Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nuage schreef:Ik vind het een beetje overdreven...
Als je wint mag je zelf kiezen of je geld wil hebben of een pony. De keuze om aan een dier te beginnen ligt dus alsnog bij de winnaar zelf.

en vindt dat ze zich beter druk kunnen maken om andere dingen 
Tat_jana schreef:jeetje wat een onzin zeg![]()
het gaat al jaren zo en vindt het jammer dat dit leuks afgeschaft is..
nee hoor ik vindt het helemaal niksen vindt dat ze zich beter druk kunnen maken om andere dingen
zeuren om het zeuren dit
Ophelia schreef:Gaan ze het dan ook verbieden dat heel veel mensen maar lukraak pony's gewoon kopen op MP oid? Je kan nog voor veel minder dan €500,00 aan een pony komen tegenwoordig....
En ach, dan wordt er volgend jaar een geldprijs uitgeloofd en heeeeeeel toevallig staat er precies die dag ook nog een pony te koop voor dat bedrag
Vjestagirl schreef:Tat_jana schreef:jeetje wat een onzin zeg![]()
het gaat al jaren zo en vindt het jammer dat dit leuks afgeschaft is..
nee hoor ik vindt het helemaal niksen vindt dat ze zich beter druk kunnen maken om andere dingen
zeuren om het zeuren dit
Hier gaat het misschien al jaren zo, maar het verloten van dieren is gewoon bij de wet verboden, en dus hebben ze zich eraan te houden. Dat het bij deze manege goed gaat wil niet zeggen dat het een goed idee is.

Vjestagirl schreef:Maar het verschil tussen je paard kopen van een handelaar of op marktplaats is dat het iig je eigen keuze is, dat je bewust voor dát dier kiest en je dus veel meer kans hebt dat je daadwerkelijk een band krijgt met het dier. Ipv dat je gewoon een of andere pony krijgt die de manege niet meer nodig heeft of op de koop heeft getikt, en daar moet je het mee doen.
Het doel van deze wet is aan de ene kant om het dier te beschermen tegen eigenaars die er misschien niets vanaf weten, en aan de andere kant om de eigenaars te beschermen die ineens een dier 'opgedrongen' krijgen, en met alle kosten zitten.