Eventingruiter Tim Lips neemt deze week niet deel aan de Military in Boekelo. Hij zou in actie komen met Van Schijndel’s Concrex Owaola, maar de merrie liep na het NK in Breda een lichte blessure op en moest drie weken stappen. "Deze drie weken had ik toch nodig gehad om fit en sterk aan de start te komen in Boekelo", aldus Tim Lips.
Met Owaola schreef Tim Lips het NK in Breda op zijn naam. Met Oncarlos eindigde de ruiter uit Made ook nog op een vijfde plaats. Lips besloot Oncarlos mee te nemen naar Kentucky. Helaas kwam Lips ten val in de crosscountry, waarmee er een abrupt einde kwam aan zijn deelname aan de Wereldruiterspelen. Met Oncarlos gaat het goed. "Ondanks dat Oki een kneuzing en een schaafwond had op de achterknie van de val heeft hij een goede terugreis gehad en staat hij weer fit op stal in Den Hout. Afgelopen week weer lekker in het bos gereden", schrijft Tim Lips op zijn website. Door de gemiste voorbereidingstijd met Owaola ziet Tim Lips af van deelname van Boekelo. "Ik vind het erg jammer dat ik niet kan deelnemen aan deze geweldige wedstrijd, uiteraard ga ik er wel heen als toeschouwer."
Grote namen die deze week wel hun opwachting maken in Boekelo zijn onder meer wereldkampioen Michael Jung, Clayton Fredericks, Zara Phillips., William Fox-Pitt, Bettina Hoy, Mark Todd, Alice Naber-Lozeman, Madeleine Brugman en Raf Kooremans.
Military Boekelo gaat morgen van start met de veterinaire keuring. Donderdag en vrijdag worden de dressuurproeven verreden. Zaterdag staat de crosscountry op het programma. Zondag is het afsluitende springparcours. De crosscountry is van 9.00 tot 17.00 uur live te volgen via RTV Oost.
Jammer voor hem , maar inderdaad in het belang van het paard, juiste keuze.
Vind het jammer dat Karin Donckers niet word vermeld, 4de op WEG eventing, dan ben je een grote naam denk ik?
devi786
Geplaatst: 12-10-10 14:41
Ben het volledig met k_m eens ..... Karin is een internationale TOP amazone & zou ZEKER vermeld moeten worden ... héhé >>> wij Belgen worden assertiever
Devi786 ; dat mag ook wel eens, Karin word vaak over het hoofd gezien, terwijl ze geregeld in de top 10 of zelfs de top 5 voorkomt..
Crosskip
Geplaatst: 12-10-10 15:22
Tuurlijk is Karin een grote naam, alleen ze staat niet op de startlijst van Boekelo, dus vandaar dat ze niet in dit stukje vermeld wordt omdat dit specifiek over Boekelo gaat.
Jammer voor hem, zeker na die teleurstelling met het wk, maar zn paard gaat natuurlijk/gelukkig voor
Roxxiejj
Geplaatst: 12-10-10 18:02
Crosskip schreef:
Tuurlijk is Karin een grote naam, alleen ze staat niet op de startlijst van Boekelo, dus vandaar dat ze niet in dit stukje vermeld wordt omdat dit specifiek over Boekelo gaat.
Je haalt me de woorden uit de mond. Had Karin inderdaad niet op de deelnemerslijst zien staan..
Ik las op twitter dat Anouk van Gerven (bij Breda Hippique de beste bij het springen en cross, maar daar helaas de dressuurpunten miste om Tim te kunnen verslaan), ook niet meedoet in Boekelo. Iemand hier die weet waarom ze niet meedoet?
Karin
Geplaatst: 12-10-10 23:41
Dat zijn er dan vier: behalve Tim en Ellen hebben ook Anouk van Gerven en Jan van Beek zich afgemeld. Hier staat meer info:
Ik kan me herrineren dat Madeleine Brugman een paar jaar terug (of was het vorig jaar?) met een hoop bombarie aankondigde dat ze nooit meer mee zou doen in Boekelo omdat het parcours dieronvriendelijk was? Of vergis ik me nou helemaal?