Wim Schroder en Eurocommerce Pennsylvania. foto: www.sjoert.com
Vorige week maandag haalde Stal Eurocommerce uit Lochem acht springpaarden op bij de BWG Stables van de broers Ben, Wim en Gerco Schröder in Tubbergen. In tegenstelling tot de geruchten die rondgaan is geen sprake van een onenigheid tussen beide partijen. Ger Visser senior spreidt graag zijn winkansen en heeft zijn paarden bij meerdere ruiters ondergebracht.
“Op de BWG Stables draait het grotendeels om de handel, terwijl Stal Eurocommerce vooral is gericht op de sport”, vertelt Ger Visser junior van Eurocommerce. “In goede harmonie hebben we besloten om de paarden die internationaal springen of die nu de leeftijd hebben om een stap hogerop te zetten, onder te brengen bij Wout-Jan van der Schans, Nathalie van der Mei en Angelique Hoorn.”
De KWPN-goedgekeurde hengsten Canturano (Canturo x Coriano Z) en Vingino (Voltaire x Cassini I) en de achtjarige merrie California (Corland x G. Ramiro Z) zijn terug in Lochem en worden vanaf nu door Gerco Schröder gereden. Wout-Jan van der Schans krijgt Seoul (Thunder van de Zuuthoeve x Lancer) en de vos Ultimo (Andiamo x Indoctro) onder het zadel. Angelique Hoorn heeft de achtjarige KWPN-hengst Vaillant (For Pleasure x Nimmerdor) op stal gekregen, terwijl Nathalie van der Mei haar sportpaardenbestand versterkt kreeg met de negenjarige Ultimo (Heartbreaker x Indoctro).
BWG Stables heeft nog een aantal paarden samen met Stal Eurocommerce en die samenwerking blijft bestaan. Wim Schröder heeft begrip voor de ontstane situatie. “Wij zijn vooral gericht op het opleiden van een jong paard en de verkoop daarvan. Internationaal rijden deed ik al niet veel meer en het is prima dat de paarden nu bij Angelique, Wout-Jan en Nathalie worden ondergebracht. Ik hoop dat we nog veel van ze gaan horen in de sport”, zegt Wim Schröder.
Dat is een mooie oplossing voor alle partijen lijkt me zo Aan de reactie van Gerco te zien is hij tevreden met de situatie.
Donnatella van Stal de Windöek, Keur, Prest.Sport (Neron x Kooihuster Folkert), Z1+5 Fame van Stal de Windöek, Ster (Knock Out x Neron) J'Adore van Stal de Windöek, Stamboek (Knock Out x Star v. Vreeburch) Absolutely Fabulous (Amber), Elite (Gribaldi x Jazz), Z1+6
Weet iemand of Eurocommerce Singapore hier ook bij hoort ? Of wordt hij vanuit Lochem gestart ? Ik zou hem graag eens een keer live willen zien, heb een veulen van hem op stal staan.
Van der Mei krijgt van Eurocommerce de paarden Eurocommerce Ultimo (v. Heartbreaker), Eurocommerce Top Secret (v. Calvaro) en Eurocommerce Osaka (v. Washington) ter beschikking.
Wout-Jan van der Schans heeft nu de beschikking over Eurocommerce Miami, Eurocommerce Sacramento, Eurocommerce Seoul (v. Thunder van de Zuuthoeve) en Eurocommerce Ultimo (v. Andiamo),
Angelique Hoorn heeft eerst de beschikking gekregen over Eurocommerce Vaillant (v. For Pleasure), maar volgens Gerco Schröder komen daar nog één of twee paarden bij.
"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."