De KWPN-hengst Ampère (Rousseau x Flemmingh) van Fritz Kudrun staat in training bij de Zweedse Grand Prix-ruiter Jan Brink in het Zweedse Hässleholm. Brink neemt de opleiding van Ampère voor zijn rekening.
Brink verdiende zijn bekendheid door onder meer door zijn paradepaardje Bjorsells Briar. Eerder leidde hij de Hannoveraanse hengst Roosevelt (v. Rotspon) al op voor Kudrun. Waarschijnlijk verhuist Ampère in de toekomst naar Amerika, waar hij voor de sport ingezet zal worden. Kudrun is na het WK voor jonge dressuurpaarden in Verden ook eigenaar geworden van de Hannoveraanse hengst Schumacher (v. Stedinger), die inmiddels geruind is.
Leuk om weer eens wat van hem te horen. Hopelijk gaat hij een mooie sportcarriere tegemoed.
Charly1989
Geplaatst: 03-11-10 20:51
VANGILS schreef:
Ik heb er twee veulens van, allebei super leuk.
Ik hoop er dit jaar nog een keer mee te dekken.
Wie heeft er ervaring met sperma uit Zweden ? gaat dit vlot?
Wat ik wel weet is dat het sperma van Zuidenwind (verkocht naar zweden) wel vlot gaat. Maar hier zit een nederlandse eigenaar achter (VDL) Zou je eens moeten informeren bij het dekstation waar hij ter dekking stond of de vorige eigenaar.
Diepvries blijft toch wel gewoon beschikbaar? Zweden is niet het einde van de wereld,dus verzenden zal wel geen probleem zijn en Jan Brink heeft eigen dekstation!