Manege Kaatsheuvel geeft de strijd nog niet op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Manege Kaatsheuvel geeft de strijd nog niet op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 09:22

www.brabantsdagblad.nl

De Kaatsheuvelse manegehouder Walter Pullens wil nog altijd een schadevergoeding zien van de gemeente Loon op Zand.

Het eind van de jaren slepende discussie lijkt nog niet in zicht.

Nog altijd hangt de gemeente Loon op Zand een schadeclaim boven het hoofd van de Kaatsheuvelse manegehouder Walter Pullens. Een mediator moet de partijen tot elkaar zien te brengen.

Volgens Pullens heeft de gemeente jarenlang niet opgetreden tegen illegale paardenpensions in Loon op Zand. Die oneerlijke concurrentie heeft zijn manege financieel zwaar getroffen, stelt hij. Pullens wil daarvoor een forse financiële vergoeding zien.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:50

Sommige mensen willen echt niet inzien dat ze mee moeten met de tijd hé.
Paardeneigenaren van tegenwoordig kiezen nu eenmaal niet meer voor op een manege te staan met 70 of meer paarden,waar ook nog eens lessen gegeven worden,waardoor je pas na 22.00 of 23.00 je paard eens kan gaan rijden,of onder etenstijd.

Tevens vindt men het tegenwoordig belangrijk dat je paard naar buiten kan,al is het maar in een paddock.
Ook zit je niet op al die manegeklanten te wachten die rondrennen.
Tevens wil je zelf kunnen bepalen van wie je les krijgt en niet verplicht les moeten nemen van de lesgever op een manege waar je eigenlijk niks aan hebt omdat je boven dat niveau bent uitgestegen en er dus niks van leert.
Dan betaal je ook nog dik voor zo'n stal waar je eigenlijk niet wilt staan.

Meneer kan zijn tijd en geld beter investeren om de boel aan te passen op de wensen van de paardeneigenaren of gewoon alleen manegeklanten aannemen.

Het is maar goed dat er concurrentie is,dan heb je als paardeneigenaar tenminste de keuze en niet verplicht je dier ergens weg te zetten waar je eigenlijk niet zou willen.

Dat het gelegiaaliseerd moet worden ben ik het dan weer wel met hem eens!
Maar het zijn pensionstallen en opfokstallen die hij ziet als concurrentie en geen maneges,dus daar ben ik het dan weer niet mee eens dat die zijn concurrent zouden zijn.

De lessen die gegeven worden zijn door lesgevers die de paardeneigenaren zelf uitkiezen en niks met de pensionstal zelf te maken hebben,maar een vrije keus van de paardeneigenaren.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:51

utleta schreef:
nou leuk :(

Misschien zou je wanneer je hier iets wegzet wat meer onderbouwend kunnen reageren of niet reageren?!

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 09:58

(terwijl hij zelf niet eens de papieren schijnt te bezitten om een paardenhouderij te runnen) :o

alcootje

Re: Manege Kaatsheuvel geeft de strijd nog niet op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:41

Ik kan het me een heel klein beetje voorstellen.
Waar het bij hem om gaat is dat er tegenover zijn manege een pensionstal is gekomen die echt stukken goedkoper.
Natuurlijk heb je daar ggeen binnenbak en springtuin maar er zijn mensen die daar genoegen mee nemen.
En idd kunnen de paarden daar de hele dag naar buiten. Het maakt daar ook niet uit wie er les geeft.

En dat is wat hem heel erg steekt. (hij heeft zelf wel de juiste parieren) maar mensen vinden het idd erg duur worden en , zoals hier boven al is gezegd, je kunt pas later gebruik maken van de bak.

Het is van beide kanten wel wat voor te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:43

What's next? De marktwerking van de economie ter discussie stellen? :=

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 10:55

Hoezo oneerlijke concurrentiestrijd!!
Het zijn toch twee heel verschillende bedrijven??
Mensen willen en moeten toch kunnen kiezen?
Gelukkig hebben wij hier in de stad ook meerdere kledingzaken en schoenzaken! Gelukkig mogen we kiezen of we bij de Rabo of bij de ING onze bankzaken willen regelen!!
Zo gaat dat toch?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:08

Ja en het is nog dom van hem om iedereen tegen zich in het harnas te jagen i.p.v.samenwerken als naaste buur.
Die mensen zouden in de wintermaanden misschien wel gebruik willen maken van zijn binnenbak,die hij dan mooi tegen betaling zou kunnen laten huren,nu pakken ze de trailer en gaan elders binnen rijden.
Het merendeel wat wat er staat zijn recreanten en menners,dus die zouden zowiezo geen behoeften hebben op een dure manege te gaan staan,en zou de stal er niet zijn ook niet bij Pullens gaan staan.
Dus geen potentiële klanten!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:19

Gedwongen winkelnering? Belachelijk, die tijden zijn geweest...

Paardeneigenaren willen zelf kunnen kiezen waar ze hun paard neerzetten, hoe die verzorgd wordt, en bepalen zelf hun budget en de gewenste faciliteiten, wanneer ze willen kunnen rijden en welke instructie ze prettig vinden...

Dat hij klaagt over oneerlijke concurrentie wanneer de stal zwart zou werken en zij zich niet aan milieuregels houden terwijl hij dat wel moet zou terecht zijn, maar al die andere verplichtingen die hij heeft omdat hij (FNRS?) manege is, en de anderen slechts pensionstalling aanbieden? Dat is zijn eigen keus. En dat pensionklanten niet voor hem kiezen, betekent dat hij niet aantrekkelijk genoeg is als pensionstalling.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:38

Ik sta gelukkig op een van de weinige paardenpensions met wel een vergunning.
Maar goed pullens weet van geen ophouden. Probleem is dat zijn manier van communicatie met de gemeente en zijn overbuurman nu niet echt lekker is.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:44

Ja dat kan alleen maar in Nederland.
Ben overigens een tijdje geleden op die manege geweest en ik zou daar mijn paard niet willen stallen. Veels te groot en te druk met lessen, kleine stallen echt zo'n typische manege.
Verder is een beetje belachelijk dat je de gemeente aanklaagd als je bedrijf niet goed draaid. Dan moet je of de tent dicht gooien of aanpassingen gaan maken zodat het beter in de markt komt te liggen.

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:00

hoezo belachelijk... als pullens nou is samen ging werken met de smulhoeve..
ik heb op Pullens gestaan en ben vreselijk blij dat we er weg zijn het enige waar het hem om gaat is geld...
als je daar staat moet je de dressuurlessen (rondjes achter elkaar aan rijden en niks anders) betalen ookal rijd je niet mee... voor de wei moet je extra betalen en elk dingetje wat fout gaat word je gerekend, het is een en al een geldwolf
ook is er totaal geen kijk op de pensionklanten, die kunnen amper rijden en moet altijd wachten tot dat de manegeklanten klaar zijn, ook kan je op zaterdag alleen maar vanaf 12 tot 1 in de binnenbak rijden en zitten ze nog te pushen om kwart voor 1 dat we op moesten schieten omdat de manegeklanten zo kwamen
hij probeerd ookal heel lang een 2e binnenbak te krijgen maar de smulhoeve weerhoud hem daarvan als ze nou is samen gingen werken....

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:57

Misschien moet deze meneer ook inzien dat zijn accomodatie in het niets valt bij vele accomodaties die in de omgeving te vinden zijn? Ik snap goed dat mensen voor een andere stal kiezen dan voor die manege. Niks ten nadele van de manege, maar om nou te zeggen dat het een mooie/fijne stal is met prijs/kwaliteit verhouding....

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:47

Zielig verhaal dit zeg. Bah!

Die man moet eens naar zijn eigen, te dure, stallen kijken! Voor die prijs kies je uiteraard de overkant. De stallen zijn vies en donker, de binnenbak heel vaak bezet, ze komen nooit of heeel eventjes maar buiten. Ik heb er stage gelopen en ik heb nog nooit zo'n stal meegemaakt. Bah!

Daarbij, mensen betalen graag iets meer voor kwaliteit/accomodatie. Maar dit is dus niet aan de orde en daarom kiezen zij (logisch) een goedkopere stal.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:00

Gut gut gut, wanneer ziet de heer Pullens nou eens in dat het niet aan de anderen ligt dat mensen niet bij hem willen staan, maar aan hem en zijn manege zelf??? Die heeft geen bord voor zijn hoofd, maar een dikke muur. Tuurlijk kiezen mensen ervoor om op een pensionstal te staan waar paarden een paardwaardig bestaan hebben voor een betere prijs, en niet 23 uur per dag op stal hoeven te staan in muffe boxen voor veel te veel geld. De heer Pullens moet gewoon meegaan met zijn tijd...

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:37

Gewoon politiek: d'n overkant verzet zich tegen de 2de binnenbak... dan maar dreigen met vergunningsplicht...

salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:03

Manege Pullens krijgt geen vergunningen voor dingen die hij aanvraagd om zijn accomodatie te verbeteren, maar Smulhoeve doet alles zonder de juiste vergunningen en dat wordt wel geaccepteerd.

Ik kan me de frustratie dan ook goed voorstellen!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:53

Schangah schreef:
Ik sta gelukkig op een van de weinige paardenpensions met wel een vergunning.
Maar goed pullens weet van geen ophouden. Probleem is dat zijn manier van communicatie met de gemeente en zijn overbuurman nu niet echt lekker is.

understatement :D ik ben een tijdje de secretaresse van de Burg geweest dan dreigde Pullens dat hij kwam en dan werd de politie al gebeld om hem op te vangen hahahaaha en geloof me dat doen ze niet zomaar