Trainer Wemmelse manege blijft voorlopig in de cel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Trainer Wemmelse manege blijft voorlopig in de cel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 19:33

http://www.demorgen.be

De 40-jarige trainer van manege Jochri in Wemmel, die vorige week donderdag werd aangehouden op verdenking van seksueel misbruik van minderjarigen, blijft in de cel. Dat heeft de Brusselse raadkamer dinsdag beslist. De man, M. D., werd woensdag opgepakt bij een grootscheepse huiszoeking in de manège door de federale gerechtelijke politie van Asse.

De huiszoeking was er gekomen nadat een 19-jarig meisje had verklaard dat ze jaren geleden door M. D. werd verkracht en misbruikt. Ze zou daarover uit schaamte gezwegen hebben tot haar huidige vriend haar kon overtuigen om een klacht in te dienen. M. D. werd woensdag urenlang ondervraagd door de federale gerechtelijke politie, terwijl die tegelijkertijd ook alle bezoekers en leerlingen van de manège verhoorde.

Donderdag besliste de onderzoeksrechter om de verdachte aan te houden op beschuldiging van verkrachting en aanranding van de eerbaarheid met geweld of bedreigingen, gepleegd op minderjarige meisjes tussen 14 en 16 jaar oud. Volgens het parket zijn er meerdere slachtoffers. De raadkamer heeft zijn aanhouding met een maand verlengd.

Verwant artikel:

[VN] Groot onderzoek naar seksueel misbruik op Vlaamse manege
[VN] Vlaamse trainer bekent aantal feiten rond seksueel misbruik

ashleylucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:21

nou beter hoor.
straks heeft hij het wel echt gedaan en gaat hij nog verder ook :O.

frisiangirl

Re: Trainer Wemmelse manege blijft voorlopig in de cel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:34

Kan me niet voorstellen dat hij zijn baan nog behoud na deze uitspraken....

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:12

frisiangirl schreef:

Tja dit soort dingen heb je toch echt zelf in de hand, dus geen medelijden met de trainer van die stal
( tenzij het verhaal niet zou kloppen, maar dat staat (nog) nergens)

belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 02:19

niet gelijk oordelen, eerst afwachten wat het gerecht (die zijn ervoor) erover zegt!!

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 07:55

Ketaki schreef:
frisiangirl schreef:

Tja dit soort dingen heb je toch echt zelf in de hand, dus geen medelijden met de trainer van die stal

baan???? zijn vader is de eigenaar van de manège en een al even grote blaaskaak !!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:35

Ik hoop dat ie nog flink lang in de cel moet zitten :Y)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 12:00

In artikel staat wel dat hij feiten heeft bekend aan de politie en zelfs zijn familie geeft aan, dat hij nogal "seksueel getinte" opmerkingen tegen zijn leerlingen maakte. Maar dan ineens zegt de familie:, ja hij zou nooit iemand wat aandoen en dat meisjes verliefd op hem werden.
Goed er zijn altijd meisjes verliefd op hun instructeur, net zoals er veel meiden verliefd zijn op de knappe ski-leraar, maar om dan gelijk te zeggen, dat hij nooit tot zulke daden over zou gaan, maar wel zulke opmerkingen maakte tegen zijn leerlingen......vind die opmerkingen tegen zijn leerlingen, waar zijn familie het over had al ongepast! En hij heeft al een en ander bekend.....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:01

Ik wil even zeggen dat ik enorm veel respect heb voor het meisje wat dit uiteindelijk toch heeft durven vertellen en haar vriend die haar ervan overtuigd heeft dit te doen.
Zonder moedige mensen zoals hen zou deze man gewoon door hebben kunnen gaan met zijn praktijken.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 16:39

horseyfries schreef:
Ik wil even zeggen dat ik enorm veel respect heb voor het meisje wat dit uiteindelijk toch heeft durven vertellen en haar vriend die haar ervan overtuigd heeft dit te doen.
Zonder moedige mensen zoals hen zou deze man gewoon door hebben kunnen gaan met zijn praktijken.

Amen _/-\o_

Mensen in zulke posities moeten niet hun "status" als leraar/instructeur misbruiken om hun persiviteiten, zowel mondeling als bij daad, te kunnen uiten!!
Niemand mag aan een kind zitten of seksuele toespelingen maken. Deze mensen zijn vaak bij kinderen en ( jonge ) tieners en moeten hun positie niet misbruiken.
Naast de verkrachting, zijn er meerdere klachten over aanrandingen en bedreigingen van deze meneer. Dat is hun uitvlucht bedreig het kind/tiener en ze houden hun mond wel, bah!! -:(-

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:25

Ketaki schreef:
frisiangirl schreef:

Medelijden is wel het laatste wat ik met deze man zal hebben als hij idd schuldig is!
Als ik zijn vader was, dan weet ik niet wat ik met hem zou doen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:29

ulysse1 schreef:
Ketaki schreef:

[...]

baan???? zijn vader is de eigenaar van de manège en een al even grote blaaskaak !!

Als die vader zijn manege nog enige kans van slagen wil geven zet hij die meneer bij het oud vuil (mocht ie nog terug komen.. Helaas worden sommige dingen nog steeds niet bestraft met levenslang -.-).

Speaking of which, het is natuurlijk vreselijk voor die meisjes, maar het zal ook zeker voor stress bij de paarden hebben gezorgd. Ik moet het paard nog tegenkomen dat niet gevoelig voor die spanning zou zijn.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:26

Ketaki schreef:
frisiangirl schreef:

ze zijn gewoon eigenaar van de manège...vader en 2 zoons ..de derde zoon heeft een manège iets verderop ..
ik hoop echt dat alles aan het licht komt en dat er nu ook slachtoffers durven te spreken over de lang geleden feiten die papa lief pleegde ...
want het gaat blijkbaar over van generatie op generatie :Y)

veke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 22:02

Besita,
Je denkt er blijkbaar alles over te weten,maar hoe komt het dan dat je niet weet welke van de broers die manége in de buurt heeft (gehad)en dat die feiten met zijn vriendin ruim een maand geleden hebben plaats gevonden?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:57

Doet dat er in dit geval ook maar iets toe Veke123?
Is het nu echt nodig om in zo'n ernstige zaak over dit soort futiliteiten te gaan bekvechten, en je daar speciaal voor aan te melden?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:19

veke123 schreef:
Besita,
Je denkt er blijkbaar alles over te weten,maar hoe komt het dan dat je niet weet welke van de broers die manége in de buurt heeft (gehad)en dat die feiten met zijn vriendin ruim een maand geleden hebben plaats gevonden?

omdat ik geen zin heb om de voornamen hier neer te poten ..en welke feiten met zijn vriendin ...
Hij is nu aan de deur gezet door zijn vriendin , doel je daar op ? Je zou voor minder :=

veke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:51

Besita,
Wie weet kennen we elkaar.Wanneer heb jij daar in de manège gereden?Ik van mijn 7 tot 13 jaar en ben daar 3 jaar geleden terug beginnen te rijden.Sorry,maar ik heb nooit geen last gehad met de Dielemans,en kom daar nu nog altijd goed mee overheen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:10

Dus?? Als een verkrachter toevallig jou niet verkracht heeft maar iemand anders wel, wordt hij daar toch niet minder een verkrachter om?

Ik begrijp dat het moeilijk voor je is om te aanvaarden dat de mens die jij kent blijkbaar een heel andere kant heeft, maar dit soort reacties maakt het voor slachtoffers van verkrachting juist zo moeilijk om naar voren te komen. Probeer je eens te verplaatsen in de slachtoffers, en niet alleen in de dader?

veke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:38

horseyfries schreef:
Dus?? Als een verkrachter toevallig jou niet verkracht heeft maar iemand anders wel, wordt hij daar toch niet minder een verkrachter om?

Ik begrijp dat het moeilijk voor je is om te aanvaarden dat de mens die jij kent blijkbaar een heel andere kant heeft, maar dit soort reacties maakt het voor slachtoffers van verkrachting juist zo moeilijk om naar voren te komen. Probeer je eens te verplaatsen in de slachtoffers, en niet alleen in de dader?

Sorry,Heb ik dit gezegd?
Als hij echt iemend heeft verkracht,ja dan vind ik dit even erg als iemand anders.Ik zou ook niet willen dat dit aan mijn kinderen voorvalt,maar als ik verkracht of aangerand wordt dan blijf ik niet in die manege en zal ik ook niet zitten te smeken om met hem te mogen meerijden omdat ik het zo leuk vind van in een porche te zitten(ik doel hier niet op het meisje van 19 jaar,maar wel op enkele dat er nu nog rijden en dat ook hebben klacht ingedient)
Ik vind het gewoon eerlijker om te wachten en te zien wat er binnen een maand nog zal gebeuren.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:06

Zo eerlijk vind ik deze beschuldigingen die je hier uit nu anders ook weer niet, wacht dan écht af en ga niet dit soort dingen schrijven, nu is je laatste zin totaal in tegenspraak met wat je ervoor schrijft. Je had het beter bij die ene zin gehouden..... :n