Saumur: Jenny Schreven naar derde plaats

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Saumur: Jenny Schreven naar derde plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 22:05

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Jenny Schreven kwam afgelopen weekend in Saumur aan de start met Krawall (v. Focus). Het was eigenlijk de bedoeling dat ze met twee paarden zou starten. Helaas kreeg haar lichte tour paard Proud (v. Jetset-D) een allergische reactie op een insectenbeet en kon niet mee.

Zaterdag werd de eerste proef verreden, Jenny moest al vrij vroeg aan de start. “Er zaten hele goede stukken in de proef, maar er zaten ook nog stukken in die echt beter moesten.” De score van de eerste proef was 65.87 procent en een zesde plaats. “Niet slecht deze score, maar nog niet zoals ik het graag zou willen.” Zondag zette ze Krawall er iets scherper aan. Dat resulteerde in zevens voor de piaffe, passage en overgangen. “Dat zijn de moeilijke punten met Krawall, dus daar was ik echt super tevreden over.” Ze maakte net als in de eerste proef wat foutjes in de wissels om de pas. "Hij maakt dan zulke grote wissels, dat ik hem daar dan net niet kan controleren.”

In Saumur kwamen ook Wilma Wernsen met Oklarette, Kim Thijssen met Gameboy en Marie-José Hulsman met Lafite aan de start. Wilma Wernsen had in beide proeven wat last van spanningen. In de Spécial behaalde ze vijfde plaatse met een percentage van 61,33 procent. Kim en Marie-José kwamen in de lichte tour aan start. De eerste dag was de vierde plaats voor Kim Thijssen en Gameboy (66,39 procent) Marie-José Hulsman en Lafite reden goed genoeg voor een negende plaats met (64,23 procent). Tijdens de tweede dag reed Marie-José naar een zevende plek met 66,95 procent. Kim reed met 66,65 procent naar een achtste prijs.