Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:18

Citaat:
Hmmm.... Ik er een probleem van maken??? Misschien even teruglezen... Zoveel vragen, die bij mij vragen oproepen wat betreft een zeer bekende zonde.

Jij maakt een probleem van de kritische opmerkingen, wij vragen ons alleen maar af of er niet een andere ruiter is die eigenlijk beter is dan anky, maar niet meegaat omdat er nu een NAAM meegaat.

Janine1990

Berichten: 43837
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:20

hyppolyte schreef:
Citaat:
Hmmm.... Ik er een probleem van maken??? Misschien even teruglezen... Zoveel vragen, die bij mij vragen oproepen wat betreft een zeer bekende zonde.

Jij maakt een probleem van de kritische opmerkingen, wij vragen ons alleen maar af of er niet een andere ruiter is die eigenlijk beter is dan anky, maar niet meegaat omdat er nu een NAAM meegaat.


:=

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:21

Zijn er dan echt geen betere mensen dan Anky? :=

Janine1990

Berichten: 43837
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:23

nanda111 schreef:
Zijn er dan echt geen betere mensen dan Anky? :=


Het niveau western is in Nederland niet bijzonder hoog ;)
Gelukkig zijn we in andere dingen wel weer goed.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:24


xShellie
Berichten: 1416
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:27

Janine1990 schreef:
nanda111 schreef:
Zijn er dan echt geen betere mensen dan Anky? :=


Het niveau western is in Nederland niet bijzonder hoog ;)
Gelukkig zijn we in andere dingen wel weer goed.


Het niveau in western is heel erg hoog!
Het niveau waarop de bondscoach en de KNHS met de reining ruiters communiceert is erg laag.
Anky is zeker niet de beste van Nederland, ik ken genoeg jeugdruiters die beter rijden dan zij op dit moment.
En dat ze eind 2008 is begonnen is ook niet waar, ik heb mijn paard vanaf 2006 en toen begon ze net, toen heb ik haar zelf zien rijden toen ik mijn paard ging ophalen bij Rieky Young.
Veel andere reining ruiters hebben bedankt, of omdat ze te veel geld bij moesten leggen voor de WEG (en dan heb ik het niet over 1000 euro, maar 10x zoveel), of omdat ze overhoop lagen met de bondscoach of de KNHS, of omdat het geen doen is om 1x in de maand van Amerika naar Nederland over te vliegen (voor de Nederlandse ruiters die in Amerika wonen en werken).
Ze rijdt gemiddeld Anky, ze zit op een redelijk Non Pro niveau en ik vind dat niet goed genoeg voor een WEG...
Natuurlijk kei leuk voor Anky en veel succes! Blow us away en laat zien dat je het kunt zou ik zeggen!

zie idd het andere topic voor de hele discussie, niet dat we er dalijk 2 hebben.

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:28

Dat topic had ik ook net ontdekt, daaruit blijkt toch wel dat ze inderdaad niet tot de besten behoort en dat er dus inderdaad een 'zwak' team naar de WEG gaat. Als het gedaan wordt om meer bekendheid te krijgen dan moeten ze dat zelf maar weten.
Lijkt me inderdaad ook niet zinvol om hier weer een nieuwe discussie te starten.

Citaat:
En dat ze eind 2008 is begonnen is ook niet waar, ik heb mijn paard vanaf 2006 en toen begon ze net, toen heb ik haar zelf zien rijden toen ik mijn paard ging ophalen bij Rieky Young.

Die quote had ik van haar hyves geplukt en was van 2008.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 03-09-10 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:28

YouthReiner schreef:
Het niveau in western is heel erg hoog!
Het niveau waarop de bondscoach en de KNHS met de reining ruiters communiceert is erg laag.
Anky is zeker niet de beste van Nederland, ik ken genoeg jeugdruiters die beter rijden dan zij op dit moment.
En dat ze eind 2008 is begonnen is ook niet waar, ik heb mijn paard vanaf 2006 en toen begon ze net, toen heb ik haar zelf zien rijden toen ik mijn paard ging ophalen bij Rieky Young.
Veel andere reining ruiters hebben bedankt, of omdat ze te veel geld bij moesten leggen voor de WEG (en dan heb ik het niet over 1000 euro, maar 10x zoveel), of omdat ze overhoop lagen met de bondscoach of de KNHS, of omdat het geen doen is om 1x in de maand van Amerika naar Nederland over te vliegen (voor de Nederlandse ruiters die in Amerika wonen en werken).
Ze rijdt gemiddeld Anky, ze zit op een redelijk Non Pro niveau en ik vind dat niet goed genoeg voor een WEG...
Natuurlijk kei leuk voor Anky en veel succes! Blow us away en laat zien dat je het kunt zou ik zeggen!

zie idd het andere topic voor de hele discussie, niet dat we er dalijk 2 hebben.



Juistem!

Janine1990

Berichten: 43837
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:33

YouthReiner schreef:
Het niveau in western is heel erg hoog!
Het niveau waarop de bondscoach en de KNHS met de reining ruiters communiceert is erg laag.
Anky is zeker niet de beste van Nederland, ik ken genoeg jeugdruiters die beter rijden dan zij op dit moment.
En dat ze eind 2008 is begonnen is ook niet waar, ik heb mijn paard vanaf 2006 en toen begon ze net, toen heb ik haar zelf zien rijden toen ik mijn paard ging ophalen bij Rieky Young.
Veel andere reining ruiters hebben bedankt, of omdat ze te veel geld bij moesten leggen voor de WEG (en dan heb ik het niet over 1000 euro, maar 10x zoveel), of omdat ze overhoop lagen met de bondscoach of de KNHS, of omdat het geen doen is om 1x in de maand van Amerika naar Nederland over te vliegen (voor de Nederlandse ruiters die in Amerika wonen en werken).
Ze rijdt gemiddeld Anky, ze zit op een redelijk Non Pro niveau en ik vind dat niet goed genoeg voor een WEG...
Natuurlijk kei leuk voor Anky en veel succes! Blow us away en laat zien dat je het kunt zou ik zeggen!

zie idd het andere topic voor de hele discussie, niet dat we er dalijk 2 hebben.


Kijk, das duidelijkheid van een kenner!

Maar het team dat afgevaardigd wordt, is dus de sterkste formatie die bondscoach en KNHS kunnen neerzetten... Jammer voor Nederland, zonde van de slechte communicatie... En hopen op verbetering voor over vier jaar? :)

xShellie
Berichten: 1416
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:35

Janine1990 schreef:
Maar het team dat afgevaardigd wordt, is dus de sterkste formatie die bondscoach en KNHS kunnen neerzetten... Jammer voor Nederland, zonde van de slechte communicatie... En hopen op verbetering voor over vier jaar? :)


Blijkbaar is dat de sterkste formatie voor dit moment, maar veel moeite is er niet voor gedaan..
Inderdaad heel erg jammer en ik weet zeker dat er wel verbetering zal zijn over 4 jaar als iedereen hun best doet! :)

xShellie
Berichten: 1416
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:37

hyppolyte schreef:
Citaat:
En dat ze eind 2008 is begonnen is ook niet waar, ik heb mijn paard vanaf 2006 en toen begon ze net, toen heb ik haar zelf zien rijden toen ik mijn paard ging ophalen bij Rieky Young.

Die quote had ik van haar hyves geplukt en was van 2008.


oow, ik val je ook niet aan ofzo hoor! sorry als het zo overkwam!
veel mensen denken dat anky pas 1 of misschien net 2 jaartjes western rijdt, maar ze rijdt al veel langer.
vandaar dat ik het even zei :o

Janine1990

Berichten: 43837
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:39

YouthReiner schreef:
Janine1990 schreef:
Maar het team dat afgevaardigd wordt, is dus de sterkste formatie die bondscoach en KNHS kunnen neerzetten... Jammer voor Nederland, zonde van de slechte communicatie... En hopen op verbetering voor over vier jaar? :)


Blijkbaar is dat de sterkste formatie voor dit moment, maar veel moeite is er niet voor gedaan..
Inderdaad heel erg jammer en ik weet zeker dat er wel verbetering zal zijn over 4 jaar als iedereen hun best doet! :)


Wellicht wil de KNHS haar centen er niet in steken??? De Westernsport zal hen ook minder opleveren dan de dressuur- en springsport...

IrisDH
Berichten: 2644
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:41

YouthReiner schreef:
Het niveau in western is heel erg hoog!
Het niveau waarop de bondscoach en de KNHS met de reining ruiters communiceert is erg laag.
Anky is zeker niet de beste van Nederland, ik ken genoeg jeugdruiters die beter rijden dan zij op dit moment.
En dat ze eind 2008 is begonnen is ook niet waar, ik heb mijn paard vanaf 2006 en toen begon ze net, toen heb ik haar zelf zien rijden toen ik mijn paard ging ophalen bij Rieky Young.
Veel andere reining ruiters hebben bedankt, of omdat ze te veel geld bij moesten leggen voor de WEG (en dan heb ik het niet over 1000 euro, maar 10x zoveel), of omdat ze overhoop lagen met de bondscoach of de KNHS, of omdat het geen doen is om 1x in de maand van Amerika naar Nederland over te vliegen (voor de Nederlandse ruiters die in Amerika wonen en werken).
Ze rijdt gemiddeld Anky, ze zit op een redelijk Non Pro niveau en ik vind dat niet goed genoeg voor een WEG...
Natuurlijk kei leuk voor Anky en veel succes! Blow us away en laat zien dat je het kunt zou ik zeggen!

zie idd het andere topic voor de hele discussie, niet dat we er dalijk 2 hebben.


Paardrijden is ook altijd een geldkwestie..
Dank voor de uitleg, ben echt een leek op het gebied van western en ken op Rieky Young na ook geen andere namen :+

claudiaM33
Berichten: 1230
Geregistreerd: 14-09-09
Woonplaats: wilnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:44

Nou ja, niet zo gek dus dat we onze twijfels hadden of er nou echt geen betere waren...... 8-)

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:51

Inderdaad :j.

@youthreiner, voelde me niet aangevallen hoor, gaf alleen even wat info, uit die post leek het me nou niet echt dat ze al erg lang reed, als ze dus nog niet eerder een stop had gemaakt vanuit galop (in 2008).

Janine1990

Berichten: 43837
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:52

Of ze vertelde over de eerste keer dat ze een stop moest maken he? Kan oook nog... :+

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:56

Ik zal even het hele stuk quoten, misschien dat je het dan eens wil snappen en ophoudt met dat gemierenn**k van je :+


DATUM 9 okt 2008
Citaat:
Sinds mijn terugkomst uit Hongkong ben ik regelmatig naar de stal van Rieky Young gereden om bij haar een westernpaard te rijden. Ik oefen dan voornamelijk reining.

Western rijden heb ik altijd al leuk gevonden. Ik ken Rieky al heel lang. Meerdere malen hebben wij clinics samen gedaan en daarin ook van paard geruild. Rieky kan dressuurmatig heel goed rijden en rijdt zo weg op een dressuurpaard. Ik moet nog wel de fijne kneepjes leren maar ken al wel de basis van het western rijden.

Als ik thuis de dressuurpaarden heb gereden en ik heb nog tijd dan snel ik naar Rieky, die zo'n tien minuten bij mij vandaan woont. Ik ben aan het testen wat voor soort paard mij het meest bevalt. Eén ding weet ik al zeker: ook voor western wil ik toch graag een beetje een 'hete'.

Het oefenen gaat best aardig maar het moeilijke is dat ik op een dressuurpaard altijd precies weet wat ik moet doen en op een westernpaard nog niet helemaal. Rieky helpt en uiteindelijk blijkt het vaak toch iets te zijn dat je op een dressuurpaard ook zou hebben gedaan.

De reining oefeningen zijn natuurlijk wel anders. Zo moest ik laatst oefenen om vanuit galop een stop te maken. Rieky's aanwijzing was: 'rijd maar recht op de muur af in galop'. Toen heb ik toch maar eventjes gevraagd of ik het ook eerst in draf mocht oefenen! haha!

Ik houd jullie natuurlijk weer op de hoogte van de westernvorderingen. Maar eerst ga ik volgende week een paar dressuurproefjes in Odense rijden met I.P.S Painted Black.

groetjes Anky

Janine1990

Berichten: 43837
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:01

Ik lees nu wat je bedoelt... :P
Ik geloof je wel, maar mag wel duidelijk zijn dat Anky al veel langer western rijdt...
Ze geeft aan dat ze vanaf toen voornamelijk reinig reed, en ik heb geen verstand van western. Maar wellicht hebben andere takken/onderdelen geen stops erin...

xShellie
Berichten: 1416
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:13

Janine1990 schreef:
Ik lees nu wat je bedoelt... :P
Ik geloof je wel, maar mag wel duidelijk zijn dat Anky al veel langer western rijdt...
Ze geeft aan dat ze vanaf toen voornamelijk reinig reed, en ik heb geen verstand van western. Maar wellicht hebben andere takken/onderdelen geen stops erin...


Nee dat klopt, reining is inderdaad de enige discipline waarbij je een 'pattern' (proef) rijdt, waar als verplicht onderdeel 3 of 4 slidingstops in zitten. ;)
Ik denk dat Anky bedoelt dat ze eerder wel een beetje western reed, maar niet specifiek reining en niet wedstrijdgericht.

En nog even over de KNHS, dat is inderdaad een geldkwestie.
De westernsport is nog niet zo groot, dus weinig leden bij de KNHS, dus weinig inkomsten en dan gaan ze er geen geld insteken en is er geen geld om in te steken.
De westernsport heeft zijn eigen verenigingen zoals de WRAN (Western Ruiter Associatie Nederland), de DRHA (Dutch Reining Horse Association) en de AQHA (American Quarter Horse Association).
Die organiseren zelf (goede) wedstrijden, dus wij hebben de KNHS niet echt nodig.
Behalve als we CRI wedstrijden willen rijden, of de KNHS NK, of als we in bijvoorbeeld een landen team van de FEI willen.
Maar ik blijf mooi bij de DRHA wedstrijdjes etc., veel leuker om te rijden, veel meer wedstrijden en een veel goedkoper lidmaatschap!
Laatst bijgewerkt door xShellie op 03-09-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43837
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:15

Dan kan ik me de KNHS ook nog wel weer wat indenken, aangezien ze meer voor de westernruiters moeten uitgeven, dan dat er inkomt. Althans, als ik de eenvoud van jouw reactie lees, wat voor elke leek goed te begrijpen is. Ik heb namelijk geen enkel benul van hoe alles reilt en zeilt in de westernwereld.
Maar als ik het zo zie, dan verdienen ze er erg weinig aan. En dat kan ik me ook nog wel wat indenken.
Oplossing? Alles onderbrengen bij WRAN/DRHA en dat onderbrengen bij FEI, toch???

xShellie
Berichten: 1416
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:21

Janine1990 schreef:
Dan kan ik me de KNHS ook nog wel weer wat indenken, aangezien ze meer voor de westernruiters moeten uitgeven, dan dat er inkomt. Althans, als ik de eenvoud van jouw reactie lees, wat voor elke leek goed te begrijpen is. Ik heb namelijk geen enkel benul van hoe alles reilt en zeilt in de westernwereld.
Maar als ik het zo zie, dan verdienen ze er erg weinig aan. En dat kan ik me ook nog wel wat indenken.
Oplossing? Alles onderbrengen bij WRAN/DRHA en dat onderbrengen bij FEI, toch???


Ja, dat klopt, ik snap de KNHS ook volledig!
Er is gewoon geen geld als mensen geen lid worden.
Maar organisaties als de WRAN en de DRHA willen niet ondergebracht worden bij de FEI omdat het allemaal niet zo soepel loopt op gebied van western daar.
De 'moederorganisatie' van de DRHA is de NRHA (National Reining Horse Assiociation), vanuit Amerika, en als die niet willen samenwerken met de FEI kan de DRHA dat ook niet...
De NRHA/DRHA organiseert alleen reining wedstrijden.
De WRAN daarentegen is een puur hollandse vereniging die bijna alle klasses in de westernsport uitschrijven.
En de FEI/KNHS richt zich alleen nog op reining, dus dat wordt ook niet geweldig..
Bovendien heb je nog kleine verenigingen als de DAWRA, dat zijn speciaal wedstrijden voor arabieren die western zijn gereden.
De DPHC, Dutch Paint Horse Club, wedstrijden voor ruiters met Paints.
En zo heb je nog een hele hoop organisaties en verenigingen, ik denk niet dat je die zo 1, 2, 3 bij elkaar kunt zetten en kunt onderbrengen bij de FEI..
Het zou wel makkelijk zijn als het zou gebeuren, dan zou je nog maar 1 lidmaatschap nodig hebben voor verschillende wedstrijden en zijn er niet elk jaar 5 Nederlandse Kampioenschappen hihi.

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Anky: ‘Eigenlijk komt WK te vroeg voor mij’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:53

't Is in ieder geval mooie promotie voor deze tak van de sport. Zie het dan maar zo; Anky als reclame, want aandacht zal ze zeker krijgen daar! Ik persoonlijk vind het vooral grappig (niet beledigend bedoeld) om Anky daar straks te zien. Ze kan, zoals ze zelf al aangeeft, een factor van belang zijn binnen het team met haar enorme schat aan wedstijd ervaring!

CharleyT
Berichten: 3998
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:00

Gezien de verschillende reacties denk ik gewoon: tof dat ze gaat. De bondscoach heeft haar uitgekozen, dus is het zijn verantwoordelijkheid. En afgunst, al dan niet verborgen in zogenaamd kritisch positieve reacties horen bij de bekendheid van Anky als BN er.
Zou ze bedankt hebben voor de eer was het waarschijnlijk ook niet goed geweest. Je maakt het het volk niet snel naar de zin.

Popstra
Berichten: 13795
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:34

:Z word een beetje moe van de eeuwige Anky discussies!
dressuur mensen die zig tegen de schenen geschopt voelen omdat wij western mensen niet zo gescharmeerd zijn van een gevorderde beginner die een WK reining mee gaat rijden.

Za_Ra
Berichten: 60
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:45

Anky goes western..... Go Anky!!! Ik ben trots en ik denk zeker dat het een mooie impuls voor de westernsport zal zijn....

Ik zit iig aan de buis gekluisterd.... :D