Gemeente Hulst bindt strijd aan tegen paardenmest op straat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gemeente Hulst bindt strijd aan tegen paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 08:22

www.omroepzeeland.nl

Paardeneigenaren in de gemeente Hulst moeten de uitwerpselen van hun dieren direct opruimen. De gemeenteraad heeft dat donderdag laten opnemen in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Volgens de gemeente zorgt de paardenpoep vooral binnen de bebouwde kom voor vieze taferelen, zowel om naar te kijken als uit hygiënisch oogpunt. Ruiters en koetsiers die de poep toch op straat achterlaten krijgen voortaan een boete.

doerakje

Re: Gemeente Hulst bindt strijd aan tegen paardenmest op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:25

Zij: ''goh wat doe jij eigenlijk voor werk''

Hij: '' ik ben paardenpoeppolitie''

:')

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:31

Oke... Hoop maar niet dat deze regel ook in Almelo komt _O- Ik stap altijd wel van het paard af en schuif het met mijn laars even in de berm... Je moet nu dus gewoon een zak aan je zadel(of in je zak proppen)maken 2 van die doktershandschoentjes meenemen om je drollen op te ruimen _O- Vet onthandig.....

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:35

Sorry maar ik vind dit echt heeeeeeel overdreven.....
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat bewoners het vervelend vinden, maar als de ruiter het aan de kant schuift of de berm in dan is het toch al netjes?
Dit gebeurt bij ons ook, en dan is het bij ons nog niet eens verplicht maar doen we het uit respect naar de andere bewoners.
En als je dus als ruiter niet kan opstappen zonder krukje oid kan je daar gewoon niet meer buiten rijden?
Of met een krukje op je rug en een schep en vuilniszak om de mest te kunnen opruimen?
Echt belachelijk vind ik het, 1 regenbui en de mest spoelt weg.....

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:37

ENN het is goed voor de rozen _O-

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:50

1 keer overrijden met de auto en het maakt van de strond kunst op de baan.
Trouwens, paardenmest stinkt toch niet? Oké dat straatlopers hun strond opruimen, dat zal harder stinken :P

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 08:52

ik begrijp het wel.
wij hebben hier polder zat om te rijden , en waarom moeten de ruiters dan door de woonwijken?[waarschijnlijk om GeZien te worden :+ ]
hier ligt er op de fietspaden ook vaak mest en voor de vele kinderen best vies
er zitten hier veel lagere scholen
ga lekker met je paard in de polder rijden,je hebt niks te zoeken hier in de wijk.

Radja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:11

Ik vind ook (al is het best veel werk) dat je je eigen rotzooi op moet ruimen. Zeker in een woonwijk.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:15

begrijp ook niet waarom je door de bebouwde kom heen zou rijden..
kom nooit in de bebouwde kom.
daarbuiten is het heel makkelijk schop je het netjes in de berm.

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:20

Nu woon ik helaas in de gemeente Hulst en het idee is in gemeente Terneuzen ook al al een poosje bezig.
En nu wil ik niet vervelend zijn, maar als ik met mijn paarden buiten ga rijden dan moet ik sws al door de bebouwde kom en allerlei wijken.
Dus dan zou ik of niet meer buiten m'n bak kunnen gaan rijden, of m'n paard met de trailer naar buitenaf moeten vervoeren? :O
Tenzij ik natuurlijk mijn poepschep en m'n zak meeneem onderweg. Heel handig als je alleen gaat rijden en op je paard zit.
Zou niet weten waar ik het kwijt zou moeten eerlijk gezegd...
En daarbij komt nog: Als 1 van mijn paarden mest, dan moet ik eerst afstijgen, m'n paard ergens vastbinden ofzo, m'n mest opruimen en dan even kijken waar ik m'n mest kan gooien. Want op straat mag het niet liggen, dus waar moet ik het dan kwijt? Nou een zak lijkt mij ook geen oplossing, want dan heb je nog meer bagage om mee te nemen...
Dus conclusie: niet meer met je paard buiten gaan rijden, tenzij je een hele uitrusting meeneemt.
Vindt het echt een belachelijke regel. Zodra een paard gemest heeft en je rijdt erover is het weg ;)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:22

sandra1986 schreef:
begrijp ook niet waarom je door de bebouwde kom heen zou rijden..
kom nooit in de bebouwde kom.
daarbuiten is het heel makkelijk schop je het netjes in de berm.

ik MOET een klein stukje door de woonwijk.
er is 1 optie om dat te vermijden maar dan moet ik over een hoe breek je je nek pad met altijd het zelfde polder rondje.
voor elke andere route kom ik een stukje door het dorp.
ik snap dat het vervelend is in een woonwijk en hou er zo veel mogelijk rekening mee maar.....sommige mensen zijn daarom ook onmogelijk hoor.
laatst liep ik achter de dijk,een plek waar anderhalve kip komt met een fietspadje met berm ernaast.
zelf daar moeten mensen gaan lopen klagen over hoe aso het wel niet is als je paard mest. :o
je kan ook overdrijven.....

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:24

Ik moet ook door de woonwijk heen anders kom ik niet in het bos :')

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 10:26

doerakje schreef:
Zij: ''goh wat doe jij eigenlijk voor werk''

Hij: '' ik ben paardenpoeppolitie''

:')

haha die is goed _O- _O-

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 12:14

Daarbij is onveilig om van je paard te stappen, eventueel vast te binden en de poep op te ruimen.
Als het druk op de weg is moet je dan met een paard aan de hand, die moet draaien e.d.?
En vast zetten is voor die van mij geen optie, dan weet ik zeker dat het fout gaat!
Naar mijn idee vergroot je de kans op ongelukken zo alleen maar.

Snap dat het niet fijn is voor omwonende in de bebouwde kom, maar kom op zeg! Er zijn tientallen andere punten die veel meer ergenis veroorzaken op de weg.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 14:56

pfffff nog meer zakjes in mijn jaszak.
ellendige regel,hoe handig en onveilig kunnen ze het maken,
bioj ons in de straat van de manege gaan we wel altijd achteraf terug moesten ze gepoept hebben om het op te ruimen,na de rit dan...maar om nu heel de rit een zware zak paardenpoep aan je zadel te hangen.
dan moeten ze maar poepplaatsen aan brengen net als een hondenveld.
of poepzakjes automaten met vuilnisbakken aan de kant ,ja extra large zakken dan in donkere kleur.!!!
ellendelingen

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:06

solina schreef:
dan moeten ze maar poepplaatsen aan brengen net als een hondenveld.
of poepzakjes automaten met vuilnisbakken aan de kant ,ja extra large zakken dan in donkere kleur.!!!
ellendelingen

Idd, dat vind ik nu ook een mooie oplossing, maar ik denk niet dat ze bij de gemeente dat willen gaan doen :Z
Al heb ik wel een nog gemenere manier bedacht om ze mooi terug te pakken }:)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:07

Nou ben ik eens benieuwd hoe de gemeente het zelf voor ogen heeft, hoe wij dat moeten gaan doen. We hebben het hier niet over een formaatje hondendrol dat in een boterhamzakje past.
Een poepplaats zou inderdaad handig zijn, als mijn paard op commando kan mesten. Maar dat is helaas niet het geval. :))

Ik heb er echt geen problemen mee om terug te rijden en de mest van mijn paard op te ruimen hoor, maar ik weet niet hoe in hemelsnaam ik het direct moet verwijderen.
Wat verwachten ze nou eigenlijk? Dat ik een (vuilnis)zak meeneem om de olifantendrollen (want dat formaat komt uit mijn paard :') ) mee te nemen tijdens mijn rit?

Mijn paard staat dus in de gemeente Hulst en mijn stalling staat middenin de bebouwde kom en hier moet ik uiteraard door om buiten de bebouwde kom te komen.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:00

In de gemeente Achtkarspelen (friesland) is dit ook sinds kort opgenomen in Alg. Verordening.
Idd 1 regenbui en paardenpoep is weg of met de auto er doorheen en het is foetsie.
Paardenpoep is in weze veel 'schoner' dan bijv honde - en kattepoep.
Maar ja de tijd dat we nog met paard en wagen door de straten heen gingen is allang verleden tijd en aangezien wij Nederlanders ons aan alles ergeren wat maar denkbaar is (als we niet zeuren over buitenlanders, het weer, de politiek dan vinden we wel wat!), is dit waarschijnlijk een stokpaardje van overijverige ambtenaren die niets meer met de natuur hebben en m.n theoretisch denken (iets wat veel hoogopgeleiden heel goed kunnen) maar totaal niet door hebben hoe zoiets in de praktijk werkt (sommigen kennen dieren alleen van plaatjes want het is te onhygiënisch en 'not done' om ze zelf te hebben)
De gemeente Achtkarspelen en Kollum hebben wel prachtig ruiterpaden aangelegd hoor, al moet je daarvoor wel eerst een kilometer of 3 door de bebouwde kom voordat je er bent....
Shit happens :D
Ruiters/amazones uit Hulst en omgeving: sterkte!!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:04

HAHA wat moeten we doen dan.. even terug lopen en heb opscheppen en terug naar stal... hou toch op :+

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:20

Het is toch natuurlijk? Die grote flatsen zie je echt wel liggen daar trap je minder snel in dan hondenpoep!! jeetje.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:50

Is de gemeente Hulst ook nog met opties aan komen zetten hoe ze willen dat de mest wordt opgeruimd?
Misschien is het een goed idee om die ambtenaren uit te nodigen voor een ritje te paard en dan zelf de mest op te laten ruimen?
Eens kijken hoe ze dat oplossen en of ze zichzelf dan nog steeds zo goed vinden met hun geweldige regel.....

caropon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:15

_Saida_ schreef:
Is de gemeente Hulst ook nog met opties aan komen zetten hoe ze willen dat de mest wordt opgeruimd?
Misschien is het een goed idee om die ambtenaren uit te nodigen voor een ritje te paard en dan zelf de mest op te laten ruimen?
Eens kijken hoe ze dat oplossen en of ze zichzelf dan nog steeds zo goed vinden met hun geweldige regel.....

die is goed ! :D , dan gaa ik zeker kijken hoe ze het doen

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:31

wat vinden de bokkers uit hulst hier eigenlijk zelf van?
ligt er veel poep in hulst?
kun je niet in het buitengebied rijden maar móet je door de bebouwde kom??
of is het gewoon weer een overijverige oude-zeuren gemeente?? :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 18:09

Afbeelding
even een plaatje om aan te geven hoe groot gemeente hulst en gemeente terneuzen
en och nu we toch bezig zijn dan gemeente sluis , dan hebben we heel zeeuws vlaanderen gehad :D ,
eigenlijk is

De gemeente Hulst ligt in het meest zuidoostelijke deel van Zeeland, nabij de Belgische grens. Met haar oppervlakte van ruim 25.000 ha, beslaat de gemeente het overgrote deel van Oost-Zeeuws-Vlaanderen. Centraal hierin ligt de vestingstad Hulst.
In het uitgestrekt poldergebied er omheen liggen 14 dorpskernen, ieder met een eigen identiteit.
hier hebben we het buiten de stad hulst over grauw , clinge,heikant , kapelle brug , kuitaart,sint jans steen , vogelwaarde,nieuw namen , hengst dijk , kloosterzande , lamswaarde , ossenisse , terhole en walsoorden (de laatste bekent in heel nederland :D )

nu zijn de kernen in hulst nog "redelijk"groot ken daar de gehuchten niet zo goed :o

in terneuzen zijn ook heel veel heeeele kleine plaatsjes
buiten de grote kernen buiten uiteraard terneuzen :biervliet,philiphine,hoek,sluiskil,zandstraat, zaamslag,axel,margrette,schapenbout,spui,koewacht,zuiddorpe,westdorpe,overslag en sas van gent
heb je dus ook gehuchten zoals nieuwe molen , pyramide,veldzicht,turkye, humm nummer een ligt geloof ik al in sluis
weet niet goed waar de grens exact ligt etc etc

waar je snel in de bebouwde kom woont en er dan dus door moet daar er soms zelfs maar 1 weg is :D
of doorheen rijd van a naar b

valt dat dadelijk ook onder bebouwde kom ?
omrijden in een polder wil je niet
dan ben je zo paar kilometer verder

maar okee
willen ze het dadelijk alleen hanteren in de stads kern hulst en terneuzen
of echt vanaf het bord bebouwde kom , daar er zowel direct naast de stadfs kern terneuzen als hulst
paarden staan
en dan hebben we het dus nog niet over binnen de borden van de sub gemeenten ...

weet dat ik in de straat van "oude polder" ook wel eens ben aangesproken
over dat men in gent de poep ruimen moest en ik het dus daar ook moest doen
want "gisteren hadden ze" .. was dus van een compleet ander en dan ga je de discussie aan
met een in nederlandse polder wonende belg (volgens zijn eigen zeggen een ex gentenaar :Y)
de typische stadsmensch in de polder ..),terwijl ik mijn dansende hengst enigzins rustig probeerde te houden,
en zijn loslopende eerst in de tuin van de buurvrouw schijtende hond te missen die vervolgens
bijna onder een voorbijrijdende auto liep ..

...

maw WAAR wil men die regel exact instellen ?

...