombinaties :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:02

ik neem aan dat je voor dat geld zowiso wel nadenkt op wat voor merrie je hem zet ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:03

Ja maar er zijn heel wat fokkers die na hebben gedacht over combinaties en er is toch echt nog maar 1 Toot. Op papier kan het er nog zo mooi uit zien.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:05

en wie wil hier de nieuwe totilas fokken dan? dat maken de mensen die er niet mee gedekt hebben ervan...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:09

Nu Totilas verkocht is naar Duitsland moet het streven zijn: BETER dan Totilas (toch..?). :P :+

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:13

Je moet altijd streven naar beter, anders zou de fokkerij er nooit op vooruit gaan en zouden paarden er nog steeds uitzien als deze:

Afbeelding