Van Loon fokte Whispering Hope 'puur op gevoel'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Van Loon fokte Whispering Hope 'puur op gevoel'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 15:15

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

De families Van Loon en Pompen uit Lunteren hebben wat om naar uit te kijken. Hun fokproduct Whispering Hope (v. Indorado) komt aan de start op het wereldkampioenschap voor jonge springpaarden en is aangewezen voor het drieweekse KWPN-verrichtingsonderzoek. Beide uitnodigingen verdiende hij met zijn derde plaats in de Vion Cup in Ermelo.

Whispering Hope werd op de KWPN Paardendagen voorgesteld door Willem Greve, die de schimmelhengst toen vijf weken onder het zadel had. “Mijn dochter Esther reed hem in het ZZ en een keer nationaal en dat ging prima. Whispering maakt maar weinig fouten. Voor de Vion Cup kozen we voor meer ervaring en vroegen we Willem Greve om hem te rijden. Het heeft geloond! De derde plaats is een fantastisch resultaat”, vertelt Riet van Loon, die als fokster op papier staat. Ze heeft de hengst samen met dochter Esther en schoonzoon Faan Pompen, die samen een africhtings- en trainingsstal runnen.

Riet van Loon noemt zich een hobbyfokster. Ze combineerde Indorado met de in 1989 geboren stamboek-sportmerrie Halita (v. Ahorn) ‘puur op gevoel’. “Halita is een sensibele, vlugge merrie waar je naar mijn idee geen hete hengst op moet zetten. Indorado paste naar mijn mening én hij geeft vermogen door.”

“We konden Whispering Hope voor een best mooi bedrag verkopen, maar hadden er verwachtingen van en wilden hem graag houden. Esther had het gevoel dat Whispering Hope met een goede ruiter boven de staanders kan uitspringen en dat liet hij in Ermelo zien met Willem. We kijken wel hoe het verder gaat.”

Riet van Loon heeft vertrouwen in een goede afloop van het KWPN-verrichtingsonderzoek. “Je weet het nooit zeker en je moet het gewoon afwachten, maar Whispering Hope springt goed, hij is mooi, loopt lekker en heeft een super karakter. Het is de rust zelve, op stal ook. Een heel commercieel paard in onze ogen. Wat dat betreft fokt zijn moeder fijne paarden met mooie koppies. Zelf heeft ze ook veel snit en uitdrukking.”