Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cayenne schreef:Veronique Bernaards van Viviana: "Je hebt een paard vaak twintig, dertig jaar. Om het dier dan zomaar naar de destructor te brengen.. Nee, mensen willen zeker na zo veel jaren graag waardig afscheid nemen."
se7entje schreef:Nou vinden de meeste het optakelen niet fijn om te zien maar het dier zal toch vervoerd moeten worden.
Kan me voorstellen dat je een kleintje nog wel redelijk netjes kan optillen/verschuiven in een trailer oid. maar met een groot paard zal er dan toch ook een machine aan te pas moeten komen.
Ik vind de Rendac prima. Paard wordt tijdig afgehaald, je hoeft er niet bij te zijn, paard heeft een prima leven gehad hier, paard leeft voort in herinnering, dus wat zou ik nog meer willen?LuffB schreef:Als ik kijk in mijn omgeving zijn deze mensen er genoegZelden tot nooit zie je mensen die hun paarden (dan wel zelf gefokt of aangekocht) houden tot 20-30 jaar. (ik heb het hier niet over de paarden(eigenaren) die deze mooie leeftijd helaas niet mee mogen maken.
.
germie schreef:Waardig afscheid= slager als je een ander artikel hier op bokt mag geloven.
Ik snap het niet: paarden worden naar de slager gebracht omdat men ze wil dumpen en ze de prijzen gekelderd zijn. En dan wordt er nu gesproken over een waardig afscheid wat juist weer wel wat mag kosten.
Journalistiek, vreemde wereld hoor.
Lia ja, en een hele grote ketting om je as in te doen en te dragen als amulet.