WEG maakte indruk op eventingamazone Sarah Van Hasselt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

WEG maakte indruk op eventingamazone Sarah Van Hasselt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 14:31

www.nieuwsblad.be

Sarah Van Hasselt blikt tevreden terug op de Wereldruiter- spelen in het Amerikaanse Kentucky. Samen met de Belgische eventingploeg legde ze er beslag op de zesde paats in het landen- klassement. Het team is zeker van een ticket voor de Olympische Spelen in 2012.

Sarah Van Hasselt heeft zich de voorbije weken de ogen uitgekeken op de Wereldruiterspelen in het Amerikaanse Kentucky.

De vierjaarlijkse wereldkampioenschappen in de paardensport waren met ruime voorsprong het grootste evenement waaraan ze ooit deelnam.

De Brechtse kwam er in actie op de eventingcompetitie, dat is een combinatie van jumping, dressuur en cross country.

‘Mijn deelname aan de Wereldruiterspelen is zonder twijfel het hoogtepunt uit mijn carrière', vertelt de 25-jarige amazone enthousiast.

‘Het was een indrukwekkend evenement. De Amerikanen hadden kosten noch moeite gespaard om het de deelnemers en toeschouwers naar hun zin te maken. Organistorisch lieten ze hier en daar wél een steekje vallen, maar daar heb ik persoonlijk weinig last van gehad.'

Nochtans was Sarah Van Hasselt er voor haar vertrek naar de Verenigde Staten niet gerist in.

‘Ik was met een bang hart naar de Verenigde Staten afgereisd. Aan de vooravond van mijn eerste écht groot kampioenschap sloeg de stress toe', geeft Van Hasselt toe.

‘Maar eenmaal de competitie van start was gegaan, kon ik mij volledig uitleven. Ik ben tevreden met de prestaties die ik in Kentucky heb neergezet.'

‘Enkel in de dressuur liet ik hier en daar een foutje noteren. Een 37ste plaats in de individuele einduitslag mag zeker gezien worden', vindt Van Hasselt.

‘Maar vooral de zesde plaats die ik samen met Karin Donckers, Lara de Liedekerkde en Constantin Van Ryckevorsel in de landenklassering behaalde, stemt mij enorm tevreden, zeker gezien het Olympische ticket dat aan de uitslag verbonden is.'

‘En nu op naar Londen', loopt Sarah Van Hasselt al op de feiten vooruit. ‘Daar wijkt nu alles voor.'

‘De Olympische Spelen in 2012 in Londen zijn het volgende grote doel', zegt ze. ‘Het is zeer goed meegenomen dat we de kwalificatie zo vroeg reeds beet hebben.'

‘Zo kunnen we ons in de beste omstandigheden voorbereiden op dat evenement. Dat is niet enkel voor de ruiters van groot belang, maar zeker ook voor onze paarden.'

‘Zonder een paard in topvorm sta je nergens. Ik zal er alles aan doen om Artic Fox Too in goede gezondheid in Londen te krijgen', besluit Van Hasselt.

patsmu

Re: WEG maakte indruk op eventingamazone Sarah Van Hasselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:18

Ze heeft het ook super gedaan.!!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:42

Inderdaad, zo jong en al op zo'n groot evenement kunnen deelnemen, echt top!

_equus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:44

Echt super.. nog maar 25 jaar en dan al meedoen aan de WEG.