FEI Eventing comite denkt na over nut van bodyprotectors

Moderators: Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cayenne
Vlinderlicht en onze Berichtenkampioen!

FEI Eventing comite denkt na over nut van bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 15:48 Tip de Nieuwsredactie

www.dehoefslag.nl

Het FEI Eventing comité heeft deze week vergaderd over het nut van bodyprotectors tijdens crosscountry wedstrijden, om zo de veiligheid van de ruiter te waarborgen. Het comité adviseert nationale federaties en ruiters zo veel mogelijk op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen omtrent bodyprotectors en na te denken over de voordelen van het gebruik ervan. Het eventing comité zal de ontwikkelingen van bodyprotectors blijven volgen. Op dit moment zijn er nog geen internationaal erkende normen voor dit product.

Het comité verzamelt gegevens over alle aspecten van veiligheid in de sport voort te zetten. Er is meer informatie nodig over het gebruik van bodyprotectors om hier betere adviezen over te kunnen geven. Dat bodyprotectors een belangrijke rol spelen in het beschermen van de ruiter, staat buiten kijf. Echter is beschermende kleding niet de enige oplossing voor een betere ruiterveiligheid. Ook goede training, verantwoordelijk rijden en een goede omheining zijn zeer belangrijk.

Goediegoed

Re: FEI Eventing comite denkt na over nut van bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:23

Bij de crossen die ik rij moet je met de cross altijd een bodyprotektor aan en dat vind ik te recht want het beschermd wel je rug en dat is toch wel belangrijk deel van je lichaam daar loopen als je zenuwen en zo en voor je longen enzo ik vind het terecht dat met de cross moet

Girl In The Mirror

Re: FEI Eventing comite denkt na over nut van bodyprotectors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:52

Ik ben het absoluut eens dat beschermende kleding alleen niet voldoende is. Echter de berichtgeving van dit nieuwsitem is nogal vreemd. Eerst wordt het nut van de bodyprotector in twijfel gebracht, daarna wordt gezegd dat het buiten kijf staat dat bodyprotectors een belangrijke rol spelen in de bescherming.

Cuando menos piensas .... sale el sol

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:58

Ik denk dat je het verkeerd leest. (Of ik lees het verkeerd).
Ze vergaderen over het nut, ze twijfelen niet over het nut.
Ze kijken gewoon hóe nuttig het is en welke bescherming het beste voldoet om een bepaalde regel te kunnen maken. Omdat ook in bodyprotectors verscheidenheid is. En óf ze er een regel over moeten maken.

Zelfde met hoofdbescherming. Zo eens in dezoveel tijd komt er weer een beter soort en dan wordt er nagedacht of ze die verplicht moeten gaan stellen.
Als je nagaat dat ze vroeger van karton waren, zonder enige vulling, dan zijn we nu een stuk verder, dankzij dus steeds dat soort onderzoeken en vergaderingen!

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, maar niet voor wat jij begrijpt.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Diverse Lusitanos aangeboden.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:25

Ik denk dat dit niet alleen om de bodyprotector gaat maar juist om de innovatie die bescherming in de ruitersport nu doormaakt. Zoals nu de airjacket een opkomst maakt en ik vermoed dat nu gekeken wordt wat voor bescherming de bodyprotector biedt en wat voor richtlijnen daar aan moeten voldoen. En eventueel of de airjacket voldoende bescherming bied om die bijvoorbeeld verplicht te gaan stellen in plaats van de bodyprotector of in combinatie met..... enz.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie