TC Beau Deux maakt opnieuw indruk tijdens Subli Cup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

TC Beau Deux maakt opnieuw indruk tijdens Subli Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 09:28

www.dehoefslag.nl

Tijdens de op vrijdag in Deurne verreden Subli Cup was TC Beau Deux gereden door Geert-Jan Raateland opnieuw de beste bij de vierjarigen. De merrie (Ravel x Gouverneur) heeft nu drie van de vier selectiewedstrijden gewonnen. Ze ging met veel power en balans door de baan en liet ook hele mooie verruimingen zien. Van juryvoorzitter Bart Bax kreeg ze een negen voor "bruikbaarheid als dressuurpaard". Geert-Jan zelf is ook enthousiast over haar. 'Ze heeft een hele fijne instelling en zoveel power en go dat het enige wat ik moet doen is zorgen dat ik al die energie onder me kan houden.' Raateland kon deze opsteker goed gebruiken, want hij moest afgelopen week afscheid nemen van de vijfjarige Belmondo (v. Belissimo). 'Hij stond 's morgens op drie benen in zijn stal. Op weg naar de dierenarts brak hij de trailer al af en eenmaal daar aangekomen werd hij helemaal gek en verwondde zichzelf overal. Voordat we hem konden laten inslapen stierf hij al. Waarschijnlijk een hersenbloeding of een tumor, ik weet het niet, maar het was vreselijk om te zien en ik hoop zoiets nooit meer mee te maken.'

Bij de vijfjarigen stond opnieuw President's All Right met Laurens van Lieren aan kop. Volgens Karin Retera en Jan Peeters het meest complete dressuurpaard. Beste zesjarige was Decor Delation (De Niro xRubinstein I) met Miranda Rongen.