Michèle George blij met zilveren plak op Wereldruiterspelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Michèle George blij met zilveren plak op Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 07:58

www.nieuwsblad.be

Michèle George zorgde op de Wereldruiterspelen in het Amerikaanse Kentucky voor een vierde Belgische medaille. De 39-jarige amazone behaalde met FBW Rainman zilver in de Freestyleproef van de para-equestrian dressuur. Ze kreeg van de jury 78,050%, net iets minder dan de Britse winnares Sophie Wells (78,500%).

George is afkomstig van Oostende maar heeft nu haar thuis en stallen in het Waalse Amougies. Twee jaar geleden wijzigde haar leven ingrijpend. Toen werd door een trap van een paard bij het longeren haar knie verbrijzeld. Bij de operatie gebeurde er een fout, waardoor ze in het begin verlamd was en in de rolstoel belandde. Nu is ze echter al heel goed gerevalideerd en kan ze weer wandelen, fietsen en paardrijden.

Op de Wereldruiterspelen won ze met haar Duitse ruin FBW Rainman de teamtest, maar in de individuele proef eindigde ze door schrikreacties van haar paard maar twaalfde. In de Freestyleproef nam ze duidelijk revanche en haalde ze de vierde medaille voor België binnen.

'Het scheelde nochtans niet veel of ik had aan de Freestyle Kür niet kunnen deelnemen', zegt Michèle. 'Enkele uren voor de wedstrijd vertoonde Rainman tekenen van koliek. Het paard werd onmiddellijk naar de kliniek in het Kentucky Horse Park gebracht. Rainman was zeer zenuwachtig. Vermoedelijk heeft hij zich opgewonden toen hij gevlochten werd voor de finale en wist hij dat er wedstrijdstress zou komen. De behandelende dierenartsen stonden klaar om Rainmain in te spuiten, maar dan zou ik niet kunnen starten. Onze teamarts Jeroen Declercq stelde voor alle vlechten uit te kammen en het paard te bewegen. Dat deden we en het hielp. Rainman kon goed mesten, waardoor de gasophoping verdween. We brachten hem naar zijn stal en de rust keerde terug. En eens ik in het zadel zat, bleek alle nervositeit volledig verdwenen. Dat ik dan nog een zilveren medaille behaalde, is gewoonweg schitterend.'

SDV

Re: Michèle George blij met zilveren plak op Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:07

Wat een spanning allemaal, zo vlak voor de wedstrijd. Maar ondanks dat een hele knappe prestatie neergezet!

Dreamday92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:07

toch een knappe prestatie!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:20

Echt een mooie prestatie!