In de toekomst mogelijk aandelen van Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

In de toekomst mogelijk aandelen van Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 10:29

Nieuwsredactie

“Nederland heeft kansen laten liggen”

Volgens het NRC Handelsblad is het in de toekomst wellicht mogelijk om aandelen van Totilas te kopen. Dat overweegt Paul Schockemöhle. In een gesprek met de Nederlandse krant geeft Schockemöhle aan dat hij op de hoogte is van de Nederlandse internetactie om Gal en Totilas bij elkaar te houden. Een actie waarvan inmiddels bekend is dat deze geen schijn van kans meer heeft. Gal en Totilas zijn definitief geen combinatie meer. Schockemöhle wil een Duitse ruiter in het zadel van de Gribaldizoon Totilas.

In een telefonische reactie met het NRC Handelsblad heeft Schockemöhle onder andere aangegeven dat hij Totilas in eerste instantie voor de fokkerij in wil zetten. Eind januari zal Totilas op de hengstenshow van Schockemöhle gepresenteerd worden. „En waarschijnlijk volgt daarna een Duitse oplossing voor het berijden van Totilas.” Een handvol ruiters zou volgens Schockemöhle in het zadel willen zitten. Isabell Werth heeft ruim van te voren aangegeven er niet aan te beginnen, andere namen van Duitse ruiters zijn tot nu toe niet genoemd. Er was sprake van de jonge Matthias Alexander Rath. Dit bleek al snel slechts een gerucht. Zijn stiefmoeder Ann-Kathrin Linsenhoff zou de sportrechten gekocht hebben. Maar haar echtgenoot Klaus Martin Rath maakt een einde aan deze speculaties. „Wij voelen ons vereerd, maar Totilas is ons nooit aangeboden”, aldus Rath.

Schockemöhle wil geen haastige beslissingen nemen. Gezien zijn prestaties van de afgelopen maanden gaat de training van tienjarige hengst voorlopig op een lager pitje. „Het paard verdient nu een break van een paar maanden.” De hengst is imiddels al wel gereden door de stalamazone van Schockemöhle.

Ook zou Schockemöhle gezegd hebben dat hij Totilas niet wil doorverkopen. Wel overweegt hij om aandelen in Totilas uit te geven, daar zou door verschillende hippische mensen van over de hele wereld om verzocht zijn. Schockemöhle begrijpt alle emoties rond de verkoop van Totilas. „Het is jammer dat zo’n mooi duo wordt opgesplitst; ze hebben de hele wereld laten genieten met hun mooie optredens. Maar Nederland heeft gewoon kansen laten liggen. Waarom hebben vermogende handelaren de handen niet ineengeslagen? Waarom heeft de Nederlandse paardenbond (KNHS, red.) niet een oplossing bedacht? Als enige was ik bereid het geld bij elkaar te leggen.”, aldus Schockemöhle.

Die vraag werd door vele Nederlandse paardrijders ook aan de KNHS gesteld. Zij kwam vorige week met een officiële verklaring. De KNHS stelde dat het niet zo kan zijn dat de KNHS rechtstreekse belangen heeft in paarden, mede omdat dit in gevallen van twijfel over wel of niet selecteren voor een internationaal kampioenschap tot ongewenste discussies zou kunnen leiden.

Ondertussen lijkt het erop dat Hippisch Nederland zich steeds meer gaat berusten in de verkoop van het paard dat, samen met een ijzersterk team, ervoor zorgde dat de wereld op hippische gebied niet meer om Nederland heen kan. Gisteren tijdens het tweedaagse Global Dressage forum gaf Edward Gal aan het nog steeds zeer moeilijk te hebben met de verkoop. Zakenpartner Nicole Werner verzekerde de aanwezigen dat er voor Gal voldoende andere paarden klaarstaan. “Wij komen terug. Met een ander paard en weer op hetzelfde niveau", aldus Werner. "Het duurt even. We hebben jonge paarden staan. Daar zijn we mee aan de slag."

Verwant artikel
[VN] Totilas verkocht aan Schockemöhle *update 5*
[VN] Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas
[VN] De KNHS kan de verkoop van sportpaarden enkel ontmoedigen
[VN] Vertrek Totilas voor Edward te pijnlijk om over te praten

ilse86

Re: In de toekomst mogelijk aandelen van Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:32

schockemohle heeft deels gelijk.. nederland heeft ook wel kansen verkloot in dit geval.
maar aan de andere kant: wil je met ik weet neit hoeveel mensen zoveel centen inzetten op 1 paard? ik weet niet of dat verstandig is.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:36

Ja man laten we een bedrijf van Totilas maken. Totilas B.V.
Pfff het is een dier..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:40

Ik vind het fijn dat er nu van meneer S. een reactie is, nu is er info uit eerste hand, zonder onnozele geruchten. Natuurlijk is het normaal dat er in eerste instantie zoveel gechoqueerde reacties waren en dat de paardenwereld op z'n kop stond. Dat is altijd zo bij "grote" of onverwachte gebeurtenissen. Dat het nu rustiger wordt, is daarom ook logisch.

Ik vind het nog steeds zoooo sneu voor Edward, hij moet echt kapot van verdriet zijn. Ik hoop dat hij een beetje afscheid heeft kunnen nemen, maar het zou me niet verbazen als dat niet kon of zelfs voor hem gewoon te moeilijk was.

De toekomstige ruiter wens ik alvast veel succes.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:42

Er staan toch al meer paarden uit de combinatie waaruit Totilas komt klaar? Dat dat nog even tijd kost voordat die klaar zijn is logisch, maar dat schept toch ook nog een mogelijkheid? Dat die het niveau van Totilas zullen hebben is uiteraard nog afwachten, maar toch. En verder lopen er in Nederland toch genoeg paarden rond met capaciteiten?

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:43

dekgeld wordt volgend jaar 7000-7500 per dekking, na een paar jaar heeft paul zijn investering er wel uit denk ik.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:45

Winnie, denk dat er zat mensen zijn die daar op ingaan.
Ik ga in een scheur liggen als Edward met een nieuw paard alsnog zijn eigen paard gaat verslaan :D

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:47

agja Schockemöhle is niet dom, nederland heeft de mogelijkheid tot koop niet benut.
opzich is het nu wel een keer klaar met het nieuws rond totilas.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:48

Anoek_1996 schreef:
dekgeld wordt volgend jaar 7000-7500 per dekking, na een paar jaar heeft paul zijn investering er wel uit denk ik.

is wel heeeeeeeeeeeeeeeel veel, zouden mensen er blijven voor betalen denk je, ook al is hij bv veel minder is bij zijn nieuwe ruiter?
Laatst bijgewerkt door Deertje op 27-10-10 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:49

Vind hem in het stukje ''Ook zou...aldus Schockemöhle'' nou niet echt sympathiek overkomen, of ligt dat aan mij?

Ben benieuwd, als de Duitsers straks een belangrijke wedstrijd winnen, of ze er dan aan denken dat ze het zonder Totilas, en dus zonder Edward en Nederland, niet gekund hadden.

Ik hoop in ieder geval wel dat ze snel een ruiter vinden, zou harstikke zonde zijn als Totilas alleen voor de fok zou worden gebruikt!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:51

Vindt eerst maar eens een ruiter/amazone die er mee kan wat Edward kon............................. zware opgave!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:52

Sammie schreef:
“Wij komen terug. Met een ander paard en weer op hetzelfde niveau", aldus Werner. "Het duurt even. We hebben jonge paarden staan. Daar zijn we mee aan de slag."

+:)+
Daarmee laat Nederland (in mijn ogen) zien dat we niet alleen een kant en klaar paard hiervoor nodig hebben, ik gun Edward hiermee al het geluk van de wereld +:)+

Zonde dat Toot weg is, maar met andere komt hij er ook.
Linky, precies, dat dacht ik nu dus ook.

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:53

Er schijnt toch nog een (volle) zus van Totilas te zijn ? Met heelveel talent ? Hoe is het daar mee ? nieuwe topper ?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:56

Die volle zus staat bij Edward, Uusminka.

Citaat:
Als enige was ik bereid het geld bij elkaar te leggen.”, aldus Schockemöhle.
beetje bijzondere uitspraak als ik het zo lees.

roosbananasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:59

winnietje3 schreef:
Ja man laten we een bedrijf van Totilas maken. Totilas B.V.
Pfff het is een dier..

Inderdaad, dat was ook mijn idee.
Overdrijven is natuurlijk ook een vak.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:07

het dekgeld is wel heel veel. maar ik denk dat er mensen zijn die het betalen. eerst maar is zijn eerste jaargang even afwachten.
ik heb die info van meerdere mensen vernomen die zelf bij paul op stal lopen of er meer mee te maken hebben

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:08

Rhodos schreef:
Die volle zus staat bij Edward, Uusminka.

Citaat:
Als enige was ik bereid het geld bij elkaar te leggen.”, aldus Schockemöhle.
beetje bijzondere uitspraak als ik het zo lees.

Waarom? Zo is het toch?
Heel Nederland kan wel janken dat Toot naar Duitsland is maar feit blijft dat geen haan er naar kraaide toen ze aangaven dat Toot wel te koop was. Wat is er bijzonder aan dan?

Bianca92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:11

Het is jammer dat Gal en Totilas niet bij elkaar kunnen blijven, maar we hebben Totilas ook nog niet onder een andere ruiter zien lopen, misschien doet hij dat ook wel super! :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:13

In eerste instantie heeft Schockemohle wel gelyk, Nederland had ook meerdere sponsors kunnen vinden die Totilas&Edward bij elkaar had kunnen houden, maar ik vind het wel echt doodzonde dat hy Totilas een paar maanden 'rust' geeft.
Edward zei zelf ook, Totilas is een paard die wil werken, soms te graag, maar hy wil werken!
Zal Totilas nou echt gelukkig worden om op rust te staan??

En die Uushminka, misschien ons 'nieuwe Totilas'.. ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:15

Rust zal, als ik de tekst goed lees, vast niet in houden dat ie in een box gestoken wordt tot ze een keer zin hebben om 'm te trainen. Denk dat Toti gewoon lekker ontspannen thuis getraind wordt, effe geen verre reizen meer enz. IMO is dat enkel goed voor een paard. Ik vond ook dat Toti aardig veel mee gesleept werd voor "rustig aan te doen". Waarom is het doodzonde om een paard effe ademruimte te gunnen na een verhuis en druk seizoen?

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:16

Even uit intresse, die jonge paarden en die volle zus van Toot die die nu heeft staan, zijn die wel echtecht van hem? Of zijn die ook weer van iemand anders? :)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:20

ben er wel even klaar mee met het totilasnieuws...mij komt het over dat Paul S echt het beste voor heeft voor Totilas en kan Paul S geen ongelijk geven in dat hij zegt dat we kansen hebben laten liggen....of is hij de enige die zo knettergek is om zoveel voor een paard te betalen..het is maar hoe je het wil zien.....wens hem veel geluk met Totilas en hopen dat het de gok waard is...

Iig de stalamazone gaat compleet uit haar dak!..volgens mij slaapt ie hele nachten niet meer

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:21

bellarose op zn site staat dat die uusminka van jan en anna schuil is (ook de fokker evenals de fokker van totilas)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:22

Daar heeft hij een goed punt, Nederland had als klein vermogend land moeten ingrijpen.......er zijn voldoende investeerders die ervoor hadden kunnen zorgen dat Totilas voor de nederlsandse port was gebleven.......nu is het aan onze oosterburen ;) ik ben wel benieuwd...

Fijn dat hij enkele maanden rust krijgt.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:22

Ayasha schreef:
Rust zal, als ik de tekst goed lees, vast niet in houden dat ie in een box gestoken wordt tot ze een keer zin hebben om 'm te trainen. Denk dat Toti gewoon lekker ontspannen thuis getraind wordt, effe geen verre reizen meer enz. IMO is dat enkel goed voor een paard. Ik vond ook dat Toti aardig veel mee gesleept werd voor "rustig aan te doen". Waarom is het doodzonde om een paard effe ademruimte te gunnen na een verhuis en druk seizoen?

ben ik het wel mee eens hoor en het beestje is net 10!...geloof echt wel dat Totilas aan niets zal ontbreken