'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Totilas onder Duitse ruiter tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 19:09

http://www.dehoefslag.nl

Afbeelding
Edward en Totilas.
foto: http://www.yvonnetermeer.nl

Paul Schockemöhle wil zijn nieuwe aanwinst Totilas onder een nieuwe, Duitse ruiter of amazone in actie laten komen op het EK in Rotterdam, in 2011. Dat meldt het Duitse persagentschap DPA. Wie die ruiter wordt, is nog niet bekend, maar Schockemöhle geeft aan hier dit jaar nog duidelijkheid aan te willen geven.

Hij verweert berichten dat Matthias Alexander Rath, Isabell Werth of Sanneke Rothenberger het zadel van Totilas zal betreden. Wel moet de nieuwe ruiter volgens Schockemöhle internationale ervaring hebben en vooral om kunnen gaan met de immense druk, die komt kijken bij het rijden van een meervoudig kampioen en recordbreker als Totilas. Ook geld speelt een grote rol, immers, het rijden op het 'zwarte goud' gaat niet zonder het betalen van een stevige huurprijs. Die wetenschap verkleint de groep potentiële kandidaten.

Overigens gaat alle emotie rondom de verkoop van Totilas ook aan de Duitse handelaar niet onopgemerkt voorbij. 'Ik heb een aantal boze brieven ontvangen. Er zijn altijd een paar idioten, maar ik ben er niet bang voor.'

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:12

ik ben benieuwd!

Afwezig

Re: 'Totilas onder Duitse ruiters tijdens EK 2011 in Rotterdam'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:15

Tot wanneer kan een combinatie zich kwalificeren voor het EK? :)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:15

ik ook, heel benieuwd. Ook wat die huurprijs wel niet is..

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:17

Isabell wou Totilas toch niet rijden gaf ze een paar dagen geleden aan?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:17

Money makes the world go round..... Ik geloof dat meneer P.S. het beste paard praktisch alleen nog maar ziet als een geldspuwende automaat. De nieuwe ruiter mag een huurprijs betalen? Mede door deze uitspraak: 'Ik heb een aantal boze brieven ontvangen. Er zijn altijd een paar idioten, maar ik ben er niet bang voor' wordt de man mij met de dag onsympathieker.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:18

Ja, Isabell word het denk ik niet neij. Of ze moet van gedachten zijn veranderd.
Ben benieuwd..! In welke maand valt het EK precies? :+

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:19

Ik denk dat de heer P.S. blij mag zijn dat hij ooit een ruiter vindt die wedstrijden met Totilas rijden wil en durft. Probeer Edward maar eens te overtreffen! En er dan ook nog voor moeten betalen? _O- En het eventuele prijzengeld is dan weer voor P.S.? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:21

Ben benieuwd wie z'n handen eraan wil branden.

Ben het verder met Linky eens.

Esther28

Wat een verwaandheid zeg van P.S....Krijg een beetje een idee dat Totilas uit pure jaloezie is aangekocht....en nu als geldmachine mag gaan dienen....

Love_myhorse

ik ben heel benieuwd...

een huurprijs.. het word steeds leuker! :=

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:22

linky schreef:
Ik denk dat de heer P.S. blij mag zijn dat hij ooit een ruiter vindt die wedstrijden met Totilas rijden wil en durft. Probeer Edward maar eens te overtreffen! En er dan ook nog voor moeten betalen? _O- En het eventuele prijzengeld is dan weer voor P.S.? :?

ja precies...

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:23

linky schreef:

Haha inderdaad! Vraag me af wie dat wil :P ik zou het niet willen in ieder geval!

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:24

Jannepauli schreef:
Money makes the world go round..... Ik geloof dat meneer P.S. het beste paard praktisch alleen nog maar ziet als een geldspuwende automaat. De nieuwe ruiter mag een huurprijs betalen? Mede door deze uitspraak: 'Ik heb een aantal boze brieven ontvangen. Er zijn altijd een paar idioten, maar ik ben er niet bang voor' wordt de man mij met de dag onsympathieker.

Amen!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:25

Vind het indd ook pijnlijk, dat hij zeg maar Toti persé op het EK in Rotterdam onder de man wil brengen.

ja hoor, nog een steek onder water, kom maar kom maar kom maar :') dat van die jaloezie zou zo maar kunnen, zeker als hij zo doet en praat.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:26

Ben het helemaal met Linky eens. Voor een huurprijs Totilas rijden..pff hij ziet inderdaad geen dier maar een geldautomaat helaas..

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:26

Dat is de wereld waarin we dit moment leven denk ik...

Totilas zal er waarschijnlijk weinig van merken, maar echt vriendelijk klinken vind ik het allemaal niet...

Ben benieuwd wie het erop durft wagen om met hem de ring te betreden...

nattetas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:28

nogmaals,de nieuwe ruiter of amazone zou zich zeker moeten bewijzen,want wat edward allemaal met totilas heeft bereikt is niet niks natuurlijk,doe het maar na :?
als dat niet lukt dan ben ik erg benieuwd naar het commentaar wat deze persoon allemaal over zich heen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:29

Vreemd hoor, Is het normaal dat je als ruiter een huurprijs betaald voor een paard? Ik dacht altijd dat een ruiter een paard gratis te rijden kreeg. Maar dat het prijzen geld(of iig een deel daar van) voor de eigenaar was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:34

Ik snap jullie reacties niet??? Meneer Schockemöhle krijgt een aantal boze brieven en hij zou degene zijn die zich zou moeten verontschuldigen? Dit is ook wel de wereld op z'n kop, is het niet? Jongens get over it, het paard staat in Duitsland en krijgt een duitse ruiter.... Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst hadden ze daar werk van moeten maken voordat het te laat was en niet achteraf gaan zitten mekkeren....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:36

Picasso schreef:
Ik snap jullie reacties niet??? Meneer Schockemöhle krijgt een aantal boze brieven en hij zou degene zijn die zich zou moeten verontschuldigen? Dit is ook wel de wereld op z'n kop, is het niet? Jongens get over it, het paard staat in Duitsland en krijgt een duitse ruiter.... Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst hadden ze daar werk van moeten maken voordat het te laat was en niet achteraf gaan zitten mekkeren....

Goh, amen...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:37

Picasso schreef:
Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst hadden ze daar werk van moeten maken voordat het te laat was en niet achteraf gaan zitten mekkeren....

Dat vind ik nou zo'n rare uitspraak, heb hem al vaker voorbij zien komen.
Dus als wij (en dan bedoel ik de jan l*llen van de samenleving) Totilas hadden willen behouden dan hadden wij er werk van moeten maken?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:38

Misschien moet PS hem zelf maar rijden dan. Ik ben benieuwd welke ruiter het aandurft. Je hebt nl. een grote kans op gezichtsverlies als je met Totilas geen EK wint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:39

easygoing schreef:
Picasso schreef:
Als Nederland Totilas had willen behouden voor de sport en dekdienst hadden ze daar werk van moeten maken voordat het te laat was en niet achteraf gaan zitten mekkeren....

Dat vind ik nou zo'n rare uitspraak, heb hem al vaker voorbij zien komen.
Dus als wij (en dan bedoel ik de jan l*llen van de samenleving) Totilas hadden willen behouden dan hadden wij er werk van moeten maken?

Kom op, denk even na....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:45

Picasso schreef:
Kom op, denk even na....

Heb ik gedaan maar kan nog steeds niet begrijpen wat jullie hier nou mee willen zeggen.

Wij ( en daar bedoel ik nog steeds het pleps mee) zitten te zaniken volgens jou en daarom had Nederland er zelf maar werk van moeten maken.
De mensen met centen die heb ik niet horen of zien zaniken dus ja daardoor kom ik tot de conclusie dat je met deze uitspraak bedoeld dat wij maar over de brug hadden moeten komen.