Het laatste weekend van november wordt op de Heizel in Brussel de Audi Masters georganiseerd, waar kersvers wereldkampioen Philippe Le Jeune voor het eerst na zijn gouden medaille in actie komt met Vigo d’Arsouilles. De voorbereidende werkzaamheden zijn gestart, maar deze week ontdekten de organisatoren dat er 1.000 ton zand, dat gebruikt wordt als ondergrond om de schokken van het paard na het springen te kunnen opvangen, gestolen is.
Het zand lag al een tijdje opgeslagen aan de Heizel. De verantwoordelijken van het Heizelcomplex dachten ten onrechte dat de organisatoren een tiental maanden geleden zelf het zand waren komen ophalen met een veertigtal opleggers. De waarde van het speciaal samengestelde zand wordt geschat op 100.000 euro. De organisatoren hebben ondertussen een klacht ingediend en het onderzoek naar de diefstal is volop aan de gang.
'We zijn meteen beginnen zoeken naar een oplossing', verduidelijkte Christophe Ameeuw, die samen met de Braziliaan Nelson Pessoa de leiding heeft over de jumping van Brussel. 'Zonder het speciale zand kan de jumping immers niet doorgaan. We hebben op dit moment al meerdere oplossingen om dit probleem aan te pakken. Er is een onderzoek aan de gang maar dat zal geenszins de wedstrijd belemmeren.'
Inmiddels werden andere leveranciers gecontacteerd om nieuw zand te leveren. De Audi Masters komt niet in het gedrang.
vreemd... Je zou er toch echt wat van moeten merken lijkt mij!
Blue9
Geplaatst: 05-11-10 17:30
Er worden zo even 40 vrachtwagens zand gestolen en geen mens weet wie ze heeft en waar ze zijn?
Apart
Sachaaaa
Geplaatst: 05-11-10 17:30
Jaaaaa hoor, wat een lompe actie zeg!
BlackDancer
Geplaatst: 05-11-10 17:31
40 vrachtwagens xD Geniaal
Zunzuncito
Geplaatst: 05-11-10 17:31
Weet ik meteen waar ik moet zoeken als er een hele reeks nieuwe BioStabil 2000 armbanden op de markt komen...
Squawk
Geplaatst: 05-11-10 17:34
Knullig
Tieneke
Geplaatst: 05-11-10 17:36
Ik las het nieuws op een andere site en daar werd zelfs gemeld dat dit reeds 10 maanden geleden gebeurde... Maar men komt er nu dus pas achter
EDIT:
Citaat:
De verantwoordelijken van het Heizelcomplex dachten ten onrechte dat de organisatoren een tiental maanden geleden zelf het zand waren komen ophalen met een veertigtal opleggers.
Hln.be
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 05-11-10 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt
elias
Geplaatst: 05-11-10 17:38
Tieneke schreef:
Ik las het nieuws op een andere site en daar werd zelfs gemeld dat dit reeds 10 maanden geleden gebeurde... Maar men komt er nu dus pas achter
ze zijn gewoon 10 maanden lang elke dag een kruiwagen komen halen
Tieneke
Geplaatst: 05-11-10 18:11
Jilletje schreef:
ze zijn gewoon 10 maanden lang elke dag een kruiwagen komen halen
Ik zie het al zo voor me: een boer met een kruiwagentje zand, met het Mickey Mouse muziekje van dat eerste filmpje met dat bootje... Strootje in de mond en zo..