Enjoy the Ride: 13 november in Leersum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Enjoy the Ride: 13 november in Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 01:09

Afbeelding
Geniet van de herfst!
(© Rowdy River)

Nu de dagen korter worden, de wintervacht de kop weer opsteekt en de ice tea definitief is vervangen door de warme chocolademelk is het ideaal weer om er te paard op uit te gaan! Dat vinden in ieder geval Stichting Endurance Alive en de KNHS die op 13 november 2010 één van de laatste Enjoy the Ride ritten van het seizoen organiseren over de prachtige Utrechtse Heuvelrug. En aangezien samen rijden leuker is dan alleen, is dit dus een super gelegenheid voor een Bokmeet!

De rit vertrekt vanuit het Leersumseveld in Leersum en er zijn twee routes te rijden voor ruiters en menners, 18 en 26 km. Als je zelf geen paard hebt, kun je tegen een meerprijs onder begeleiding de rit van 26 kilometer meerijden op huurpaarden van Het Leersumse Veld. Uniek bij deze Enjoy the Ride, is de mogelijkheid om de rit te rijden met een ervaren enduranceruiter. Voor degenen die interesse hebben in de endurancesport is dit een absoluut unieke kans. Je kunt onderweg al je vragen stellen over de sport, de training en alle informatie krijgen die je nodig hebt over hoe je kunt beginnen (of verder gaan) in de endurance.

Daarnaast kun je voor en na de rit je vragen aan teamleden van Bokt.nl kwijt. Afhankelijk van de belangstelling voor deze rit en de reacties gaan wij kijken of er mogelijkheden zijn om volgend jaar een exclusieve Bokt Enjoy the Ride te organiseren.

Je kunt voor deze rit individueel starten of zelf een groep(je) samenstellen. Wellicht leuk om eens met Bokkers af te spreken die je normaal alleen via de site ziet? De kosten voor de rit zijn 20 euro per persoon, inclusief lunch. Voor meer informatie en om je op te geven, kun je terecht op de site van Endurance Alive. Mocht je zelf geen zin hebben in een rit, maar wel een vrije dag hebben: De organisatie is nog op zoek naar vrijwilligers om deze dag goed te laten verlopen.

Als laatste nog onze excuses voor de late aankondiging, door een samenloop van omstandigheden hier is het nu vrij kort dag. Toch hopen we dat we behoorlijk wat gebruikers (en hun paard) komende zaterdag gaan zien in Leersum!

PaysBas

Re: Enjoy the Ride: 13 november in Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 01:14

Idd een heel leuk initatief!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 01:22

En een aanrader, het bos in leersum is erg mooi.

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 01:30

Wat leuk, mijn kenningsmakings rit is dit jaar niet gelukt. Dan is dit super en niet al te ver weg. Heb me opgegeven!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 01:35

Weet iemand of er ook een maximum aan t aantal deelnemers is?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 01:43

lijkt me heel gaaf, maar heb waarschijnlijk geen vervoer...
of moet ergens iemand die gaat met een 2paards trailer uit een boom vallen ofzo :')
ik zal het eens aankaarten bij een meisje die ook wel graag een keer endurance wilt doen, of we misschien samen een trailer zouden kunnen huren of lenen, aangezien Leersum niet al te ver van Houten is.

lijkt me wel gaaf, als het weer maar een beetje mee zit!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 02:01

Weet iemand hoe duur het is als je geen paard hebt, maar één wilt huren van hen?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 02:10

Wij hadden ons al opgegeven maar.. heb sinds vorige week (na een val) erge last van m'n knie dus hopelijk kan het nog door gaan.. Lijkt me in ieder geval heerlijk en ook heel gezellig!

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 08:11

Ah, eerst vandaag nog de enjoy the ride Twente rit...
Wordt vast prachtig. Hopelijk zit het weer mee!

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 08:43

Wat gewledig :)
het zelfde verhaal als tammy_
ga meteen met mijn ouders en tammy_ overleggen

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 08:43

Ik rij de 18 km rit samen met een stalgenootje.
Hopelijk is het droog!

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:07

Ik en mijn vriendin gaan ook samen! <3 heb er zin in!
hoop dat het mooi weer is als het regent is mijn paard pissig :Y)

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:19

Hoe lang doe je over zo'n rit van 18 kilometer ?
Wil m'n paard niet overbelasten. Zo vaak gaan we niet op buitenrit.
Laat zeggen dat we 50% van de tijd stappen, rest draf en af en toe een stukje galop.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:41

Die van mij rijd ik ook niet veel buiten ivm gebrek aan bos in de buurt. Goede vraag Draakje!
Laatst bijgewerkt door PaysBas op 06-11-10 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 10:48

Ik rij bij mij in de polder vaak een rondje van 10 km en daar doe ik ong 1 uur en 10 min over in het tempo wat draakje aangeeft.

De enige kanttekening is, is dat mijn paard een hoog basistempo heeft in alle gangen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:07

Oehh klinkt leuk, zal even kijken of ik me daar nog voor aan kan melden.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:33

Ik sta sinds een weekje op een stal die naast deze rit gelegen is. Graag zou ik ook het maximaal aantal deelnemers willen weten. Wellicht wil ik dan ook mee rijden :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:08

18 km is met een paard in basisconditie heel goed te doen. Als je de helft van de tijd stapt en de rest draaft rij je ongeveer 8 km per uur schat ik in. En van rechtuit stappen wordt een paard niet moe als de bodem goed is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:03

Owwww wat jammer ik moet werken die dag. Had me heel leuk geleken om mee te rijden.

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:09

DraakjeII schreef:
Hoe lang doe je over zo'n rit van 18 kilometer ?
Wil m'n paard niet overbelasten. Zo vaak gaan we niet op buitenrit.
Laat zeggen dat we 50% van de tijd stappen, rest draf en af en toe een stukje galop.

Gemiddeld weg als je veel stapt, een rustig drafje doet en een klein galopje, dan rijd je zo'n 7 km per uur.
De korte afstand is dan zo'n 2.5 uur rijden en dan komt de tijd voor de lunchpauze er nog bij.

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:10

Metellica schreef:
Ik sta sinds een weekje op een stal die naast deze rit gelegen is. Graag zou ik ook het maximaal aantal deelnemers willen weten. Wellicht wil ik dan ook mee rijden :)

Op dit moment is het nog niet vol, maar er komen wel nog steeds aanmeldingen binnen dus ik weet niet hoe lang we nog ruimte hebben. Als je wilt opgeven, zou ik dat snel doen.

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:17

Zoals jullie uit bovenstaande posts misschien al begrepen hebben, ben ik één van de mensen achter de Enjoy the Ride rit Leersum dus vandaar mijn reaktie op de diverse vragen.
Ik zag een paar vragen om informatie en daarvoor wil ik graag verwijzen naar onze webste: Alles is te vinden op www.endurancealive.nl. Mocht je daarna nog vragen hebben dan kun je ons bereiken op endurancealive@gmail.com. We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk antwoord te geven. Inschrijven (met inschrijfformulier van de site) kan ook via dat emailadres.

Er zijn nog mogelijkheden om de rit samen met een enduranceruiter te rijden. Ook hiervoor geld, wel snel opgeven ivm palnning van de tijd van deze mensen!

Uit betrouwbare bron heb ik vandaag vernomen dat ook Sinterklaas en Zwarte Piet aanwezig zullen zijn (uiteraard te paard) en hopelijk nemen ze heeeeeel veel pepernoten mee.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 13:57

En wortels voor onze paarden natuurlijk? :P

Ik heb me iig al aangemeld en heb er veel zin in! Prachtig gebied om te rijden :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:01

Ik wil wel, maar moet helaas werken, echt ontzettend jammer...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:06

Sta in dubio om me op te geven. Kan het ook onder voorbehoud? Weet namelijk niet zeker of m'n paard tegen die tijd weer helemaal rad id.