Dressuuramazone Adelinde Cornelissen verschijnt morgen in de Grand Prix aan de start tijdens de Wereldruiterspelen in Kentucky, maar is volgens het Dagblad van het Noorden voornemens zich ook verder te ontwikkelen in de springsport. Ze is met springruiter Wout Jan van der Schans in gesprek. “Ik heb al een balletje opgegooid bij Wout-Jan”, aldus Cornelissen. Haar accommodatie staat naast de springstal van Van der Schans.
De springsport is de dressuuramazone niet vreemd. Voordat ze doorbrak in de dressuur was ze een springruiter op Z-niveau. “Op het moment dat ik goed werd kreeg ik het stempel ‘dressuuramazone’ opgeplakt, maar springen vind ik eigenlijk wel zo leuk. Soms mis ik iets.” Cornelissen benadrukt dat haar springambities niet ten koste van haar dressuursport gaan. "Integendeel: ik denk dat mijn kennis van paarden nog breder wordt."
Als Adelinde net zo hoog scoort met springen zoals ze dat nu doet in de dressuur, gaat het nog spannend worden in de paardensport.
silfie35
Geplaatst: 27-09-10 09:38
Die gaat Anky nadoen.... Wel leuk!
ietjelover
Geplaatst: 27-09-10 09:39
Lijkt me erg leuk zo'n ruiter! Als zie ik haar toch meer aan voor dressuur ruiter !
weet iemand hier waar alle tijden van de uitzendingen staan enzo? ik heb het ergens gelezen maar kan het niet gevonden kijrgen??!
SanderD
Geplaatst: 27-09-10 09:40
Dat zou gaaf zijn natuurlijk! Je ziet niet vaak een ruiter of amazone in beide disciplines geloof ik. Kan er althans even geen bedenken in mijn onwetendheid?
Ontzettend leuk! Dit benadrukt de veelzijdigheid van de paardensport maar weer eens
Marjo
Geplaatst: 27-09-10 09:50
Sander_ schreef:
Dat zou gaaf zijn natuurlijk! Je ziet niet vaak een ruiter of amazone in beide disciplines geloof ik. Kan er althans even geen bedenken in mijn onwetendheid?
Wat leuk zeg! Zeker als ze in de springsport net zover gaat komen als met de dressuur!
Ik hoor wel vaker dat mensen in zowel dressuur als springen hoog mee rijden, maar dan blijft het vaak bij het Z. Wat ik overigens ook al erg knap vind.
Ik denk dat het haar helemaal niet misstaat! Ik had altijd al een beetje het idee bij het zien van haar filmpjes, dat ze ook best een springamazone zou kunnen zijn!