Hester Klompmaker met Whistler op CH Oranjewoud 2010, klasse ZZ foto: http://www.ikzaghet.nl
De KWPN-hengst Whistler (Holland x Saloma ster v.Iroko) is onlangs verkocht aan de Amerikaanse springruiter Peter Wylde. Peter Wylde heeft de Holland-nakomeling, die voorheen door Hester Klompmaker gereden werd, gekocht met het oog op de springsport.
Whistler nam dit jaar succesvol deel aan de VION-Cup waarmee hij zijn eerste 1.40m wedstrijd liep. In de GMB Hengstencompetitie won hij in Deurne de klasse Z en pakte hij in de competitie een knappe derde plaats. Een jaar eerder werd de hengst ook al derde in de competitie in de klasse M. Van Whistler is nog diepvriessperma beschikbaar voor de fokkerij.
Komt bij een fijne ruiter terecht en voor Hester zal er vast wel een nieuwe klaar staan. Ze heeft hem goed opgeleid, kan me de verkoop wel voorstellen.
Marijkeeee
Geplaatst: 19-10-10 18:44
Biertabje schreef:
jammer, een goed galopperende hengst met veel vermogen. (voor de rest vond ik er niet veel aan)
jammer, een goed galopperende hengst met veel vermogen. (voor de rest vond ik er niet veel aan)
Wij hebben Oklund (holland) x Iroko (helaas onze laatste Caretto)
Getup
Geplaatst: 20-10-10 14:45
Gefeliciteerd met de verkoop, zou ik zeggen! Hij gaat naar een ruiter die beslist de minste niet is...zou hij 'm met t oog op londen gekocht hebben, of zou dat te snel zijn? Weet niet hoe lang een gemiddeld springpaard nodig heeft om van 1.40 m naar 1.60 m niveau te gaan?