Gerco Schröder tweede in rubriek tijdens Spruce Meadows

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Gerco Schröder tweede in rubriek tijdens Spruce Meadows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 09:57

www.knhs.nl


De parcoursbouwer van de Spruce Meadows Masters, Leopoldo Palacio, hield er de eerste twee dagen van om de chronometers een doorslaggevende rol te laten spelen. Wisten op de eerste dag slechts enkelen de zware parcoursen van Palacio foutloos en binnen de tijd te rijden, ook in de zware wedstrijd van donderdag regende het strafpunten voor het overschrijden van de tijd.

In het hoofdnummer van donderdag slaagde Gerco Schröder er in om niet alleen binnen de tijd te rijden, maar ook nog eens foutloos. Daardoor plaatste hij zich met Eurocommerce Pennsylvania voor de barrage. In die barrage ging Schröder als eerste van start en legde een uitermate goede tijd neer op de nog steeds doorweekte grasbodem. Uiteindelijk bleek alleen de Amerikaanse Beezie Madden met Coral Reef Via Volo in staat om de prestatie van Schröder te verbeteren.
Jeroen Dubbeldam (Weerselo) reed met BMC Van Schijndel's Simon ook foutloos over het basisparcours, maar slaagde er net niet in om binnen de tijd te rijden. Daardoor eindigde Dubbeldam als zevende. "Je moet op deze parcoursen echt doorrijden, want anders kom je in de problemen met de tijd. Zelf vind ik het net iets te veel van het goede, maar aan de andere kant is de bodem niet helemaal honderd procent en dan kun je misschien de problemen beter in de tijd dan in de hoogte en breedte van de hindernissen zoeken. Ik heb overigens met Pennsylvania niet het gevoel gehad dat ik te veel snelheid van hem vroeg. Met mijn andere paard, Eurocommerce New Orleans, heb ik het bewust rustig aan gedaan en de strafpunten voor het overschrijden van de tijd voor lief genomen", vertelde Gerco Schröder.

Eerder op donderdag had Dubbeldam zich met de uiterst getalenteerde Valdimore (Numero Uno x Farmer) weten te plaatsen voor de barrage. Daarin ging de Venezuelaan Pablo Barros weer als snelste rond met G&C Lagran. Dubbeldam had met de nog internationaal onervaren en pas achtjarige Valdimore iets meer tijd nodig en eindigde als vierde.

Zaterdag staat de landenwedstrijd op het programma en voor de invallende bondscoach Sven Harmsen lijkt het geen gemakkelijke opgave een dermate sterk team op te stellen dat de prestatie van 2009 kan gaan herhalen. Nederland sloot toen de landenwedstrijd winnend af. Piet Raijmakers jr. (Asten) en Nathalie van der Mei (Makkinga) lijken met hun eerste paarden de topvorm nog niet te pakken te hebben. Toch maakten de paarden van Raijmakers en Van der Mei een betere indruk dan de eerste dag. "De bodem is beter dan gisteren en het is natuurlijk een indrukwekkende omgeving, deze enorme piste. Daar moeten de paarden echt even aan wennen", aldus Van der Mei. Nederland heeft de tweede startpositie geloot en voor Nederland start Gerco Schröder met Eurocommerce Pennsylvania als eerste. Piet Raymakers jr. is met Lys de Patiere de tweede starter en Nathalie van der Mei gaat met Heechhiem's Tersina als derde van start. Jeroen Dubbeldam mag als vierde starter voor Nederland met BMC Van Grunsven Simon het karwei afmaken. In totaal gaan acht landen van start in de eerste ronde en in de tweede manche gaan de beste zes landen door. "Ik denk dat we een goede kans maken om een prima prestatie neer te gaan zetten", aldus Sven Harmsen. Zij optimistische kijk wordt mede ingegeven door het feit dat met het oog op de WEG in Kentucky, die over drie weken van start gaat, veel landen hun sterkste combinaties thuis hebben gelaten.

Stephanie van de Brink, die in de bijrubrieken van dit internationaal hoog aangeschreven evenement van start gaat, grijpt steeds weer de kansen om zich te manifesteren. In de openingswedstrijd stuurde zij Wennemars naar de zesde plek en in de tweede wedstrijd eindigde zij met Verdi als vierde. "Het is voor mij best spannend, maar ik geniet met volle teugen, temeer omdat mijn beide paarden super meewerken", aldus Stephanie.

Meer info zie: www.sprucemeadows.com

Uitslag Cana cup (1.30m/1.70m):

1) Beezie Madden (USA) - Coral Reef Via Volo (Clinton x Heartbreaker) - 0 / 38.22
2) Gerco Schröder (Tubbergen) - Eurocommerce Pennsylvania - 0 / 38.75
3) Eric Lamaze (Can) - Hickstead (Hamlet x Ekstein) - 4 / 38.44
7) Jeroen Dubbeldam (Weerselo) - BMC Van Grunsven Simon (Mr.Blue x Polydox) - 1 / 73.27

Uitslag Atco cup (1.20m/1.60m):

1) Pablo Barrios (Ven) - G&C Lagran - 0 / 35.31
2) Yann Candele (Can) - Game Ready (Andiamo x Polydox) - 0 /35.37
3) Pius Schwizer (Zwi) - Verdi III (Hors la Loi III x Cantus) - 0 / 36.03
4) Jeroen Dubbeldam - Valdimore (Numero Uno x Farmer) - 0 / 36.68
17) Piet Raijmakers jr. (Asten) - Van Schijndel's Celvin - 4 / 70.47
26) Nathalie van der Mei (Makkinga) - Noble Lady - 9 / 73.98

Uitslag 1.40m:

1) Pablo Barrios - G&C Blanchee Z - 0 / 37.83
2) Nicolas Pizarro (Mex) - Polasko - 0 / 39.36
3) Brian Morton (Can) - Spitfire - 0 / 39.67
6) Stephanie van den Brink (Nijkerk) - Verdi (Heartbreaker x Mr.Blue) - 0 / 41.15

Uitslag 1.30m:

1) Jill Blunt (USA) - Shannondale - 0 / 42.24
2) Alejandro Karolyi (Ven) - Don Giovanni L.S. - 0 /42.75
3) Molly Graham (Can) - Malva 10 - 0 /42.78
6) Stephanie van den Brink - Wennemars (Karandasj x Wintelre) - 0 / 44.11

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Gerco Schröder tweede in rubriek tijdens Spruce Meadows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:10

hey toppie van valdimore!!!

Goediegoed
Berichten: 43
Geregistreerd: 30-04-08

Re: Gerco Schröder tweede in rubriek tijdens Spruce Meadows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:26

Dat doe ik hem niet na even 2e worden