PINGJUM - Doordat ze met paard en wagen in het water belandden, raakten twee Pingjumers (42 en 37 jaar) zaterdagmiddag in hun woonplaats gewond. Beiden zijn overgebracht naar een ziekenhuis. Het paard bleef ongedeerd en werd, net als de spullen, gestald bij een boerderij.
Er gebeuren inderdaad steeds meer ongelukken met paard en wagen, gelukkig niks met het paard aan de hand, maar wel schrikken voor de mensen die wel gewond zijn.
Aangezien het mijzelf helaas 1,5 week geleden is overkomen, valt het mij nu ineens natuurlijk ook meer op dat er veel van dit soort ongevallen gebeuren. Ik vermoed dat dat mede komt door het toenemende aantal menners, en misschien ook toenemend verkeer wat meer problemen geeft.
Stond toevallig in de hoefslag deze week een column waarvan de schrijver beweerde dat het kwam door de gemiddelde leeftijd van de menners tegenwoordig; pensioengerechtigde leeftijd... deze groep zou minder reactievermogen en kracht hebben waardoor het vaker fout ging. Vond ik enigzins malle redenering, ik ben verre van pensioengerechtigd, maar een paard van 600 kilo dat in paniek in rengalop ervandoorgaat, kun je met de beste kracht en reactievermogen van de wereld niet meer tegenhouden...
Gebeuren er meer ongelukken of besteden de media er meer aandacht aan???
Vrijburg
Geplaatst: 15-10-10 15:38
zou het niet komen omdat het steeds maar drukker en drukker word op de weg....en dat de automobilisten niet weten hoe een paard reageer op enge situaties??? ben zelf ook een menner en ben nog lang niet met pensioen !!!!