Koetsier en paard overleden bij ongeval met paardenkoets

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Koetsier en paard overleden bij ongeval met paardenkoets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 14:08

http://www.hvzeeland.nl

Bij een ernstig ongeval in Vlissingen zijn dinsdagmiddag twee personen gewond geraakt.

Het ongeval vond rond 13.00 uur plaats op de Nieuwe Vlissingseweg. Door nog onbekende oorzaak kwam een bestuurder van een bestelauto in botsing met een paardenkoets.

Door de klap ontstond er een grote ravage. De inzittenden van de koets, die door het ongeval op zijn zijkant terecht kwam, raakten gewond en zijn per ambulance met spoed overgebracht naar het ziekenhuis. De bestuurder van de bestelauto raakte voor zover bekend niet gewond.

Voor de koets stonden twee paarden. Één paard raakte door de klap zo zwaargewond dat deze ter plekke is overleden. Het andere paard maakt het naar omstandigheden goed.

De politie is gelijk na het ongeval een onderzoek gestart naar de oorzaak van de botsing. De Nieuwe Vlissingseweg is lange tijd afgesloten geweest voor het verkeer. De politie heeft een omleiding ingesteld.

Update: Sammie @ [VN] Koetsier en paard overleden bij ongeval met paardenkoets

Heranda

Re: Gewonden bij ongeval met paardenkoets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:44

Ik las het net op hvzeeland en was al aan het zoeken of het hier geplaatst was...

Ben erg benieuwd hoe ze in botsing zijn geraakt, maar snap stiekem niet wat de koets op de 80-weg deed, terwijl er nog een straat naast loopt... Maar de foto's zien er akelig uit, zeker van het paard wat het niet gered heeft :\ Hopelijk maken de inzittenden van de koets het naar omstandigheden goed...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:03

Ik snap het inderdaad ook niet, die weg ernaast is ook niet geheel veilig, maar wel veiliger dan de 80-weg, inderdaad.

Ze schijnen bekneld te hebben gezeten... Dus ik vrees dat ze er niet geheel zonder kleerscheuren af zijn gekomen. :\

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:36

Ik vind het echt verschrikkelijk wat hier gebeurd is, ter hoogte van welk punt was dit, want volgens mij is het bijna bij mij achter, ben blij dat ik niet thuis was vandaag.
Kent iemand deze combinatie? Hoe dan ook: sterkte voor de betrokkenen.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:42

Het lijkt op een trouwkoets...
Zo aan de foto's te zien lijkt het alsof de auto er vol vanachter op is geklapt. Hele nare situatie dit.
Sterkte voor de betrokkenen.
Hopelijk valt het letsel van de inzittenden mee!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:44

Bah wat verschrikkelijk zeg, zo te zien is het meer richting Middelburg. Ik fiets elke dag langs die route en zie/hoor er regelmatig paardentrams ed rijden. Zou zelf niet voor die route kiezen al zijn er ook weinig alternatieven.

Sterke voor de betrokkenen..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:48

Het was vlakbij een bushokje... Ik kom daar nooit, dus weet niet exact waar op de weg het was, maar op deze foto zie je dat bushokje links achter...

http://a.yfrog.com/img638/5825/tq6i.jpg

Ik denk dat het vrij hard moet zijn gegaan, voorwielen en bomen (heet dat zo?) van die koets zijn er helemaal afgebroken :\

Toevoeging: Ik mag maar niet hopen dat het een trouwkoets was, dan wordt de mooiste dag van je leven een nachtmerrie...
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 28-09-10 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:48

heb net het filmpje gekeken op hvzeeland,jezus dat is echt har dgegaan,zag het paard nog ademen......later in het filmpje lag er een oranje zeil overheen,echt heel erg dit!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:50

jeetje wat erg. heel veel sterkte voor de betrokkenen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:50

Wat vreselijk! Hopelijk heeft het beestje niet te lang geleden..
Ook sterkte voor de gewonden en hopelijk komen ze er snel weer bovenop.

Heranda

Re: Gewonden en dood paard bij ongeval met paardenkoets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:52

Volgens mij is het dan meer richting Middelburg gebeurd? Gezien die foto...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:53

Ja idd, voorbij het Vrijburg? Maar dat is nog Vlissingen denk ik :\

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:57

ziet er uit als een trouwkoets dus wel een dubbel gevoel
gewoon vreselijk zoiets ik vind trouwens wel dat dat andere paard erg rustig erbij staat gelukkig.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:59

Wat een vreselijk ongeluk heel veel sterkte voor de betrokkenen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:01

Ach bah wat vreselijk, hoop dat de betrokkenen er weer bovenop komen...

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:12

Ik las het ook op HVzeeland. Wat erg!! :( Kan zo ook niet zien waar 't precies heeft plaatgevonden. Hopelijk was het idd geen trouwkoets waar 't erg veel op lijkt! Veel sterkte voor de betrokkenen!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:15

Volgens mij was het een trouwkoets. Ik heb die volgens mij al meerdere malen in Vlissingen bij het stadhuis gezien toen ik daar in de omgeving werkte.

Een paard en wagen moeten eigenlijk op een 80 km weg rijden, zijn ze verplicht. Al wordt er weinig aan gedaan op het moment de bestuurder kiest voor een veiliger alternatief als bijv. een fietspad. Maar volgens mij moeten ze ook zo'n driehoek zichtbaar hebben zodat het overige verkeer weet dat ze "langzaam verkeer" naderen.
In elk geval verschrikkelijk voor alle betrokkenen, niet alleen de eigenaren van het paard maar ook de bestuurder van de bestelwagen. Gaat je niet in de koude kleren zitten denk ik! En uiteraard voor de paarden helemaal verschrikkelijk, het dier wat het heeft overleefd zal wel een flink trauma aan dit ongeluk overhouden!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:18

levensgevaarlijk...ben er even stil van.
Arme fries.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:18

Er loopt daar geen fietspad Chris, maar wel een parallel weg langs de woonhuizen, deze weg moet je niet nemen, dit is een keus!

Niet dat ik wil zeggen dat de menner fout zat, maar er was een alternatief en die is misschien minder praktisch, maar zou mijn voorkeur hebben gehad.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 16:19

Die bushalte is de halte Abeele, is vlakbij de afslag bij Wolff, dus ook bij het Vrijburgbad, zoals Letizia al zei...

Superhafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:19

Vreselijk zeg....ben rond die tijd ook over die weg gekomen, gelukkig blijkbaar nog net voordat t gebeurde...sterkte en beterschap voor alle betrokkenen!!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:21

Letizia schreef:
Er loopt daar geen fietspad Chris, maar wel een parallel weg langs de woonhuizen, deze weg moet je niet nemen, dit is een keus!

Niet dat ik wil zeggen dat de menner fout zat, maar er was een alternatief en die is misschien minder praktisch, maar zou mijn voorkeur hebben gehad.

Volgens mij is dat gedeeltelijk eenrichtingsverkeer? En met een aanspanning dien je je daar aan te houden net als de auto's....

Tuulijk moet je die weg niet nemen, maar als automobilist zie je zo'n koets toch ook niet echt makkelijk over het hoofd?!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:22

Ohh wat een vreselijke foto's zeg.
Vooral die ene waar je het andere paard aan de kant ziet liggen.
Wat een vreselijk ongeluk zeg.
Bah krijg er de koude rillingen van.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:26

Nee, ik snap ook niet dat je zo'n koets over het hoofd kan zien :\
Wellicht was de bestuurder met andere dingen bezig, maar dat is speculeren, hij is er blijkbaar wel vol ingereden, wat wil zeggen dat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat de fout bij de menner zat...

Maar nogmaals, het zou mijn keus niet wezen om met een aanspanning over zo'n soort weg te gaan, dan maar omrijden of weet ik wat, maar nee, bedankt.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:28

Mijn keus was het ook niet geweest hoor. Had ook een ander alternatief gekozen waar mogelijk! Maar ik bedoelde in eerste instantie alleen maar dat het vanuit de menner niet fout was om daar te rijden.