WEG: Jos Lansink hekelt slechte organisatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

WEG: Jos Lansink hekelt slechte organisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 19:12

http://www.sport.be

Uittredend wereldkampioen Jos Lansink is niet te spreken over de organisatie van de Wereldruiterspelen (WEG) in het Amerikaanse Lexington (Kentucky). "Het kleinste tweesterrentornooi in Europa is beter georganiseerd dan dit", verklaarde de 49-jarige Belg.

Lansink is onder meer niet te spreken over de accommodaties voor paarden en verzorgers. "Dagen lang moesten de verzorgers het zonder verwarming en warm water stellen. Het is toch niet zo moeilijk om zo'n dingen vooraf in orde te brengen. Ook het tijdschema loopt hier helemaal in het honderd. Nu zijn er overal en altijd wel problemen met de planning, maar hier gaat het er echt over."

Jos Lansink is lang niet de enige ruiter met kritiek. Er waren al klachten over de dure hotelprijzen, de kwaliteit van het eten en de aanpassingen op korte termijn aan het tijdschema. De organisatoren blijken er ook niet in te slagen om voor alle competities tijdig startlijsten en resultaten te publiceren.

Vier jaar geleden werd Lansink in Aken met Cumano wereldkampioen. Met Valentina loopt het dit jaar minder goed. In de eerste proef maakte Valentina, gehinderd door de schaduw onder het kunstlicht, drie fouten. Dinsdag bleef de combinatie wel foutloos en klom Lansink van de 87ste naar de 33ste plaats.

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 19:32

Heb al meer klachten gehoord ... onder andere van mijn dochter die ter plaatse was en enkele ruiters & grooms heeft gesproken.
Het eten lijkt een hekel punt te zijn zowel voor de deelnemers als de toeschouwers aangezien je niets op de terreinen mag binnen brengen , is iedereen afhankelijk van de gebrekkige organisatie ter plaatse ... |(
Dat het met het tijdig publiceren van de uitslagen niet lukt krijgen we hier ook al mee ... ;)

_Judith

Re: WEG: Jos Lansink hekelt slechte organisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 19:35

Een van de NL'se ruiters zei volgens mij ook dat het voor de grooms inderdaad niet super was om het zo maar te zeggen.

Jammer!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 06:54

Ik las op diverse blogs ook al dat het eten behoorlijk slecht was ja ;) jammer, van zo'n evenement verwacht je toch wel veel...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 07:56

Sammie schreef:
gehinderd door de schaduw onder het kunstlicht,

Is die te hoog om er overheen te stappen?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:09

SSDesign schreef:
Ik las op diverse blogs ook al dat het eten behoorlijk slecht was ja ;) jammer, van zo'n evenement verwacht je toch wel veel...

Las je ook waarom de springruiters voorlopig niet naar Londen gaan.

1. Duitsland
2. Frankrijk
3. Belgie...super..
15 Nederland en maar kankeren. :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:13

Waar zijn de ruiters en grooms dan precies niet over te spreken? Is het eten niet gezond genoeg of te duur? Of zijn er te weinige eet gelegenheden? Of hebben ze het over het voer voor de paarden?

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:51

Uhm... Lansink was zelf toch gestopt?
Citaat:
Vier jaar geleden werd Lansink in Aken met Cumano wereldkampioen. Met Valentina loopt het dit jaar minder goed. In de eerste proef maakte Valentina, gehinderd door de schaduw onder het kunstlicht, drie fouten. Dinsdag bleef de combinatie wel foutloos en klom Lansink van de 87ste naar de 33ste plaats.

Gaat dit dan niet over zijn zoon?

Hmm, wel jammer dat zo'n groot evenement zo slecht verzorgd blijkt te zijn. Wel apart dat je de dressuurruiters er niet over hebt gehoord.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:52

Steefjevos schreef:

Nee hoor, die doet nog zelf mee!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:57

Sammie schreef:
Er waren al klachten over de dure hotelprijzen.....

euhm is het niet dure hotelkamers of hoge hotelprijzen? ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 08:59

Steefjevos schreef:
Citaat:

Gaat dit dan niet over zijn zoon?

Hmm, wel jammer dat zo'n groot evenement zo slecht verzorgd blijkt te zijn. Wel apart dat je de dressuurruiters er niet over hebt gehoord.

Nee hoor Jos rijdt nog lekker zelf. Denk dat je hem verwart met een andere nederlandse ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:04

ceasario schreef:
SSDesign schreef:

1. Duitsland
2. Frankrijk
3. Belgie...super..

Hmm volgens mij rijd Jos voor Belgie ?? Dus weet niet wie er kankert ?

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:22

jessje schreef:
Steefjevos schreef:

Nee hoor, die doet nog zelf mee!

Ik heb het nog even opgezocht, inderdaad :) Heb even op de vroege ochtend Jos Lansink met Piet Raijmakers door elkaar gegooid. Wat een schande! :o
Ik ga weer meelezen...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 09:31

ceasario schreef:

Ik had liever dat er helemaal niemand "kankert", want ik vind dit nogal onbeschoft woordgebruik. :r

ontopic: dit is onwijs frustrerend voor heel veel ruiters, vooral die tijdschema's lijkt me zwaar irritant.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:47

Huertecilla schreef:
Sammie schreef:
gehinderd door de schaduw onder het kunstlicht,

Is die te hoog om er overheen te stappen?

nee maar het kan er storend zijn,vooral de schaduw van balken kan een valse grondlijn geven,waardoor je paard de afstand mis kan schatten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:49

Sander_ schreef:
ontopic: dit is onwijs frustrerend voor heel veel ruiters, vooral die tijdschema's lijkt me zwaar irritant.

Op je strepen staan gaat daar ook niet. Zit je gelijk in Guantanamo wegens bedreiging van de openbare orde ;)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:08

Mn vriend is mee als groom en die is inderdaad niet heel blij met de organisatie.. Slechte en vieze slaap/doucheomstandigheden. Wel vreemd op zo'n groot evenement, dan zou je het beter verwachten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:25

Sander_ schreef:
ceasario schreef:

Ik had liever dat er helemaal niemand "kankert", want ik vind dit nogal onbeschoft woordgebruik. :r

Ik ga toch even offtopic. Het woord 'kankeren' heeft niks te maken met de ziekte kanker en is een normaal Nederlands woord.
Je kunt hier de betekenis van het woord vinden; http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=kankeren

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:31

Maar Jos Lansink rijdt toch voor Belgie? Wat heeft dat dan met de Nederlandse prestaties te maken Ceasario?

En met alle inlevingsvermogen van de wereld, blijf ik kankeren geen normaal Nederlands woord vinden.

Verder ben ik wel benieuwd wie nog meer geklaagd hadden en wat er dan precies het probleem is?
Is het eten niet lekker? Te duur?

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:30

Ik had begrepen dat vooral de slaapgelegenheden er primitief / vuil waren.
Amper warm water & weinig douche gelegenheid voor de grooms. ;(
Eten van buitenaf is niet toegelaten op het terrein wat er wel is ( na ellendig lang aanschuiven) is Amerikaans fast food. Wat vooral ons Europeanen niet zo best smaakt :)

Jos Lansink rijdt idd voor België en is verdedigend wereldkampioen.( Nu met Valentina v/h Heike In Aken was hij met Cumano)
Heeft net met het Belgische team brons gehaald & staat als 17e geklasseerd individueel.

Als regerend wereldkampioen kan Jos het zich veroorloven om een woordje ( terechte) kritiek te spuien :)

Probeer maar eens een keer de ( volledige) uitslagen op te zoeken : dan zie je al snel wat het probleem daarbij is. ( In de eventing was dit trouwens nog erger) Bovendien was er ook geen life score te volgen.
Allemaal min puntjes voor een wereld kampioenschap ! :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:35

Volgende keer gewoon weer op de hoek in nederland O:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:47

Jeetje, ze hebben dus totaal geen rekening gehouden met de europese normen van de accomodaties en wat voedsel voorkeuren betreft van de ruiters en grooms. :oo

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:48

dowie schreef:
ceasario schreef:

1. Duitsland
2. Frankrijk
3. Belgie...super..
Hmm volgens mij rijd Jos voor Belgie ?? Dus weet niet wie er kankert ?
Lekker dom foutje Ceasario _O- _O-

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:38

Ben net terug uit Kentucky. Ben het helemaal met Lansink eens, alles is belachelijk duur, kwaliteit ver onder de maat. Start en uitslagenlijsten laten uren op zich wachten op de officiele site en de paarden en grooms hebben schandalige accommodaties. Geen reclame voor de paardensport!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 15:54

Dat de site traag is en niet aan liveresults doet vind ik bij een dergelijk evenement eigenlijk ook niet kunnen. Een simpele internationale 3* wedstrijd waarook in Europa heeft dat 9 van de 10 keer al.. :=