Marc Van Dijck sneuvelt op zucht van de titel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Marc Van Dijck sneuvelt op zucht van de titel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 15:49

www.nieuwsblad.be

Marc Van Dijck uit Nieuwenrode heeft nipt de duimen moeten leggen voor de Belgische nationale titel jumping. Favoriet was hij niet maar nu hij er zo dicht bij was, maakt enige ontgoocheling zich toch van hem meester.

'De tweede plaats is altijd de slechtste die je maar kan behalen', opent hij met een gemeenplaats. 'Op voorhand zou ik voor dat resultaat getekend hebben. maar eenmaal je zover bent, wil je toch winnen.'

'Wat scheelde het overigens? Drie luttele seconden, nadat ik en de latere kampioen Niels Bruynseels in de barrage elk op acht punten waren gestrand. Er verschenen 74 ruiters aan de start en er kan er maar een winnen, maar toch...'

'Soms heeft het ook met dat klein snuifje geluk te maken. Nuchter bekeken moet ik tevreden zijn met dit resultaat. Mijn paard heeft voortreffelijk gesprongen en in zijn geheel bekeken, is het goed geweest. Vooral wanneer je er rekening mee houdt dat ik vooraf al tevreden was indien ik zondag de finale kon rijden.'

Van Dijck reed in Lanaken op Valencia, een paard van twaalf jaar dat hij weliswaar nog maar vijf maanden in zijn bezit heeft.

'Ik heb het voor de helft overgenomen van een kameraad die te weinig tijd heeft om het te berijden. Ik wist dat dit een goed paard was, vandaar ook dat ik er op gebrand was op het BK aan de start te verschijnen.'

'Hetgeen overigens niet zo vanzelfsprekend was, want ik was nog maar vijf dagen terug aan het trainen nadat ik op 22 augustus een sleutelbeenbreuk had opgelopen. Mijn paard kwam ten val en ik ben met mijn schouder tegen een balk terechtgekomen. Drie dagen later werd ik geopereerd.'

'Voorlopig schik ik mijn activiteiten trouwens weer op een laag pitje te laten branden om de schouder helemaal te laten helen. De jumping van Luik in november wordt allicht mijn eerste wedstrijd in de binnencompetitie.'