Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zooist schreef:Moet je wel een toilet op stal hebben.
Tenminste.... Ik ga voor de grote boodschap liever niet in een stal of in de bosjes zitten.
Niks voor mij dus zulke beugels.
. En natuurlijk wat het prijskaartje is/wordt. 
CaPrIoLe`79 schreef:Die is er toch al een tijd?
http://emmers.be/producten/artikel.php?id=1221
Bovendien hebben andere merken ook vergelijkbare systemen in de beugels zelf of de verbinding met de beugelriemen.
dat dacht ik ook zooist. En ik het artikel 2x lezen omdat ik over het ontlasting gedeelte heen las ofzo?
Kuggur schreef:Wat een onzinnige uitvinding. Wat voor ruiter oefent zulke idioot grote krachten uit in zijn stijgbeugels dat daar schokdemping voor nodig is?
). Dressuur ruiters zullen er idd niet heel veel baat bij hebben. Maar nog vind ik het zeker een zinnige uitvinding Anoniem schreef:Kuggur schreef:Wat een onzinnige uitvinding. Wat voor ruiter oefent zulke idioot grote krachten uit in zijn stijgbeugels dat daar schokdemping voor nodig is?
Het is juist wel een zinnige uitvinding. Spring en endurance ruiters kunnen zeker baat hebben bij zo'n schokdemper. Omdat paardrijden best belastend kan zijn voor je enkels knieen en rug. Zelf zou ik ook wel zoiets willen, omdat ik vaak last heb van mijn rug met springen(En ja ik heb best een goede houding). Dressuur ruiters zullen er idd niet heel veel baat bij hebben. Maar nog vind ik het zeker een zinnige uitvinding
) kunnen er vast ook wel baat bij hebben, lijkt mij. Zou het wel eens uit willen proberen... kaatjemuts schreef:Anoniem schreef:
Het is juist wel een zinnige uitvinding. Spring en endurance ruiters kunnen zeker baat hebben bij zo'n schokdemper. Omdat paardrijden best belastend kan zijn voor je enkels knieen en rug. Zelf zou ik ook wel zoiets willen, omdat ik vaak last heb van mijn rug met springen(En ja ik heb best een goede houding). Dressuur ruiters zullen er idd niet heel veel baat bij hebben. Maar nog vind ik het zeker een zinnige uitvinding
de dressuurruiters met enkel/knie problemen (ik dus) kunnen er vast ook wel baat bij hebben, lijkt mij. Zou het wel eens uit willen proberen...

Anoniem schreef:kaatjemuts schreef:
de dressuurruiters met enkel/knie problemen (ik dus) kunnen er vast ook wel baat bij hebben, lijkt mij. Zou het wel eens uit willen proberen...
Dan natuurlijk ook, Maar een "gezonde" dressuur ruiter krijgt meestal geen last van zijn/haar enkels/knieen en rug. Ik zou het trouwens ook graag proberen. Helaas zijn ze verschrikkelijk duur..
Kuggur schreef:De reden dat iemand rugklachten krijgt bij rijden kan (mag!)niet aan zijn beugels liggen.
Wellicht dat bepaalde disciplines hier wat aan hebben, springruiters? Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar rammen die bij afzet/landing werkelijk hun voeten dermate gewelddadig in hun beugels dat dat schokdemping rechtvaardigd?
Bij endurance kan ik me soswieso niet voorstellen dat dit wat brengt, ook al omdat zo´n constructie zonder twijfel extra gewicht meebrengt, en daar zit een endurance rijder niet bepaald op te wachten.
dus ik geloof niet dat dat een verschil zal maken