Voorstellen wijzigingen FEI jurering dressuur afgerond

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cayenne
Vlinderlicht en onze Berichtenkampioen!

Voorstellen wijzigingen FEI jurering dressuur afgerond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 16:13 Tip de Nieuwsredactie

www.dehoefslag.nl

Tijdens een bijeenkomst van de FEI Dressuur Commissie, die eind augustus in het Duitse Mannheim bijeenkwam, zijn de officiële voorstellen voor wijzigingen bij de dressuurwedstrijden afgerond. De voorstellen zullen tijdens de FEI ledenvergadering in november worden gepresteerd. De belangrijkste voorstellen zijn ondermeer dat op officiële kampioenschappen als Wereldkampioenschappen, Olympische Spelen en Wereldbekerfinales er niet vijf juryleden rond de baan zitten maar zeven, zoals al uitgeprobeerd in Rotterdam en Aken.

Ook zal er op deze kampioenschappen een zogenaamd Supervisor Panel aanwezig zijn, die gemachtigd is bij opvallende jurybeoordelingen correcties aan te brengen. Tevens vormt het panel een back-up voor de juryleden. Tenslotte gaan op alle FEI dressuurconcoursen de juryleden met halve punten aan de slag. Bij de Kür op muziek gaven de juryleden bij het artistieke deel al halve punten. Verder geeft het comité aan dat het 'ideale' Supervisor panel zou kunnen bestaan uit twee juryleden en een trainer of ruiter, die dan ook toezicht houden op de prestaties van de juryleden in het algemeen. Verder maakt het panel een lijst van jurykandidaten die eventueel in aanmerking komen om op de officiële kampioenschappen in het juryhokje te mogen plaats nemen.

De plannen zien er ambiteus uit. Het wachten is nu op de algemene ledenvergadering en de meningen van de leden. Dat de discussies stevig zullen zijn, staat bij voorbaat al vast.

sporter

Re: Voorstellen wijzigingen FEI jurering dressuur afgerond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:03

Ik ben benieuwd. Ik zie het alleen niet gebeuren dat hier door de jury verschillen kleiner worden. Ben benieuwd wie er in het supervisor panel komt te zitten.

Barbara88

Re: Voorstellen wijzigingen FEI jurering dressuur afgerond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:11

Ik vind het jammer dat ze het hoogste en laagste resultaat niet schrappen.

Rodie van de Hazenhut (Anne 340 x Wessel 237) Voor altijd in mijn gedachte. R.I.P. 7 februari 2018

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie