Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marleeniej schreef:Nini_roosje: ik herken dat wat jij zegt ook veel meer dan wat in het artikel staat! Ik geef zelf manege lessen ( zowel aan volwassenen als kinderen ) en merk dat die volwassenen het rijden meer zien als een sociaal iets, liever niet springen ( en al zeker niet te hoog ) en gewoon leuk willen rijden. Ik merk overigens wel dat ze het fijn vinden als je uitlegt waarom iets moet maar men vind het ook fijn om stukjes zelf te rijden en niet constant opmerkingen of commentaar te krijgen.
Sammie schreef:En door vaker te lezen, kunnen de paarden op hun beurt meer aan de manegeruiters hebben.

Anoniem schreef:marleeniej schreef:Nini_roosje: ik herken dat wat jij zegt ook veel meer dan wat in het artikel staat! Ik geef zelf manege lessen ( zowel aan volwassenen als kinderen ) en merk dat die volwassenen het rijden meer zien als een sociaal iets, liever niet springen ( en al zeker niet te hoog ) en gewoon leuk willen rijden. Ik merk overigens wel dat ze het fijn vinden als je uitlegt waarom iets moet maar men vind het ook fijn om stukjes zelf te rijden en niet constant opmerkingen of commentaar te krijgen.
Dat wel, ze willen wel uitleg. Maar zeker niet te veel. En zitten liever "leuke" dingen te doen. Dan serieus bezig zijn hun rijkwaliteiten te verbeteren. Verder willen ze hier vaak ook liever naar buiten dan in de bak(mits het lekker weer is)
)
Lhunathiel schreef:@ LindyH: wat krijg je dan zoal voor weerwoorden? Ik ben soms voor mn gevoel de enige die wat zegt in de les tegen de instructrice...niet dat ik denk dat ik het beter weet, maar ik zeg wel wat ik onder mij voel.