Belgische springruiters gehuldigd door minister-president

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Belgische springruiters gehuldigd door minister-president

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 06:45

www.hln.be

De Belgische ruiters die op de Wereldruiterspelen in het Amerikaanse Lexington (Kentucky) in de prijzen vielen, zijn uitgebreid gehuldigd. Op de middag waren ze uitgenodigd op het koninklijk paleis, waar ze de felicitaties van prins Filip in ontvangst mochten nemen. In de namiddag werden ze tot slot in het Errerahuis ontvangen door minister-president Kris Peeters.

België schitterde twee weken geleden in Kentucky en de ruiters kwamen met vier medailles terug naar huis. Springruiter Philippe Le Jeune zette met Vigo d'Arsouilles de kroon op het werk door Jos Lansink op te volgen als wereldkampioen jumping. Na de uitgebreide felicitaties toonde de kersverse wereldkampioen zich dan ook een tevreden man. "Het is een mooie erkenning en tevens een bekroning voor een lange carrière en veel geduld met mijn paarden. Ik ben heel trots op wat ik allemaal bereikt heb", sprak le Jeune.

Na zijn terugkomst in België na afloop van de Wereldruiterspelen werd Le Jeune geopereerd aan zijn knie, waardoor hij twee weken rust voorgeschreven kreeg. "De operatie is heel goed gelukt dankzij professor Bellemans. Binnen tien dagen is er al opnieuw een wedstrijd. Normaal begon ik op de jumping van Luik maar die is afgelast (door een brand, red.). Ik begin opnieuw in München en daarna volgt Stuttgart."

"Op langere termijn zijn de Spelen van 2012 belangrijk, maar ook het EK volgend jaar. Ook de Super League want dat is voor België heel belangrijk om daar te mogen blijven aan deelnemen."

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 06:57

En wanneer krijgt Gal een lintje?? Bea? lees je dit?

petraaken

Re: Belgische springruiters gehuldigd door minister-president

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 07:14

Denk niet dat prins Filip erg goed met hen kon praten zoals Willem Alexander zou kunnen. Filip rijdt geen paard. Die is meer van de vliegtuigen. Je zag het zo dat hij erg onwennig was tussen de ruiters.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:03

De Fluppe is overal onwennig... een borstelsteel is flexibeler als onze kroonprins!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:29

Vind het wel fijn voor onze ruiters dat ze eindelijk eens deftige erkenning krijgen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 08:38

Maar dan vind ik de media-aandacht die er nu eindelijk eens was nog belangrijker!
Het wordt tijd dat de 'normale' mens eens doorheeft wat voor paarden én ruiters er hier rondlopen!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:58

Ook de Belgische reiningruiters werden ontvangen op het koninklijk paleis, maar daar wordt nergens in het nieuws/kranten e.d. iets over gezegd.... Terwijl hun prestatie eigenlijk evenwaardig is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:58

Huh, daar werd inderdaad geen melding over gemaakt in het nieuws. Enkel de springruiters kwamen in beeld en dan nog bijna enkel Lejeune.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:11

Er is op het nieuws toch wel gezegd van dat "de jumping- en de reiningploeg op het paleis ontvangen wordt" of iets dergelijks.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:12

Best wel raar.. ze proberen elk nieuwtje dat over de paardensport gaat te vermijden. Volgens mij hebben sommige mensen geen flauw benul dat er uberhaubt in belgie paarden sport is.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:49

Ik vind het eigenlijk schandalig dat er niet meer media belangsteling is voor de paardensport! De paardensport in Vlaanderen is een erg welvarend deel van de economie. In de paardensector word gehandeld voor enorme bedragen. Ik vind dat daar meer aandacht aan besteed moet worden..