Vandaag tijdens de openingsdag van Horse Event, ging het mis tijdens de ereronde van de afsluitende show 'Op WEG naar Kentucky' met onder andere IJsbrand Chardon.
IJsbrand gaf een spetterende show weg met een geleend span van Nick Weijtens. Tijdens de ereronde zat de eigenlijke koetsier van het span op de bok: Chardon en een andere groom stonden achterop. In een scherpe bocht bleken IJsbrand en de andere groom onvoldoende voorbereid op een versnelling van het span: de wagen sloeg helaas om waarbij de grooms uit de wagen vielen.
IJsbrand en de koetsier stonden snel weer op, maar de tweede groom kwam vervelender terecht en bleef op de grond liggen, dit tot schrik van de omstanders. EHBO en een ambulance waren snel aanwezig. Nadat de groom was nagekeken door het ambulance-personeel, bleek het gelukkig allemaal mee te vallen. De groom was uit voorzorg stil op de grond blijven liggen en kon na controle op eigen gelegenheid naar huis, met enkel een schram in het gezicht. Zowel IJsbrand Chardon als de koetsier en de pony's kwamen met de schrik vrij.
Verdere informatie en een verslag van een verder geslaagde eerste dag van Horse Event volgt.
ben benieuwd naar foto's/filmmateriaal, zou wel willen weten waarom dit gebeurde inderdaad.
fijn dat de groom niets ernstigs had! Kan me voorstellen dat de schrik er wel inzat omdat de groom bleef liggen!
femkesanders
Geplaatst: 10-09-10 19:38
Wij gaan morgen, ik ben benieuwd of het aan de kar lag of iets anders.
Fijn dat er niemand gewond is geraakt
_Aurora_
Geplaatst: 10-09-10 19:38
Jeetje wat erg zeg, zal iedereen wel geschrokken zijn!
_helga_
Geplaatst: 10-09-10 19:39
ik zie ook geen update?
Mistralleke
Geplaatst: 10-09-10 19:41
CarinaR schreef:
ik zie geen update
Ik denk dat de update was dat de groom niks (ernstigs) had en gewoon op eigen gelegenheid naar huis kon.
Wat naar dat dat is gebeurt, was het te glad? De parkeerplaats was in ieder geval behoorlijk blub, stonden heel wat vrachtwagentjes die uit de modder gesleept moesten worden.
Iedereen was zeker geschrokken, zoiets vlak voor je zien gebeuren is een naar gezicht, ook omdat even niet duidelijk was hoe de tweede groom eraan toe was. Ik heb net Gijs Bartels gesproken over de toedracht en de beginpost geupdate.
Gelukkig is iedereen met enkel de schrik vrijgekomen.
Oke ja zo is het wel duidelijk. Balen dat ze onvoldoende voorbereid waren op een versnelling in de bocht, ongelukken zitten in een klein hoekje. Maar gelukkig is alles goed afgelopen!
Vind het ook een beetje ongelukkig in de titel staan. Het suggereert dat de groom die gevallen is een update hier heeft gegeven
Gelukkig komen ze er allemaal met schrik van af.
realmagic
Geplaatst: 10-09-10 20:02
quote:IJsbrand gaf een spetterende show weg met een geleend span van Nick Weijtens. Tijdens de ereronde zat de eigenlijke koetsier van het span op de bok: Chardon en een andere groom stonden achterop. In een scherpe bocht bleken IJsbrand en de andere groom onvoldoende voorbereid op een versnelling van het span: de wagen sloeg helaas om waarbij de grooms uit de wagen vielen.
als je verrast wordt door de versnelling van het span en je achterop dus niet goed tegenhangt kan de wagen idd omslaan, helaas een misverstandje kan gebeuren, wel jammer dat het dan net vandaag gebeurd
jeetje dat is schrikken. gelukkig is het goed afgelopen en hopelijk blijft de rest van HE zonder ongelukken.
kyrkelover
Geplaatst: 10-09-10 20:33
Het probleem is inderdaad een beetje dat je natuurlijk een hele lange zijde hebt, maar dan heb je natuurlijk een zeer scherpe bocht. Ze gingen behoorlijk hard en ze waren inderdaad net wat te laat/ net even niet voldoende genoeg met tegenhangen en toen ging het fout.
mimeslosydy
Geplaatst: 10-09-10 20:51
wat vervelend maar gelukkig is het gebleven bij een schram