Rapport dressuurcomité klaar voor FEI-vergadering

Moderators: Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sammie

Rapport dressuurcomité klaar voor FEI-vergadering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 11:46 Tip de Nieuwsredactie

www.horses.nl / www.fei.org

Het FEI-dressuurcomité rondde eind augustus tijdens een bijeenkomst in het Duitse Mannheim het rapport af met voorstellen voor het wijzigen van de jureermethode op belangrijke wedstrijden. De voorstellen worden in november voorgelegd aan de ledenraad tijdens de algemene FEI-vergadering in Taipei (Taiwan).

De voorstellen zijn afgelopen jaar uitgeprobeerd tijdens verschillende testevenementen in onder meer Aken en Rotterdam. Het dressuurcomité wil dat de nieuwe reglementen van kracht worden tijdens wedstrijden als de Olympische Spelen, wereldkampioen- schappen en wereldbekerfinales. Een belangrijke wijziging is het plaatsen van zeven juryleden om de baan in plaats van vijf. Verder stelt het comité voor dat de juryleden halve punten mogen geven.

Het opvallendste voorstel is het benoemen van een 'Judges Supervising Panel' (JSP). Dit panel krijgt de mogelijkheid cijfers van juryleden te corrigeren wanneer deze juryleden een aantoonbare vergissing begaan. Volgens het dressuurcomité moet het panel elke wedstrijd uit twee juryleden en een trainer of ruiter bestaan. Dit panel krijgt tevens de opdracht het functioneren van juryleden te evalueren en een 'longlist' te maken met juryleden die mogen jureren op de belangrijkste wedstrijden.

Klik hier voor het volledige adviesrapport.

Re: Rapport dressuurcomité klaar voor FEI-vergadering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:28

Hmm dit interesseerd mij niet zo :P
volgens mij de de mede bokkers ook niet :P

Grand Prix dressuur
Voor lessen stuur een PB
Geef lessen in Nederland en Mexico
Instagram: tahneeroxii

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:32

tahnee1987 schreef:
Hmm dit interesseerd mij niet zo :P
volgens mij de de mede bokkers ook niet :P

Nja ik kan nog een heleboel andere dingen op noemen die me minder interreseren dan dit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie