Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

0152141488 schreef:stel je voor als dat paard echt cornage heeft![]()
dat is echt zielig, voor gens mij gaat dat paard naar de slacht....
Janine1990 schreef:0152141488 schreef:stel je voor als dat paard echt cornage heeft![]()
Ik heb hier op getemd, volgens mij een relaccount...

daffie1986 schreef:Cornage houdt in dat de stembanden verlamd zijn, waardoor het paard een piepend geluid maakt tijdens ademhalen. Tijdens een operatie kunnen ze dit gewoon verhelpen en het is ook een vrij gemakkelijke operatie. Wel een machtig paard zeg
.0152141488 schreef:stel je voor als dat paard echt cornage heeft![]()

Citaat:Waarom is het dan zo'n groot probleem voor de goedkeuring? Als het zo gemakkelijk kan worden verholpen. Het kan erfelijk zijn staat in de tekst, dus het is niet perse erfelijk. Dan kan je de gok nemen, en heeft je gefokte veulen cornage, dan kan die toch ook geopereerd worden? Of denk ik daar te boers over .
vivana schreef:Citaat:Waarom is het dan zo'n groot probleem voor de goedkeuring? Als het zo gemakkelijk kan worden verholpen. Het kan erfelijk zijn staat in de tekst, dus het is niet perse erfelijk. Dan kan je de gok nemen, en heeft je gefokte veulen cornage, dan kan die toch ook geopereerd worden? Of denk ik daar te boers over .
Dat is nou het probleem met fokken! Je gaat toch geen gebreken opzoeken,je moet zorgen dat je een gezond paard op de wereld zet en heel houden is een tweede.
Ik vind dus dat je érg boers denkt ja.
joopie7 schreef:cornage kan ook ontstaan bij een virusje, of een ontsteking, hoeft niet persé erfelijk te zijn.