CH Hoogland definitief afgelast, kampioenschappen naar Assen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

CH Hoogland definitief afgelast, kampioenschappen naar Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 19:21

www.kwpn.nl

Het CH Hoogland is definitief afgelast. De organisatie zag geen kans om op een latere datum het CH te organiseren.

De verschillende tuigpaardkampioenschappen die in Hoogland verreden zouden worden zullen nu worden verreden tijdens de tuigpaardenavond van NIC Assen op woensdag In overleg met de organisatie van NIC Assen is besloten de kampioenschappen hier te laten verrijden d.d. 20 oktober. Deze oktober aanstaande. De avond begint om 19.00 uur.
Het betreft het Kampioenschap 4 jarigen, Kampioenschap 5 jarigen, Kampioenschap Oogstwagens, Kampioenschap Dekhengsten (tevens finale Hengstencompetitie) en de Finale Young Riders.
Verder zijn er de volgende rubrieken: limietklasse, Best of 2010 (op uitnodiging), tuigpaardmerries in het tuig, damesklasse tuigpaarden.

EllyC

Re: CH Hoogland definitief afgelast, kampioenschappen naar Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:31

En waarom is het dan precies afgelast?

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:35

Wateroverlast op het terrein ;)
Te slechte bodem.. te veel regen gehad!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:42

Wat jammer!

Ik vind de tuigpaardrubrieken altijd het mooiste in Hoogland.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:52

Dan gaan we gewoon vrolijk naar Assen, heb er nu al zin in :D.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:47

Wel een reden om naar Assen te gaan, hoewel ik het eerst niet van plan was.
Ik vind de tuigpaardenavonden (behalve Zwolle) vaak niet meer zo speciaal, maar met deze rubrieken op de lijst wil ik ook nog wel weer eens gaan kijken :7

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:06

Wat ik alleen niet snap, afgelopen weekend was het Dorpsfeest, waarbij bovenstaande rubrieken verreden zouden worden volgens mij. Waarom is er toen geen berichtje over de afgelasting geplaatst, met erbij dat het mogelijk verplaatst zou worden? Of heb ik dat bericht gemist?

Het terrein was inderdaad te nat. Er zouden zaterdag ook een heleboel paarden overheen gaan bij het springen en de dressuur, en dat had de grasmat nooit getrokken...

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:10

@kleinvosje op de site van de tuigpaardrijders stond het wel aangegeven.

Op naar Assen dan maar!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:11

Ok, haha, daar kijk ik niet op.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:39

Kleinvosje: er schijnt wel een mail gestuurd te zijn naar alle deelnemers. Ook ik miste het en ik vind dat het paardenaandeel van het dorpsfeest uberhaupt te klein wordt vergeleken met voorgaande jaren. Vorig jaar hadden ze zelfs zo dat wedstrijden en shows op 1 dag vielen, dat je de zaterdag alleen niet-paardendingen had op het veld.

Nu gingen op zondag de shows wel door, het veld is de hele nacht leeggepompt, maar ik miste de tuigpaarden wel en de rare acts tussendoor konden me niet echt boeien. :+

Zo, dat is eruit.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 07:01

Inderdaad is er wel een mailing uitgegaan naar de deelnemers, dat het concours niet doorging. Het wedstrijdterrein zelf was goed genoeg, maar het parkeerterrein was te slecht en er was geen ander alternatief voor parkeren.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 07:55

Nemurin, ik snap je wel hoor, dat je het eruit gooit. Ik zou zelf zaterdag starten, het is mijn favoriete concours samen met het Pinksterconcours op dezelfde locatie. Het was mij al opgevallen dat er veel minder deelnemers zouden zijn dan voorgaande jaren. In de middag waren er maar een handvol deelnemers, voorgaande jaren zaten alle ringen bomvol 's middags. Ik had niet verwacht dat eht afgelast zou worden, ben vrijdag nog naar het veld gegaan, ligt zo'n beetje in mijn achtertuin, en vond dat het er niet slecht bij lag. Maar goed, na een bult paarden zal dat ook anders geweest zijn.
Ik ben bang dat dit toch wel een beginnetje van het einde van de paardensport tijdens het dorpsfeest zal zijn. Ook sponsors hebben minder interesse meer (uit betrouwbare bron)....

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 07:58

Wat bedoel je nu precies Nemurin? De zaterdag is toch juist DE paardendag in Hoogland? Ik kom er al jaren en paarden genoeg hoor. Dit jaar dan dus niet.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 07:59

Kleinvosje, je hebt het over dressuur/springen nu dan begrijp ik? Want in de hoofdring loopt het continu door met tuigpaarden/hackneys en deelname genoeg naar mijn idee. Vind 't altijd een leuk concours.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:06

Ja, ik heb het over de dressuur en springen, ik kan me voorstellen dat het bij de tuigpaarden en hackney's anders is omdat daar volgens mij veel minder wedstrijden in zijn. Maar dan nog, het loopt volgens mij wel terug...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:09

Deelname in de tuigpaard en hackney rubrieken loopt ook af, hoewel dat met Hoogland voor de hackney's wel meevalt, omdat er weinig concurerende wedstrijden zijn in die periode. Maar de grote evenementen zoals Buitenpost, Rijs, Opmeer en Norg hebben er wel mee te kampen, omdat de mensen toch niet meer al die wedstrijden gaan rijden om toch hun paarden nog enigszins te sparen (deze 4 wedstrijden zijn ongeveer in dezelfde week namelijk).
Veel minder wedstrijden valt ook nog wel mee, als we willen kunnen we meerdere keren per week op wedstrijd. Wel zijn die wedstrijden niet zoals spring en dressuurwedstrijden regionaal, maar gewoon door heel Nederland heen. Als we een uur reizen is het een wedstrijd dichtbij voor ons. Maar een dikke 4 uur reistijd hebben wij ook vaak genoeg.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:24

En laat ik nou juist de grote tuigpaarden geweldig vinden en die hackneys wat minder (hoewel ook wel grappig).

Inderdaad, de zaterdag was altijd de dag waar dat op gebeurde, en iets van 3 jaar terug was dat een keer zonder reden niet zo, dat er alleen op zondag wat was en dat de hackneys ook op zondag waren geloof ik.
Het lijkt inderdaad allemaal een beetje af te lopen...

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:30

kleinvosje schreef:
Ja, ik heb het over de dressuur en springen, ik kan me voorstellen dat het bij de tuigpaarden en hackney's anders is omdat daar volgens mij veel minder wedstrijden in zijn. Maar dan nog, het loopt volgens mij wel terug...

het loopt zeker niet terug met de tuigpaarden .
het is alleen in de zomer dus veel buiten. daarna een winterstop.
en ik doe mee als het goed is. vind het een geweldige sport.
het is gewoon kicken . de sfeer en de mensen die komen kijken .
ik ben erbij in assen. zeker weten :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 13:52

Espie, ik heb het nu over het concours in Hoogland specifiek, en als je de zin goed leest, zeg ik da thet met dressuur en springen terugloopt, en dat het bij tp/hackney's anders is...

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:29

oke kleinvosje. +:)+