Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cayenne schreef:"De achterhand is het meest gespierde lichaamsdeel bij veulens en daarom grotendeels ongevoelig.
Kuggur schreef:Cayenne schreef:"De achterhand is het meest gespierde lichaamsdeel bij veulens en daarom grotendeels ongevoelig.
Dit geldt óók voor het achterwerk van de betreffende fokkers; ik stel voor dat ze deze uitspraak "niet meer pijn dan een insectenbeet" (haha) demonstreren door zichzelf het brandmerk van hun stoeterij te laten zetten. Stoerder dan een tatouage zou ik zeggen, dan pas verder praten over opheffen van het brandmerk verbod..
Kuggur schreef:Cayenne schreef:"De achterhand is het meest gespierde lichaamsdeel bij veulens en daarom grotendeels ongevoelig.
Dit geldt óók voor het achterwerk van de betreffende fokkers; ik stel voor dat ze deze uitspraak "niet meer pijn dan een insectenbeet" (haha) demonstreren door zichzelf het brandmerk van hun stoeterij te laten zetten. Stoerder dan een tatouage zou ik zeggen, dan pas verder praten over opheffen van het brandmerk verbod..
Janine1990 schreef:Ook ik ben niet tegen het brandmerken. Alleen vraag ik me wel af, hoe identiek is een brandmerk? Ik zie hierboven bijvoorbeeld alleen het Hannoveraner brandmerk, met 45 er onder... Er zijn wel meer dan 45 hannoveraners op de wereld neem ik aan?
Sjolvir schreef:Janine1990 schreef:Ook ik ben niet tegen het brandmerken. Alleen vraag ik me wel af, hoe identiek is een brandmerk? Ik zie hierboven bijvoorbeeld alleen het Hannoveraner brandmerk, met 45 er onder... Er zijn wel meer dan 45 hannoveraners op de wereld neem ik aan?
Ja, maar je hebt dan ook nog mannelijk en vrouwelijk dier.
En ze verschillen ook nog eens in kleur en aftekening.
Heb een Duitser, hij is gebrand, in de zomer goed zichtbaar, in de winter totaal niet.
Zou dus in de winter met willekeurig (zwart paard met wit voetje en kolletje) paard wedstrijden kunnen gaan rijden.
(bij verkoop, zou ik zeggen, scheren dat stukje dan wel weer te zien. )
Johanna59 schreef:Janine1990 schreef:Ook ik ben niet tegen het brandmerken. Alleen vraag ik me wel af, hoe identiek is een brandmerk? Ik zie hierboven bijvoorbeeld alleen het Hannoveraner brandmerk, met 45 er onder... Er zijn wel meer dan 45 hannoveraners op de wereld neem ik aan?
Nee joh, het zijn er echt maar 45!!