Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:,,Je roept wel eens wat. 'Nooit geen paarden meer' en 'stik maar met je beesten', zei ik." De voorzitter wijt de gebeurtenissen aan pure onmacht. ,,Als er een bit van het tuig breekt, kun je daar niks aan doen. Dat is een technisch mankement dat vergelijkbaar is met het plotseling afbreken van een wiel bij een auto."
_Hedwig_ schreef:Ik kom van orgine uit Lunteren, heb 11 jaar optocht gelopen en ook wel mee gedaan met het ringsteken.
Waar veel aan voorbij wordt gegaan in de OLD en paarden discusie is dat door de herinrichting van het centrum de boel gewoon ook niet meer geschikt is voor deze activiteit.
Voorheen werd op asfalt gereden en was het hele ringsteken zelf ook minder "belastend" voor de dieren. Ze hadden grip en er was meer ruimte. Een aanspanning die aan de kletter gaat is op de gladde klinkers gewoon ook niet meer te houden.
Ik hoop overigens dat alleen het ringsteken geschrapt gaat worden, de optocht zelf is minder gevaarlijk. Het ringsteken ging vorig jaar ook regelmatig bijna fout omdat de paarden gaan glijden.