Eindelijk is het zover, voormalig springtopper Blauwendraad's O’Brien (Peter Pan x Goudsmid) wordt morgen in de wedstrijdring verwacht. Hij start met zijn amazone Angelique Hoorn op L-niveau tijdens Jumping Indoor Luttenberg.
Vorig jaar september blesseerde de goedgekeurde KWPN-hengst O'Brien zich in Calgary tijdens de Spruce Meadows Masters bij de landing na een hindernis. De buigpees in zijn rechtervoorbeen scheurde voor 80 procent af. Na een herstelperiode van ruim een jaar ziet de toekomst er een stuk zonniger uit. Angelique Hoorn: “Fantastisch nieuws natuurlijk. We hoeven niet meer terug te komen bij de dierenarts. Thuis spring ik weer op 1,30 m-niveau. Ik heb hem weer zo’n maand of vijf onder het zadel. We gaan het langzaam verder uitbouwen. Ik hoop volgend jaar januari of februari hem in de lichte tour te kunnen starten.”
Vanaf vorig jaar november stond de hengst op stal. Eerst enkele weken boxrust, vanaf december kon er gestapt worden. Hoorn bleef nuchter en hoopvol onder de lange revalidatieperiode. “Ik wist dat het een jaar of langer zou duren. We hebben er echt de tijd voor genomen. O’Brien voelt goed, maar of hij weer helemaal op het oude niveau terugkeert kan ik nu nog niet zeggen. We zullen zien of hij het kan volhouden. We doen het rustig aan. Maar hij voelt super en is fit.”