Toestand jockey Pascal Allaert licht verbeterd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Toestand jockey Pascal Allaert licht verbeterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 11:50

www.nieuwsblad.be

De toestand van de onfortuinlijke ruiter Pascal Allaert (46) was gisteren heel licht verbeterd. 'Hij reageert al een beetje maar ik heb nog niet kunnen praten met mijn papa', vertelt zijn dochter Alicia Allaert (23), de oudste van drie kinderen.

Allaert is dinsdag zwaargewond geraakt toen zijn paard struikelde op Waregem Koerse. De man werd in een coma gebracht toen bleek dat hij inwendige bloedingen had in het hoofd.

Het dramatische ongeval gebeurde in de tweede ren. Ter hoogte van de Dubbelsprong struikelde Allaerts paard Prairie Spirit. Het dier liep een complexe nekbreuk op en moest ter plekke afgemaakt worden. Maar ook ruiter Pascal Allaert was er erg aan toe.. De onzekerheid blijft nog altijd bestaan.

'Het is ook nog altijd niet duidelijk hoe mijn papa hier zal uitkomen', zegt Alicia. 'We kunnen alleen maar hopen dat alles gunstig evolueert. Mijn papa was zich altijd al goed bewust van de risico's van de sport, maar dat het zo erg kon zijn, zal hij toch nooit hebben kunnen vermoeden.'

Vader Allaert hoopte lange tijd dat zijn dochter Alicia in zijn voetsporen zou treden als ruiter. 'Ik reed vroeger zelf ook te paard en mijn papa probeerde me altijd te overtuigen om hem op te volgen, maar na wat er nu gebeurd is ben ik wel zeker dat ik dat nooit zal doen. Dit was te erg, veel en veel erger dan de vele breuken die hij al opliep in zijn carrière.'

Verwant artikel
[VN] Ruiter raakt zwaar gewond na val tijdens de Waregem Koerse

Barb46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:58

wat ik nou altijd gelijk zo jammer vind, dat ze paardrijden als een gevaarlijke sport gaan zien. Ik bedoel je kan ook van je fiets vallen een heel ongelukkig terrecht komen. En ook net zo gewond raken als deze ruiter. Maar wens hun veel sterkte toe.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:40

We kunnen enkel hopen dat alles helemaal goed komt met Pascal Allaert. Hij is van het sterke westvlaamse ras, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het terug in orde komt.
Naast het feit dat ik hoop op het beste herstel hoop ik ook dat iedereen de waardigheid heeft om de familie effe de rust te gunnen en dat niemand nog onnodig idiote uitspraken doet omtrent het ongeval of de capaciteiten van Pascal als jockey...

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:09

Best wel erg om zien dat in het topic waar over het ongeval wordt bericht direct een hele discussie ontstaat waarbij iedereen loopt te roepen dat de sport slecht is en zo, maar als er een berichtje komt dat de zwaargewonde ruiter het iets beter maakt er maar 2 reacties zijn op 3 à 4 dagen.

Volgens mij zegt dit heel veel over heel veel bokkers...