Huijbergse Paardendriedaagse succesvol afgerond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Huijbergse Paardendriedaagse succesvol afgerond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 08:56

Www.bndestem.nl

Ruim honderd paarden stapten zondagmiddag door de dorpskern van Huijbergen. De optocht met viervoeters was de finale van de Paardendriedaagse die dit jaar voor de eerste maal werd gehouden. De Paardendrie daagse begon vrijdagavond vanaf een weiland in de buurt van manege De Wolf in Huijbergen. Elke dag kregen ruiter en paard een route van ongeveer 25 kilometer voorgeschoteld door de bossen in de buurt van Huijbergen. Vrijdag gingen 96 paarden van start, zaterdag 120 en zondag 150 paarden. Carola Poot, initiatiefneemster en een van de organisatoren van het evenement was dit weekend blij. "Alle deelnemers zijn enorm enthousiast over de routes en de organisatie en dan ben ik dat ook. En volgend jaar is er weer een Paardendriedaagse in Huijbergen", riep ze vol overtuiging. Volgens haar zijn de bossen in de buurt van Huijbergen uitstekend geschikt om het evenement daar elk jaar te houden. "Je kunt hier elk jaar andere routes uitzetten." Op een paar kleinigheidjes na, verliep het evenement volgens Poot gesmeerd. "Het enige minpuntje was dat vrijdagavond zeven paarden met ruiter in het bos waren verdwaald. "Ik heb ze in het donker met een zaklamp teruggevonden." De opbrengst gaat naar een stichting die afgedankte manegepaarden een mooie dag geeft.

Zidore

Re: Huijbergse Paardendriedaagse succesvol afgerond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:50

ik reed toevallig door het dorp zondag en het zag er leuk uit! lijkt me best gezellig om daar aan mee te doen, maar ik woon helaas niet in de buurt.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:05

haha ik was een van de 7 die 'verdwaald' waren op vrijdag. We waren echter niet verdwaald, maar de laatsten van die dag, en we waren gelukkig bijna bij de finish :P

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:44

Wsa echt geweldig! Mooie omgeving en leuke route! Intocht was ook heel leuk! +:)+
Wist vaak niet waar we waren.. Nog nooit daar is het bos gereden..

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:47

Ja hijbergen was geweldig mooie omgeveing. Wij sliepen bij steveneshof paarden op de wei, elke dag een lekker ontbijtje en dan een half uurtje rijden naar startplaats en weer genieten.
Een dikke pluim voor de organisatie

@zidore wat is niet in de buurt? Overijsel/drenthe die kant op?
Kijk op de site voor overnachtingsadressen wie weet volgend jaar?
groetje van ons

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:58

nee niet die kant op, maar ik wist niet dat je er kon overnachten. op welke site kan ik dan kijken??
lijkt me heerlijk, zo'n weekendje daar door de bossen rijden. ik vond het er erg mooi en leuk uitzien.