Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
miszlisanne schreef:zeg ik dat ze zeuren??
ik zeg dat ze daarover beginnen..
maar ik ben niet genoeg thuis in de tuigpaarden om daarover te oordelen, maar bij de rijpaarden kijken ze daar in de bezichtigingen al naar.. en dan vind ik t vreemd dat door de tegenvallende nafok over de bloedvoering gesproken wordt..
Juliette86 schreef:Ik ken de regeltjes van het KWPN niet precies maar volgens mij houdt het in dat een hengst tijdelijk niet mag dekken. Hij wordt dan niet meteen afgekeurd maar het stamboek wil eerst zien hoe de nakomelingen uit groeien en gaan presteren in de sport. Meestal zie je die hengsten niet meer terug. De reputatie wordt dusdanig aangetast dat ze nauwelijks nog aan de merrie komen wanneer ze weer mogen gaan dekken.
Janine1990 schreef:Senks beide...
Maar wanneer de wachthengst weer beschikbaar is, zag ik in de link, komen de veulens van na de opwacht zetting, weer in het A-Boek toch??? En de veulens van voor op wacht zetting dan? Blijven die A? Of worden die ook B???
Janine1990 schreef:Maar Sandreo staat toch op wacht in verband met vooralsnog tegenvallende sportprestaties???
Van wat ik heb gelezen, wat dus een fabeltje is... 
Sammie schreef:De hengstenkeuringscommissie is van mening dat Aquarel en Artiflex onvoldoende kans hebben gezien om de gewenste tuigpaardeigenschappen door te geven en de commissie verwacht van deze hengsten geen positieve bijdrage aan de tuigpaardfokkerij. Ook in het kader van bloedspreiding, beide hengsten voeren bloed dat volop voorhanden is, is er geen reden om Artiflex en Aquarel voor de fokkerij te handhaven.
Alle spring- en dressuurhengsten blijven gehandhaafd.
) dan zouden Bakboord en Zepplin om dezelfde reden op wacht kunnen worden gezet.