Kofferset en een reisje Oostenrijk voor Jan van den Broek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kofferset en een reisje Oostenrijk voor Jan van den Broek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 08:30

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl
Danielle Carriere

Enkelspanrijder Jan van den Broek reed afgelopen weekend tijdens het NK mennen in Deurne een bijna perfecte wedstrijd. Zijn wedstrijdleidsels hangen inmiddels aan de wilgen. “Ik ben bijna 71 en heb alles al meegemaakt. Het is genoeg zo”, zegt de Nistelrodenaar. Hij vierde zijn afscheid met het behalen van de nationale titel. Van den Broeks collega-enkelspanrijders lieten het afscheid niet ongemerkt voorbij gaan.

Jan van den Broek mende een briljante ’35-punten’ dressuurproef en nam meteen al een enorme voorsprong. ‘Zonde dat zo iemand stopt’, fluisterde het door het aanwezige publiek. Hij mende zijn eerste foutloze vaardigheidsproef van het seizoen en de marathon de volgende dag liep heel goed. Hij won de titel met een voorsprong van ruim vijftien punten op Saskia van Heesch. Frank van de Doelen volgde op de derde plek.

Zaterdagavond werd Van den Broek in het zonnetje gezet. “Eerst kreeg ik een kofferset voor het beste dressuurresultaat van de dag”, zegt hij. Die set kunnen hij en zijn echtgenote Paula binnenkort al goed gebruiken, want ook de collega-enkelspanrijders hadden een verrassing voor de enkelspantopper in petto. “Alle enkelspanrijders boden ons een reis naar het Oostenrijkse Weer aan. Daar hebben we op de terugreis van het WK in Italië met de paarden overnacht en dat was zo gezellig. Ze vonden dat Paula en ik daar nog maar eens samen heen moesten”, vertelt Van den Broek geëmotioneerd.

Hoewel Van den Broek geen wedstrijden meer gaat mennen, gaat hij niet achter de geraniums zitten. Tenminste, niet hele dagen. “Ik wil zo nu en dan eens een wedstrijdje jureren. Ik ben jurylid klasse 1, 2 en 3 mennen en dressuurjurylid onder de man tot klasse Z. Niet elke zondag, want het moet wel leuk blijven.”

De veertienjarige Inspekteur-nakomeling Oscar geniet op dit moment van zijn rust. “Maar hij is nog jong”, zegt Van den Broek. Van de winter gaat mijn zoon Wilbrord hem uitproberen.” Wilbrord timmert al hard aan de weg bij de landelijke enkelspannen. “Toch is Oscar net wat beter in dressuur dan zijn eigen paard. Of het klikt tussen Oscar en Wilbrord moeten we nog zien. Hij heeft er nog nooit mee gereden.”

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:40

Respect voor wat Jan samen met Oscar en Wilbrord heeft gepresteerd +:)+. En super dat hij extra in het zonnetje is gezet, het klinkt als een mooi en verdiend afscheid van de topsport.

Leuk dat Wilbrord nu gaat werken met Oscar, hopen dat het klikt.

ZEJA

Re: Kofferset en een reisje Oostenrijk voor Jan van den Broek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:58

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:14

Wat een geweldig afscheid voor Jan!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:18

Idd een geweldig afscheid en gezien zijn prestaties ook zeker verdient!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:46

Ik vind het helemaal geweldig!! Wat een mooi slot van je carriere.
Jan, super gefeliciteerd. Mooi filmpje op paardensport.tv.

botoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:18

geweldig trots zijn we op onze clubgenoot ( de heemskinderen uit nistelrode )
heeft mooie resultaten neer gezet en daarmee goede reclame voor de mensport geleverd
laat hem nu maar samen met zijn vrouw genieten van zijn 'pensioentje '

jan het ga je goed !!!!!!!!!