Chevenez: Nederlandse ponyteam derde in landenwedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Chevenez: Nederlandse ponyteam derde in landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 14:46

www.horses.nl

De Nederlandse ponyruiters boekten afgelopen weekend verschillende successen tijdens het internationale concours in het Zwitserse Chevenez. In de landenwedstrijd legde Nederland beslag op de derde plaats. Individueel schreven zowel Lisa Nooren als Ank van Dongen een rubriek op naam. In de Grote Prijs pakte Niels Knape zilver.

De ponyruiters kregen in de landenwedstrijd een pittig parcours voorgeschoteld. Alleen de Nederlandse Lisa Nooren en haar pony Ronja (v. Nordstar) en de Belgische amazone Julie Pelsmaker slaagden erin twee foutloze manches te rijden. De overwinning in de landenwedstrijd ging uiteindelijk met een totaal van twaalf strafpunten naar Ierland. België werd tweede met zestien strafpunten. Het Nederlandse team, bestaande uit Lisa Nooren, Bart Lips, Jasmijn Ruiter en Niels Knape, scoorde twintig strafpunten.

De Nederlandse combinaties waren in verschillende rubrieken terug te vinden in de toptien. Ank van Dongen won met een nipte voorsprong een 1,25 m-rubriek met Valley Stream B (v. Andiamo). Lisa Nooren wist een 1,20 m-rubriek op naam te schrijven met Ronja. Bij het teamspringen won Team Europarc. Dit team bestond naast de Belg Jonas Vervoort uit de Nederlanders Doron Kuipers en Wouter Vos.

In de Grote Prijs was het Niels Knape die zich in de kijker wist te rijden. Hij was met Maradonna in een foutloze barrage slechts een fractie langzamer dan de Ierse winnaar Bertram Allen.

lienepien610

Re: Chevenez: Nederlandse ponyteam derde in landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:06

Heel gaaf..

1 vraagje, nou zit ik niet meer zo in het springen, rijden ze met D en/of E pony's?
Of is het ook hier internationaal dat de E pony's bij de paarden horen?
Vind 1.20 en 1.25 namelijk best hoog! :D

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:09

d-ponys, in belgie heb je geen e-ponys dus dan zouden zij ook niet mee kunnen doen, alleen ik DACHT dat d-pony ondertussen internationaal tot 1.51 mocht zijn MET ijzers, maar wss zijn hier mensen die dat beter weten.

Is inderdaad al een serieus parcours! Voor kleine d-ponys is dus echt wel serieus wat kracht en vermogen vereist. Meeste ponys lijken vaak ook gewoon paarden..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:58

1Steffi schreef:
d-ponys, in belgie heb je geen e-ponys dus dan zouden zij ook niet mee kunnen doen, alleen ik DACHT dat d-pony ondertussen internationaal tot 1.51 mocht zijn MET ijzers, maar wss zijn hier mensen die dat beter weten.

Is inderdaad al een serieus parcours! Voor kleine d-ponys is dus echt wel serieus wat kracht en vermogen vereist. Meeste ponys lijken vaak ook gewoon paarden..

dat zou me niks verbazen, Ik had een E pony die werd verkocht naar Denemarken en daar hebben ze hem ingemeten als D pony(toen hadden ze het ook over 1.51m , was overigens in 2004)
maar ik heb er verder ook geen verstand van :D maar de D ponys lijken wel steeds groter te worden ;)

vind het wel altijd knap wat die beesten doen!! vaak ook nog met 2 vingers in de neus :P