Pony met gruwelijke beenverwondingen aangetroffen in Spanje

Moderators: EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Cayenne
Vlinderlicht en onze Berichtenkampioen!

Pony met gruwelijke beenverwondingen aangetroffen in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 08:51 Tip de Nieuwsredactie

Nieuwsredactie / http://www.easyhorsecare.net

Een Brits echtpaar in Spanje zet op dit moment alles op alles om een pony met gruwelijke beenwonden van de dood te redden.

Pony Faith staat op dit moment op het "Easy Horse Care Rescue Center", in eigendom van Rod en Sue Weeding, een koppel dat negen jaar geleden van Engeland naar Spanje verhuisde.

Faith werd in een weiland aangetroffen met werkelijk gruwelijke beenwonden.
De merrie was met een touw om haar nek vastgebonden aan een paal, maar kwam met haar benen verwikkeld in het touw. Daardoor liep zij diepe snijwonden op in haar benen. De eigenaar haalde het touw niet van haar benen af, en belde ook geen dierenarts. Tegen de tijd dat de merrie door de hulporganisatie werd ontdekt, was het vlees rond haar rechteronderbeen zo ernstig afgekneld geweest, dat het vlees dood was en begon te rotten.
Al het dode vlees en ligamenten van de pony vielen er vanaf, waardoor de botten, pezen en nog levende ligamenten bloot kwamen te liggen.

De organisatie nam Faith direct in beslag. De veearts die de pony inmiddels in behandeling heeft, verklaarde zoiets nog nooit te hebben gezien. Het dode vlees is inmiddels verwijderd zodat Faith zo min mogelijk kans heeft op infecties.
De veearts staat in contact met Gaspar Castelijns, een van de beste veterinairen van Spanje.

Stamceltherapie moet er voor gaan zorgen dat de wond snel zal genezen. Van Faith's eigen bloed is een mengsel gemaakt dat ervoor moet zorgen dat het beschadigde gedeelte moet gaan stimuleren weer te groeien. Wanneer alles meezit, dan zal het nog zeker een jaar duren voor het been weer enigzins genezen is.

De grootste zorg van de veearts is dat het bot onder de druk van het gewicht zal bezwijken, omdat er geen pezen meer aanwezig zijn die het been kunnen ondersteunen. Tusen de behandelingen door heeft Faith steun aan een omhulsel van hard plastic, dat er voor moet zorgen dat het been haar gewicht aan kan en het bot niet door midden breekt.

"Ondanks alles wat ze heeft meegemaakt, is Faith een ontzettend lieve pony," aldus de familie Weed. "Ze hinnikt vrolijk naar de andere paarden en heeft alle vertrouwen in ons wanneer we met haar bezig zijn. Ze blijft tijdens de behandelingen geduldig staan."

"We zullen er alles aan doen om Faith te helpen en haar een kans op een goed en gelukkig leven te bieden. We worden geholpen door donaties en sponsoren."

De zaak rond de mishandeling en verwaarlozing van Faith wordt op dit moment nog onderzocht door de lokale politie.

Let op! De volgende foto's kunnen als schokkend worden ervaren.
Klik hier voor foto's.

Peanutbutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:54

Wat bestaan er toch walgelijke mensen op aarde !!! Die mensen mogen gewoon nooit meer van hun leven dieren bezitten ....

Gelukkig zijn er nog mensen als Rod en Sue ... ik hoop dat het diertje een pijnloos leven kan lijden uiteindelijk...

Meraki

Sjonge jonge.. hoe kan iemand dat zó ver laten komen :\ wat is het nou voor moeite dat touw van die benen af te halen ?

't Ziet er inderdaad beroerd uit zonder pezen.. := ben benieuwd of het goed gaat..

Appeltje Eitje - Fotografie & Vormgeving !
Benieuwd naar m'n werk en avonturen? Twitter!,Facebook! of Mijn vernieuwde website!

(n.) Meraki

'the soul, creativity, or love put into something; the essence of yourself that is put into your work'

MiSz_SaNdY

jeetje hoe lang moet die pony wel niet hebben geleden om zo'n wond te krijgen?

*\o/*Een druppeltje Dreft tussen piemel en pruim, garandeert vlottere liefde en een bed vol schuim! *\o/*
Oh hee! Kijk eens hier, een cadeautje!! -> http://www.bokt.nl/tools/timeout.php

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:55

arm ding,wat een ellende en pijn heeft ze doorgemaakt en nog.
Hopelijk is het allemaal de moeite waard en komt ze er boven op.

volbloedfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:55

Vreselijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oh wat kan ik mij hier KWAAD om maken

Gadver walchelijke mensen :( -:(- -:(- _-:(

Van jarenlange fanatieke wedstrijdruiter, nu kleinschalig welsh B aan het fokken
Heerlijk de viervoeters in eigen tuin!!

pheebs1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:56

Wat een verschrikkelijke wond zeg, gewoon onbegrijpbar dat mensen het zo ver durven laten komen.
Hoop dat ze zelf een vastgemaakt worden met een touw en er niet meer uit kunnen! :(

hoop dat deze pony het met alle goeie zorgen van nu haalt!

JUST BISCUIT VH VLIERHOF - Flipper d'Elle x Bordeaux VDL - BWP APPROVED STALLION 2012 - Ter dekking: http://www.breemeersen.be
NO DOUBT VH VLIERHOF - Harley VDL x Bordeaux VDL - BWP APPROVED STALLION 2016 - Ter dekking: http://www.dorperheide.be

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:57

Ik heb de foto's maar niet bekeken. Alleen al het lezen van het verhaal zorgde bij mij voor veel walging. Afschuwelijk dat mensen dit hun dieren aan kunnen doen.

Verandering begint bij bewustwording

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:58

:oo zo open had ik het niet verwacht, jeetje! Is het wel reeel om te proberen dit goed te krijgen?
Arme pony....

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:58

Maar als ze het overleeft, wat dan? Ik bedoel, zonder pezen. Dat kan toch Nooit goed gaan?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:59

Dit soort mensen mogen geen dieren hebben!!!!!!!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:01

Pezen etc zijn er nog, die liggen nu gewoon bloot! Nou ja, "gewoon"...

Cayenne
Vlinderlicht en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 09:02

Getup schreef:
Pezen etc zijn er nog, die liggen nu gewoon bloot! Nou ja, "gewoon"...

Citaat:
The biggest worry now is that the bone in her foot will collapse, as it has no tendons left to support it.

Ze mist er dus een heel aantal.

*\o/* Het kweekseizoen van 2021! Volg jij weer mee? *\o/*
"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:03

ZusJacobs schreef:
Maar als ze het overleeft, wat dan? Ik bedoel, zonder pezen. Dat kan toch Nooit goed gaan?

Ik snap dat ook niet zo goed.. Begrijp me niet verkeerd, heel nobel van die mensen dat ze die pony willen redden. Maar je zou haar ook nog een paar pijnvrije dagen kunnen geven en haar buikje rond laten eten en het geld van de 'stamceltherapie' gebruiken voor de nog honderden andere paarden die verwaarloosd zijn.

Maar goed, ik hoop dat het lukt en dat die pony nog maar een vrolijk, pijnvrij leven mag leiden.

And if you don’t feel good
What are you doing this for

Getup

Re: Pony met gruwelijke beenverwondingen aangetroffen in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:04

Oeps. iets te snel gelezen overal.
Ik vind het ook super dat ze proberen de pony te redden, maar vraag me hetzelfde af als Figaro. Hoop vooral, dat ze niet te veel en te lang pijn zal hebben.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:06

Heel erg, maar het eerste wat in mij op kwam was ook: Krijgt dit beesje nog wel kans op een normaal en pijnvrij leven?
Moet je het zo'n beesje wel aan doen om hem goed te krijgen.
Vind het heel sneu, maar met zo'n wond!
De oude eigenaren zouden ze wat mij betreft zelf mogen opknopen met een touw.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:06

Verschrikkelijk, hier zijn geen woorden voor! :(

Deze mensen deed ik het liefst eigenhandig villen.. Getverdemme, moet er niet aan denken dat ik een pony zó in het land liet staan. Ik kon niet met een gerust hart slapen :S

Arm arm ding! Hopelijk is haar nu een beter leven gegund!

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:10

ik vraag het me ook af hoor, volgens mij is het humaner om het beestje uit zn lijden te verlossen dan om hem proberen kost wat kost te redden. Voor dat geld kunnen heel wat andere paardjes gered worden denk ik.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:13

Talida schreef:
ik vraag het me ook af hoor, volgens mij is het humaner om het beestje uit zn lijden te verlossen dan om hem proberen kost wat kost te redden. Voor dat geld kunnen heel wat andere paardjes gered worden denk ik.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Hoe ver moet je gaan in zo'n geval? Doe je dat voor het paardje of voor het "mooie verhaal" vraag ik mij dan af...
Zet het ponytje een paar dagen op zware pijnstilling, verwen haar even gruwelijk met lekker eten en knuffels, en laat haar dan gaan... Maar dat is mijn mening...

O:) Ff niks...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:14

Talida schreef:

Ja dat dacht ik ook. Nobel doel maar met dat geld kan je heel veel andere paardjes redden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:14

Wat verschrikkelijk dat mensen tot zoiets in staat zijn, echt afschuwelijk. Ik hoop dat ze de straf krijgen die ze verdienen!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:19

Arm dier... en onbegrijpelijk dat er weer ee geleurd wordt om geld. Ja sorry hoor maar daar word ik net zo misselijk van. Dat dier heeft gewoon recht op een dag enorme pijnstilling en dan een zachte dood. Pijnstilling om naar de dood toe te komen bedoel ik. Dit is in mijn ogen echt niet diervriendelijk :n

Wat een enorm sneu dier.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:29

walgelijk gewoon, dat mensen het zo ver kunnen laten komen,

maar het beestje ook nog willen 'redden' denk dat het meer gered is met euthanasie ...

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:34

jeetje dat is toch niet normaal!
ik denk dat het toch beter is om het arme beestje in te laten slapen want als je die foto's ziet.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:35

...dit is toch niet normaal...da dit soort dingen gebeuren..
Dit soort mensen zouden idd nooit een dier mogen hebben :S..