Victoria Max-Theurer niet naar WEG

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sammie

Victoria Max-Theurer niet naar WEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 11:32 Tip de Nieuwsredactie

http://www.dehoefslag.nl / http://www.thehorse.com

De Oostenrijkse dressuuramazone Victoria Max-Theurer heeft aangegeven niet aan de start te verschijnen van de WEG in Kentucky. Ze wil haar paard, de tienjarige Augustin, de reis en quarantaineperiode niet aandoen en zet haar vizier nu op het EK in Rotterdam 2011 en de Olympische Spelen in Londen 2012. De talentvolle Augustin onderging een jaar geleden een operatie na een zware koliekaanval. Kort daarvoor had de hengst verrast op het EK in Windsor met vijfde plaatsen in de Grand Prix, Spécial en Kür. In mei van dit jaar maakte de combinatie een rentree in de wedstrijdring. Tijdens CHIO Aken toonde Max-Theurer en Augustin opnieuw hun goede vorm met een vijfde plek in de GP Spécial en een zesde in de Kür. Voor Kentucky was het duo een outsider voor een medaille.

Vudress

Re: Victoria Max-Theurer niet naar WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:45

Waarom geloof ik dit soort berichtgeving nou nooit? :? :o?

Far and away the best prize that life has to offer is the chance to work hard at work worth doing - Theodore Roosevelt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:48

Omdat anders de beslissing al eerder was genomen ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:49

Geen idee, ik vind het bewonderenswaardig dat het welzijn van het paard voor het evenement gaat als dat het geval is.
@pb, dat zou natuurlijk kunnen, maar misschien had ze toch de hoop om heen te gaan en heeft ze de beslissing zo lang mogelijk uitgesteld? Dat kan ik me zo voorstellen

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:09

En toch blijf ik het ook vreemd vinden dat het zo last-minute nog besloten word.
Alles is toch al gepland en geboekt? Voor de Nederlandse paarden en ruiters is er zelf al materiaal onderweg met de boot, geld dat voor de andere landen niet.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:32

Deze amazone neemt wel vaker beslissingen in het belang van haar paard, of je het nu gelooft of niet, ik kan me voorstellen dat je geen risico neemt als je paard een koliekoperatie overleeft om hem dan weer aan situaties bloot te stellen die dit misschien de vorige keer veroorzaakt hebben, je weet het niet maar ik kan het me wel voorstellen en aangezien ze niet op een paar centen hoeft te kijken zal ze de kosten van de voorbereiding echt wel kunnen betalen en kan ze dus ook op het laatste moment beslissen om niet te gaan.
Een landenteam is er volgens mij niet dus ze laat haar land niet in de steek.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:53

Volgens mij heeft hij een streng dieet en moet hij heel vaak per dag kleine beetjes eten.Dat wordt een lastig verhaal als hij in quarantaine staat ook mag ze geen eigen hooi meenemen.

Atomic v. Sunny Boy Z2 verkocht+Versace v. Krack C Z2 verkocht+Legend of Loxley v. Lord loxley lichte tour psg +Liberty of Loxley v. Lord Loxley verkocht+Da Vinci v. Zizi Top verkocht+3jr Fatal attraction v. Vivaldo+4jr Excaliber v. Oscar verkocht + 3jr First impression v. Citango verkocht+ 3jr Light my fire v. Lord lucifer verkocht +Guus v. scen tao 3jr verkocht

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 14:32

Ik vind het een mooie beslissing en in het belang van het paard,hopelijk horen we in de nabije toekomst nog veel van deze combinatie want ik vind het een erg gaaf paard.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:07

Geloof er helemaal niets van! Zal wel niet fit zijn en daarom met zo'n verhaal naar buiten komen. Het is toch al een paar jaar bekend dat de WEG in Kentucky plaatsvindt en de regels daar zijn toch ook al lang bekend. Nee, moet ze toch met een beter verhaal/smoes komen :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:11

Bel haar op en vraag het. :j

IMO ook helemaal geen schande als haar paard niet fit is en ze daarom deze beslissing neemt. Alleen maar heel verstandig dat ze hem de quarantaineperiode niet wil aandoen met een achtergrond van een koliekoperatie. Het belang van het paard staat voorop.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 19:25

rocky21 schreef:
Geloof er helemaal niets van! Zal wel niet fit zijn en daarom met zo'n verhaal naar buiten komen. Het is toch al een paar jaar bekend dat de WEG in Kentucky plaatsvindt en de regels daar zijn toch ook al lang bekend. Nee, moet ze toch met een beter verhaal/smoes komen :D

Waar haal jij dat nu vandaan??? Gelijk Jij de buur bnet van hen? Niets dus, Dit is een wijze besluit van haar, en idd ze wil haar paard sparen en jawel het dier is in Top vorm ,

we walk 2 the top........

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 07:18

Als hij pas hersteld is van een koliekoperatie zou ik het waarschijnlijk ook niet riskeren om mijn paard die lange vlucht te laten ondergaan en zeker niet als hij een streng voederritme heeft en een bepaald dieet moet volgen. Je weet immers niet hoe streng ze in de quarantaine je instructies opvolgen. In dit geval snap ik haar wel dat ze in laatst instantie toch niet gaat.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie