Donnerhall-nafok vooraan in 300-dagentest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Donnerhall-nafok vooraan in 300-dagentest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 11:29

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl

De Donnerhall-nafok deed het goed in de laatste editie van de Hannoveraanse 300-dagentest in Adelheidsdorf. Op de plaatsen 1, 2, 4 en 7 waren hengsten te vinden die een naam hebben beginnend met een D. De hoogste punten, een totaalindex van 135,46 punten, waren voor de hengst Don Index (v. Don Crusador), die daarmee zijn naam eer aan deed. Naast de overwinning in de test werd hij op de keuring na afloop van de test tot premiehengst gekroond.

“Dit was de laatste editie van de 300-dagentest. Ik denk dat dat voorgoed is”, vertelt testleider Joachim Winter. “De testen zoals ze waren gaan per 1 januari op de schop en de 300-dagentest paste daar niet meer in volgens de FN. Ik vind dat persoonlijk jammer. De 100-dagentest is namelijk de betrouwbaarste meting van de aanleg van de hengsten. Wat betreft de andere veranderingen die gaan komen in de testen ben ik er wel blij mee, zo is het indexsysteem niet een optimale manier om de aanleg van de hengsten uit te drukken.”

“Het was geen knallende afsluiter, deze laatste editie van de 300-dagentest. “We hebben wel eens betere groepen hengsten gehad. Ik zeg absoluut niet dat het een slechte jaargang was, maar het kan beter.” “In de top vinden we een aantal hele nette hengsten terug. Zo is de kampioen, Don Index, echt een heel fijn paard. Ook van Grey Top, het springpaard dat het hoogste is geëindigd, heel erg gecharmeerd.”

Ook op plaats twee in de test was een ‘Don’ te vinden, deze Don Darius (Don Frederico x Markus Deak xx) kwam op een totaalindex van 132,59 punten. De beste springhengst in de test was Grey Top (Graf Top x Singular Joter), die met een totaalindex van 125,48 punten de derde plaats pakte.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:45

Mooi gedaan! :D

denbine

Re: Donnerhall-nafok vooraan in 100-dagentest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:18

Donnerhal kinderen vind ik vaak indrukwekkend!

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:35

Donnerhall zelf was al een Onwaarschijnlijk INDRUKWEKKEND en MOOI paard ......en heel TOF dat z'n nafok zo van zich doet spreken ....ik ben altijd Donnerhall "freak" geweest en zal het altijd blijven....

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:18

Daar ga ik helemaal in mee dakhilah :)
Blijft mijn fav 1 hengst.

Cupid

Re: Donnerhall-nafok vooraan in 300-dagentest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 06:26

Ook ik sluit me aan bij dakhilah en Maseike. Donnerhall vond ik een fantastisch paard. Leuk dat zijn nakomelingen ook zo succesvol zijn.

lianne125

Re: Donnerhall-nafok vooraan in 300-dagentest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:17

super dat zijn nafok het zo goed doet!! gelukkig ben ik ook in het bezit van een geweldige donnerhall nazaat!