Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

hoogendroog schreef:maverick schreef:Zorg dan als overheid voor een paardenasiel of maakt 1 keer in de week een slachtdag (gratis ,vlees wordt dan gewoon verbrand ipv gebruikt voor consumptie) voor de moeilijke gevallen.
Wat een verspilling om dat vlees te verbranden...
maverick schreef:of maakt 1 keer in de week een slachtdag (gratis ,vlees wordt dan gewoon verbrand ipv gebruikt voor consumptie) voor de moeilijke gevallen.
Gini schreef:maverick schreef:of maakt 1 keer in de week een slachtdag (gratis ,vlees wordt dan gewoon verbrand ipv gebruikt voor consumptie) voor de moeilijke gevallen.
Dat vind ik zo een rare oplossing.
(Gezonde) paarden die dood moeten omdat de eigenaar te lichthoofdig was en impulsief een paard aangekocht heeft.
... of neem jij elk paard in je voortuin?Gini schreef:maverick schreef:of maakt 1 keer in de week een slachtdag (gratis ,vlees wordt dan gewoon verbrand ipv gebruikt voor consumptie) voor de moeilijke gevallen.
Dat vind ik zo een rare oplossing.
(Gezonde) paarden die dood moeten omdat de eigenaar te lichthoofdig was en impulsief een paard aangekocht heeft.
En dan komen dieren inderdaad bij mensen terecht, waar ze niet terecht zouden zijn gekomen als ze een paar duizend euro duurder waren.
petraaken schreef:Tja de chip maakt het nu eenmaal moeilijker om je paard naar de slacht te brengen. Het zou veel schelen als ze niet zo moeilijk zouden doen als je paard een sportpaard/recratiepaard is of niet. Vroeger gingen ze naar de slacht als ze niet verkocht geraakten of te ernstig geblesseerd. Wil je dat alsnog moet je een hele papieren rompslomp door staan en een jaar laten lopen vooraleer je paard naar het slachthuis mag.
Yoika schreef:petraaken schreef:Tja de chip maakt het nu eenmaal moeilijker om je paard naar de slacht te brengen. Het zou veel schelen als ze niet zo moeilijk zouden doen als je paard een sportpaard/recratiepaard is of niet. Vroeger gingen ze naar de slacht als ze niet verkocht geraakten of te ernstig geblesseerd. Wil je dat alsnog moet je een hele papieren rompslomp door staan en een jaar laten lopen vooraleer je paard naar het slachthuis mag.
Kan je dat dan nog laten omzetten ??? Ik dacht eens een paard uitgesloten was voor de slacht, het nooit meer veranderd kon worden ?
Wij hebben bewust onze paarden niet uitgesloten voor de slacht, kunnen we als het ooit zover komt nog doen wat we willen... (spuitje of slacht)
Ik heb zelfs al gehoord dat er handelaren zijn die geen paarden meer kopen die uitgesloten zijn voor d slacht, want als ze deze niet verkocht krijgen kunnen ze er nergens meer mee naartoe. Erg...
petraaken schreef:Het kan wel maar dan moet je dus een hele papieren rompslomp invullen en doorstaan en het paard een jaar laten lopen voordat hij dus naar de slacht kan. Je kan het paard wel laten slachten maar dan enkel om als veevoer te dienen en niet voor menselijke conumptie.
MirK schreef:Gini schreef:Dat vind ik zo een rare oplossing.
Welkom in het echte leven... of neem jij elk paard in je voortuin?
Ik zou het ook leuk vinden als ieder paard een nieuw lief baasje zou vinden met paardenverstand... maar sprookjes bestaan niet. En ja, dieren betalen de rekening voor onverantwoord mensengedrag.
Ik blijf het heel dubbel vinden dat mensen zo'n moeite hebben met het slachten van paarden, maar niet reppen over de onterende omstandigheden van slachtvee als koeien en varkens.
In Amerika (toch?) mogen paarden niet meer geslacht worden en kampen ze met een overschot aan onverzorgde paarden. En als zo'n paard dan helemaal mazzel heeft mag hij naar een illegale slachterij om niet al te professioneel aan zijn eind te komen. Dat is het alternatief.