Paard in galop over de verkeerde weghelft op snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard in galop over de verkeerde weghelft op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 20:52

www.omroepbrabant.nl

Een losgeslagen paard heeft zondag op de snelweg A17 en A59 in de buurt van Zevenbergen het verkeer en de politie flink beziggehouden.

Het paard werd rond 10 uur voor het eerst gezien op de snelweg A17. Het galoppeerde tegen het verkeer in naar de snelweg A59. Verschillende mensen probeerden het dier te pakken, maar kregen het paard niet onder controle.

Rijkswaterstaat sloot de weg daarop tijdelijk af. Uiteindelijk werd het dier zo'n vijf kilometer verderop gevangen en in een trailer gezet.

De eigenaar heeft het paard weer netjes thuisgebracht. Hoe het dier op de snelweg terecht is gekomen, is niet duidelijk.

Kijk hier voor een foto.

gohya

Re: Paard in galop over de verkeerde weghelft op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:54

Wow doet me gelijk denken aan mijn eigen dollemansrit over de autoweg tegen het verkeer in.
Gelukkig is het paard ongedeerd.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:54

Vreemd. :\
Hoe komt hij op de snelweg terecht? En hoezo was de eigenaar erbij?
Gelukkig is er niemand gewond geraakt.!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:00

oh ja hoorde het vanmorgen ook,volgens mij komt het ook op tv west brabant want die waren er meteen bij,het was precies bij mij achter de weide gebeurt (mijn wei ligt aan de snelweg)
paard was blijkbaar door de draden gegaan...

okkipipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:01

ja dat had ik gehoord echt eng gelukkig zitten mijn pony's niet zo dicht bij de snelweg

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:02

Hè get, daar moet je toch niet aan denken zeg. Als paardeneigenaar niet en als automobilist niet. Gelukkig is het goed afgelopen! :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:05

hoe kan dat dan gohya

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:16

Erg vervelend, zal je maar gebeuren. Ben blij dat ik niet dicht bij een snel weg woon. Nadat mijn paarden paar maand geleden waren uit gebroken blijf ik toch erg allert op de draden. Check regelmatig de draden en het stroom. Maar ja als ze er doorheen gaan als ze ergens van schrikken, kun je het bijna niet voorkomen! gelukkig is het goed afgelopen!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:17

sorry hoor.. paard op de verkeerde weghelft _O- vond t wel een grappig zinnetje. een paard hoort naar mijn weten zowiezo niet op de snelweg :P

maar gelukkig is alles goed afgelopen. het had echt een ravage kunnen worden.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:39

Zo die heeft echt mazzel gehad. Wij zitten ook dicht bij de snelweg en we hebben dan ook een extra hek voor de stallen en de weilanden. Wij zitten met allemaal particulieren en helaas blijven er een paar te lam om de poort dicht te maken. Totdat er iets gebeurt.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:43

en wat voor paard.. nog niet zo'n kleintje ook! :Y) gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:47

Ik las in de verkeerde galop.. :o
Gelukkig is alles goed afgelopen :)

daegonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:51

Wij zitten met onze manege, heel dicht tegenaan de autostrade.
(Lees; een gracht en dan heb je direct de pechstrook). Manege eigenaar had een goed idee naar bovengebracht. Laten we een berm aanbrengen, om ons en de automobilisten te beschermen. Wat blijkt nu een aantal jaar later? Die berm (bestaande uit enkel zand) moet weg, want die is hoger dan 1 meter en dat mag volgens koninklijk besluit niet. Hebben wel al eens een auto in de mesthoop gehad, buurman al verschillende keer auto in schuur. Een tiental jaar geleden blijkbaar ook al paard op autostrade beland. Wat moet er eigenlijk gebeuren, vooraleer de mensen wakker schieten? Wat is er nu in godsnaam erg aan een berm van 2 meter hoog aan de autostrade? Aan de kant van de villa's zetten ze wel geluidsmuren van 3 à 4 meter hoog????

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:15

nou ik schrok me vanmorgen een ongeluk toen ik met 140 over de snelweg scheurde en ineens een paard recht op me af komt galopperen,
heb nog gedacht om hem te blokkeren maar hij was aardig op snelheid en had geen zin in stoofvlees op mn vooruit.
en zo dachten de meeste automobilisten erover,
iedereen ging keurig voor uhm aan de kant.

heb de auto nog aan de kant op de vluchtstrook gezet en uitgestapt, maar tegen die tijd was tie al weer een heel eind verder.

politie was al gebeld

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 07:05

Wij hebben hem ook gezien.
Reden aan de andere kant van de snelweg.
Ik zag heel veel auto's stilstaan en dacht eerst aan een kettingbotsing ofzo.
Maar toen liep er ineens dat kasteel van een paard tussendoor te draven! :wow:
Aan onze kant liepen een aantal paarden in een wei verschrikkelijk druk heen en weer te draven.
Kreeg het vermoeden dat hij daaruit was ontsnapt en over de middenberm is gesprongen.
Gelukkig dat hij weer veilig bij zijn eigenaar is! :(:)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 07:16

Zo ik heb gehoord, was er 's morgens een stoet van zo'n 100 motorrijders over de dijk gereden en daar zijn deze paarden van geschrokken en uitgebroken.
Dat is vlakbij een oprit van de snelweg A17.
Zo is het dus gekomen,....

Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:25

franka75 schreef:
hoe kan dat dan gohya

De ruiter was van haar pony af gesprongen [in volle galop] omdat het zadel begon te schuiven.De pony galopeerde door richting de autoweg,en ik ging er achter aan op mijn eigen pony.Toen schoot de pony de autoweg op vlak nadat er een auto voorbij was en galopeerde tegen het verkeer in richting weiland.Ik in volle galop er achter aan,recht op de naderende auto's af.Na 5min reed ik naast de pony en had de teugels te pakken maar had de kracht niet meer om aan de teugels te trekken en moest los laten.De auto's die recht op me af kwamen weken allemaal uit om mij en me pony heen.Het was echt zo eng die auto's die recht op je af reden,maar ik wilde de pony redden.Uiteindelijk vlakbij het weiland stond de pony stil en kon ik haar pakken.Pfff dat was echt een hele gevaarlijke onderneming geweest,het is een drukke autoweg van Putten naar Harderwijk.Pony had gelukkig nix en ik zelf had me zenuw bekneld in me rug,kon geen kant op.En de ruiter v.d die pony?die heb ik laten liggen in het bos.Wie springt er nou van een pony af in volle galop?
Kan je zeggen dat het levens gevaarlijk is,paarden op de snelweg!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 08:27

Martine_R schreef:
Ik las in de verkeerde galop.. :o
Gelukkig is alles goed afgelopen :)

dit las ik ook! vond het wel wat kritisch... :D
gelukkig liep het goed af! *D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:56

Gisteren nog op tv bij wegmisbruikers een oude man die tegen het verkeer inreed... Rijbewijs kwijt.. Dus paard is paardebewijs kwijt en moet voortaan maar per trailer reizen! Stoute spookrijder!!! :P

panic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:12

Wij moesten ook snel aan de kant. Ben er nog achteraan gerend, maar heb helaas niet zoveel pk in mijn lijf! Ik zag dat er een gele vrachtwagen de weg probeerde te blokkeren dus rende nog even door, maar toen besloot hij om de afrit op te rennen. Toen heb ik het maar opgegeven. Was wel blij dat ik s'middags te horen kreeg dat het goed was gekomen. Was een mooi paardje, galoppeerde mooi verzameld!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:23

panic schreef:
Wij moesten ook snel aan de kant. Ben er nog achteraan gerend, maar heb helaas niet zoveel pk in mijn lijf! Ik zag dat er een gele vrachtwagen de weg probeerde te blokkeren dus rende nog even door, maar toen besloot hij om de afrit op te rennen. Toen heb ik het maar opgegeven. Was wel blij dat ik s'middags te horen kreeg dat het goed was gekomen. Was een mooi paardje, galoppeerde mooi verzameld!

:D

hr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:50

vreselijk zeg je zal hem maar tegen komen.....gelukkig is het goed afgelopen...

BeckyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:33

ze mogen blij zijn dat er geen gewonden zijn gevallen : 3