"Gisteravond hebben we een kennismakingsavond gehad met het oog op onze reis naar Benin. Alle mensen die deel gaan nemen aan de reis voor Right to Play waren op het kantoor van RTP in Den Haag aanwezig. Ex top-tennisser Raemon Sluiter, en ik gaan als ambassadeurs. Verder gaan er twee studentes mee, die gaan zorgen voor reisverslagen en lezingen achteraf aan andere studenten. Ook gaat er een cameraman mee, die alles wat we daar zullen gaan doen, zal vastleggen, en als het lukt ook al tijdens de week, de thuisblijvers van korte filmpverslagen zal voorzien. Hij zal achteraf een soort van documentaire maken van ons bezoek aan alle projekten.
En dan gaan er vanuit Nederland ook nog twee medewerkers van Right to Play mee, Marjolein van den Brink en Jasmijn Backx. Als laatste gaat Edgar van Lingen mee. Hij is werkzaam bij Unirobe Meeus en is initiatiefnemer van Haegsche Vrienden van Right To Play, een club Haagse ondernemers die zich inzetten voor RTP. Ook via deze website: http://www.hvvanrtp.nl kun je onze ervaringen in Benin gaan volgen.
Het wordt een druk programma. Zondag vliegen we heen en zijn in de avond in Cotonou. Vanaf maandag gaan we elke dag verschillende projekten bezoeken. We gaan naar verschillende schooltjes, waaronder schooltjes voor kinderen met een gehoorbeperking en een schooltje voor kinderen met een visuele beperking. Ook brengen we een bezoek aan de Nederlandse ambassade daar.
Ik zal jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden, van wat we elke dag gedaan, gezien en ervaren hebben. Ik ben erg benieuwd en denk dat het een heel bijzondere ervaring zal gaan worden. Dus tot volgende week"!